آغاز ثبت نام کارسوق ملی فراگیر «مدرسه تابستانه ۱۴۰۲»
وی در ادامه ضمن بیان این مطلب که سازمان در تلاش است، طبق اساسنامه جدید، برنامههای چند ساحتی در مدارس سمپاد را حتیالمقدور به دانشآموزان مستعد مدارس دیگر کشور گسترش دهد، گفت: کارسوقهای ملی فراگیر، جشنواره جوان خوارزمی، برنامههای تلویزیونی علمینو و هوشیار در این رویکرد جدید سازمان قرار میگیرند.
امید نقشینه ارجمند افزود: مرحله نهایی این کارسوق با حضور پذیرفتهشدگان به دو صورت مجازی و حضوری (بر اساس انتخاب شرکتکنندگان) برگزار میشود. رویداد مجازی در یک بستر برخط تعاملی همراه با تخته هوشمند، امکان تماس صوتی و تصویری و با مشارکت همیار آموزشی بهطور همزمان در روزهای ۲۴ تا ۲۶ مرداد و رویداد حضوری در دانشگاه صنعتی شریف در روزهای ۳۱ مرداد تا ۲ شهریور برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از روابط عمومی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، معاون استعدادیابی و توانمندسازی فراگیر گفت: دانشآموزان برای شرکت در کارسوق ملی فراگیر ابتدا باید در آزمون اولیه کارسوق در سامانه summerschool.sampad.gov.ir شرکت کنند و پس بررسی داوران، سازمان استعدادهای درخشان اسامی پذیرفتهشدگان را ۱۸ مرداد اعلام خواهد کرد.
دانشجویان دانشگاههای برتر کشور، کارسوق ملی فراگیر برای دانش آموزان استعدادهای درخشان را در تابستان و با هدف آشنایی دانش آموزان با برخی موضوعات جذاب علمی برگزار میکنند.
برگزاری کارسوق ملی فراگیر “مدرسه تابستانه ۱۴۰۲” با همت دبیرستان دوره دوم فرزانگان اسلامشهر و با همکاری انجمن علمی رستا دانشگاه صنعتی شریف در دستور کار سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان قرار گرفته است و امید است با برگزاری این رویداد، گامی مثبت برای هدایت استعدادهای برتر کشور برداشته شود.
نقشینه افزود: این کارسوق توسط دانشجویان دانشگاههای برتر کشور و با هدایت استادان دانشگاه برگزار میشود و دانشآموزان در مدت سه روز با برخی موضوعات جذاب علمی آشنا میشوند و علاوه بر شرکت در کارگاههای آموزشی که در ۵ موضوع “علوم اعصاب”، “زنجیره بلوکی”، “الگوریتم و شبکه”، “مدلسازی و بهینهسازی” و “فیزیک” برگزار میشود، از سخنرانیها، مسابقات و دورهمیهای علمی نیز بهره مند میشوند.
وی هدف از برگزاری این کارسوق را توجه به آموزش خلاقانه و مسئله محور که در آن دانشآموز بتواند خود به کشف و خلق بپردازد عنوان کرد و افزود: در این آموزش معلم صرفاً آموزش دهنده نیست و دانشآموزان در روند آموزشی بهصورت فعالانه حضور دارند و معلم، نقش راهنما و همیار دانشآموز در مسیر او برای رسیدن به پاسخ مسئله را دارد.