اعلام آمادگی بیش از ۱۶۰ هزار دانش آموز برای شرکت در مسابقات اذان

اعلام آمادگی بیش از ۱۶۰ هزار دانش آموز در مسابقات اذان

آقای باقرزاده افزود: برای رفع این چالش‌ها مطالعه زیادی کردیم تا اصول، سیاست‌ها و راهبرد‌ها را تغییر دهیم؛ اصل اول سند تحول بنیادین است همچنین اصول دیگری مانند مشارکت فعال ارکان تربیت، اصل مدرسه محوری و فراگیر شدن فعالیت‌ها، مشارکت دادن تمام ارکان، یکپارچه سازی فعالیت‌ها واولویت دادن برخی فعالیت‌ها مدنظر است.

گفتنی است در این نشست علی مهدوی خواه معاون پرورشی و فرهنگی استان خراسان رضوی و مدیر پروژه برنامه فراگیر به بیان برخی از سوالات مخاطبان درباره این برنامه پرداخت.

باقرزاده در نشست تبیین برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی گفت:محور اصلی مسابقات اذان، نقش دادن به دانش آموزان است و تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار دانش آموز برای حضور در مسابقات اذان اعلام آمادگی کرده اند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گفت: راهبرد‌های ما ساده‌سازی فعالیت‌ها برای کمک به اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌ها خواهد بود همچنین ساماندهی و ایجاد وحدت رویه از جمله راهبرد ماست.

آقای باقرزاده تصریح کرد: هدف پایه سوم امید است در این هدف اردو‌ها و سفر‌های تربیتی را قرار دادیم که نشاط آفرین و امیدآفرین است باید کمک کنیم دانش آموزان را دو روز در سال به سفر تربیتی ببریم و یکی از اولیا را به عنوان اردویار انتخاب کنیم و از او برای برگزاری این سفر‌ها کمک بگیریم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، اصغر باقرزاده در نشست تبیین برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی اظهار کرد: در سال‌های گذشته اقدامات و خدمات زیادی در حوزه پرورشی و فرهنگی انجام شده است، اما برنامه‌ای را تنظیم کردیم که چالش‌های برنامه‌های گذشته به حداقل برسد.

  پیش‌بینی می‌شود فراخوان ۳۰۰۰ عضو جدید هیات‌علمی در دستور کار قرار گیرد

معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: در هدف ایمان اقامه نماز جماعت را در راس کار قرار می‌دهیم در این هدف، تمهید اقامه نماز در دستور کار است اگر بتوانیم نماز را در مدارس و در بین دانش آموزان نهادینه کنیم به اهداف کلان خود می‌رسیم نماز انسان را شاکر و عابد، می‌کند.

آقای باقرزاده افزود: در این برنامه ۵ محور و هدف پایه را درنظر گرفتیم؛ ایمان، امید، نشاط، هویت و خردورزی از جمله این موارد است که برای هریک، یک فعالیت محوری داریم. در محور خردورزی فرصتی را فراهم می‌کنیم که سوالات دانش آموزان احصا شود و فرصتی برای گفتگو داشته باشند همچنین ثبت سوالات در معرض دید مدیر و مربی مدرسه قرار بگیرد.

اواضافه کرد: بزودی دانش آموزان را به گفتن اذان زنده دعوت می‌کنیم تا اذان در مدارس از سوی دانش آموزان گفته شود تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار دانش آموز در مسابقات اذان اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: براساس سیاست‌ها، اهداف و راهبرد‌ها امسال برنامه فراگیر تدوین و به مدارس ارسال شد چرا که ما به دنبال پررنگ شدن فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی در مدارس هستیم با اجرای این برنامه انشالله رضایت مقام معظم رهبری نیز از برنامه‌های مدرسه افزایش پیدا می‌کند.

او عنوان کرد: برنامه اردو در برنامه هفتم نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته است و دولت آموزش و پرورش را مکلف کرده که اجرای اردو در سال تحصیلی انجام شود این خبر بسیار خوبی است که برای اولین بار کلمه اردو در برنامه کلان کشور قرار گرفته است در این راستا در سال گذشته تاکنون ۱۰ میلیون نفر روز اردو برگزار شده است.

  همه مدارس استان تهران فردا تعطیل است

او با بیان چند نکته اجرایی نیز بیان کرد: مدیران مدارس باید این برنامه را اجرا کنند و ۷۰ درصد دانش آموزان را پوشش دهند روحانیون طرح امین نیز باید در اجرای این برنامه همکاری داشته باشند.

براساس این گزارش در این جلسه مدیران، مربیان و معاونین پرورشی و فرهنگی، مشاوران، مربیان و مدیران سازمان دانش آموزی سراسر کشور حضور داشتند.

منبع: https://www.iribnews.ir/fa/news/4080800/%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D8%B4-%D8%A7%D8%B2-%DB%B1%DB%B6%DB%B0-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D9%82%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D8%B0%D8%A7%D9%86

آقای باقرزاده با تاکید براینکه محور اصلی برنامه فراگیر نقش دادن به دانش آموزان است به هدف پایه دیگر این برنامه اشاره کرد و افزود: در هدف پایه نشاط نیز برنامه محوری برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها را داریم مدیران باید بر شرکت دانش آموزان در یک فعالیت گروهی نظارت داشته باشند.

او هدف از این برنامه را تشریح و بیان کرد: چالش‌های حوزه پرورشی و مدارس، حجم بالای دستورالعمل‌های دریافتی، موازی کاری مجموعه‌ها در حوزه پرورشی و فرهنگی، عدم تدارک فرصت لازم در برنامه هفتگی مدارس، غفلت از عاملیت دانش آموزان در طراحی و اجرای برنامه‌ها و تصدی‌گری مربیان در فعالیت‌ها، عدم امکان نظارت و اثربخشی برنامه‌ها، کمبود منابع انسانی و مالی، عدم امکان ارزیابی عملکرد پرورشی مدارس، بی‌اطلاعی دانش آموزان و خانواده‌ها از کمیت و کیفیت فعالیت‌های پرورشی، جذاب نبودن فعالیت‌های مدارس از جمله چالش‌های این حوزه بوده است.

معاون پرورشی و فرهنگی گفت: در هدف پایه هویت نیز عضویت دانش آموزان در تشکل‌های دانش آموزی را در دستور کار داریم مدیران مدارس باید تشویق کنند دانش آموزان در این تشکل‌ها عضو شوند تا هویت اجتماعی شکل بگیرد اجرای طرح‌ها بعد از تشکیل تشکل‌های دانش آموزی برعهده دانش آموزان خواهد بود.

  فشار آمریکا به اروپا برای اتخاذ موضع سخت‌تر علیه چین