به نقل از روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برگزیدگان المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی مطابق آییننامههای استعداد درخشان میتوانند از تسهیلات درنظر گرفته شده برای نخبگان بهرهمند شوند.
وی تصریح کرد: با توجه به حواشی فعالیت و ایجاد کانالها و گروههای متفرقه و تشکیل کلاسهای بدون تائیدیه دفتر امور نخبگان، معاونت آموزشی وزارت بهداشت خود مرجعیت توانمندسازی دانشجویان را بر عهده گرفت و برنامه جامع توانمندسازی در قالب دورههای آموزشی پودمانی را برای دانشجویان برگزار کرد و در کنار آن هم کارگاههای تعاملی، سمپوزیومها و وبینارهای توجیهی برای دانشجویان ارائه شد.
وی با اشاره به این نکته که هدف اصلی المپیاد علمی؛ ترویج تفکر خلاق، تشویق کارتیمی، ایجاد روحیه و نشاط کار علمی و دانشجویی، تلاش برای ارتقای توانمندی دانشجویان در نقد و حل مسائل نظام سلامت کشور در فضایی صمیمی، اخلاقی و پرنشاط و تشویق تبادلات علمی بین دانشگاهی است، افزود: پانزدهمین المپیاد علمی شامل ۵ حیطه استدلال بالینی، آموزش پزشکی، همگرایی در علوم پایه، کارآفرینی و کسبوکارهای فناورانه و مدیریت نظام آموزش و سلامت است.
باقری خاطرنشان کرد: المپیاد علمی شامل مرحله غربالگری کشوری (انفرادی اول) و انفرادی دوم و ۲ مرحله آزمون گروهی است؛ مرحله آزمون انفرادی اول در تاریخ ۳۱ تیرماه ۱۴۰۲ در ۴۰ دانشگاه علوم پزشکی برگزار میشود و مرحله دوم انفرادی و گروهی در اوایل مهرماه برگزار و در مراسم اختتامیه افراد برگزیده در هر حیطه برای کسب مدال و یا دیپلم افتخار معرفی خواهند شد.
مدیر امور نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از میزان استقبال دانشجویان از المپیاد دانشجویان علوم پزشکی امسال و شرایط جدید آن خبر داد.
به گزارش ایسنا، دکتر مهدی باقری با بیان این مطلب که پانزدهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی در ۵ حیطه برگزار میشود، اظهار کرد: ۲ هزار و ۵۲۲ نفر در المپیاد امسال شرکت میکنند که میزان استقبال نسبت به سالهای گذشته علیرغم حذف یک حیطه بیشتر نیز شده است.
مدیر امور نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: عناوین موضوعات مرحله اول انفرادی در حیطهها شامل «حیطه استدلال بالینی: میکروبیوم روده و بیماریها»، «حیطه آموزش پزشکی: کلیات آموزش پزشکی با تمرکز بر آموزش مبتنی بر محیط کار»، «حیطه همگرایی علوم پایه: پروبیوتیک»، «حیطه کارآفرینی و کسبوکارهای فناورانه: شبیهسازهای آموزشی» و «حیطه مدیریت نظام آموزش و سلامت: ادغام آموزش و نظام سلامت» است.
انتهای پیام
منبع: https://www.isna.ir/news/1402040804954/%D8%AD%D8%B6%D9%88%D8%B1-%D8%A8%DB%8C%D8%B4-%D8%A7%D8%B2-%DB%B2%DB%B5%DB%B0%DB%B0-%D9%86%D9%81%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D9%BE%D8%A7%D9%86%D8%B2%D8%AF%D9%87%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D8%AF-%D8%B9%D9%84%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%AC%D9%88%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B9%D9%84%D9%88%D9%85
مدیر امور نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان کرد: علاوه بر کسب رتبه، تفکر خلاق نیز به عنوان شاخص ارزیابی دانشجویان در المپیاد علمی در نظر گرفته میشود و در راستای پاسخگویی اجتماعی از ظرفیت برترینهای المپیاد علمی در قرارگاه راهیان پیشرفت برای حل چالشهای نظام سلامت استفاده خواهد شد.