شروع مولفه‌های آموزشی و تربیتی از سن پیش از دبستانی

صحرايي با اشاره به تاسیس و فعالیت سازمان تعلیم و تربیت کودک، تصریح کرد: فعالیت سازمان تعلیم و تربیت کودک یک افتخار برای نظام تعلیم و تربیت کشور است تا با تقویت کودکستان‌ها و تمرکز بر سن تولد تا دبستان، زمان طلایی برای یادگیری ویژگی‌های خوب با محتوای آموزش و یادگیری مطلوب مورد توجه قرار بگیرد.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه این همایش، گفت: توجه به سنین پیش از دبستان به معنای عدم توجه به مدرسه یا جابه جایی کودکستان با مدرسه نیست بلکه توجه جدی به سنین پیش از دبستان است که اهمیت بسیاری دارد.

منبع: https://www.iribnews.ir/fa/news/4172644/%D8%B4%D8%B1%D9%88%D8%B9-%D9%85%D9%88%D9%84%D9%81%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DB%8C-%D9%88-%D8%AA%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D9%86-%D9%BE%DB%8C%D8%B4-%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%DB%8C

وزیر آموزش و پرورش: توجه به سنین پیش از دبستان به معنای عدم توجه به مدرسه یا جابه جایی کودکستان با مدرسه نیست بلکه توجه جدی به سنین پیش از دبستان است.

وی گفت: در شش ساحت مورد تاکید سند تحول بنیادین، فرزندان این کشور باید در مدرسه تربیت گردد و باید دانست که ساحت‌های تعلیم و تربیت همه باهم و در هم تنیده باید باشند تا شاهد تربیت ایرانی اسلامی دانش آموزان باشیم.

وی در ادامه با تاکید بر گسترش منش پهلوانی، گفت: ابزار‌های مورد استفاده در این ورزش هرکدام یک نمونه از فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است و این طرح در یک کلام نمادی است از حضور سند در مدرسه است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح شهید طغیانی، تصریج کرد: طرح شهید طغیانی یک طرح ملی است و همه ساحت‌های تربیتی، از جمله توجه به تربیت دینی، فرهنگی و اجتماعی و موارد دیگر مورد تاکید در ورزش زورخانه‌ای در آن دیده شده است.

  ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری پزشکی افزایش یافت

* شروع مولفه‌های آموزشي و تربیتی از سن پیش از دبستانيبه گزارش خبرگزاري صداوسيما؛ وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز بدنبال تربیت فرزندانی ایثارگر، دست گیر، ماهر و مبتکر در تراز سند تحول بنیادین هستیم و باید این ویژگی‌ها را از سنین پایین آموزش داد، چراکه تمرکز بر بازه سنی تولد تا دبستان و شکل گیری ویژگی‌های کار گروهی، نظم و موارد دیگر از سنین پایین در کودکان قطعا پایدارتر خواهد بود. یک نظام تربیتی پیشرو آموزش مولفه‌های تربیتی را از سن پیش از دبستان شروع می‌کند.

صحرایی با اشاره به اینکه اگر بدبنال ارائه یک نمونه از اجرای مدرسه‌ای سند تحول هستیم، اظهار داشت: اجرای مدرسه‌ای سند تحول بنیادین یعنی اجرای طرح شهید طغیانی با تاکید بر ورزش زورخانه‌ای است.

وزیر آموزش و پرورش

وی در ادامه افزود: نخستین دغدغه وزارت آموزش و پرورش شکل گیری ویژگی‌های تربیتی و هویتی در دانش آموزان است، چراکه امروز کشور به دانش آموزی نیاز دارد که رابطه خود با خدا، خلق و خود را بر اساس هویت دینی تعریف نماید.

رضامراد صحرایی افزود: مسیر آینده کشور از مدرسه‌ها میگذرد و بذر پیشرفت و افتخار آینده کشور در مدرسه‌ها کاشته می‌شود و در همین راستا سند تحول بنیادین بر تربیت چندساعتی دانش آموزان تاکید دارد و تمرکز بر پیشرفت و تربیت همه جانبه فرزندان ایران اسلامی است.