منبع: https://www.iribnews.ir/fa/news/4106965/%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D8%AA%D8%AD%D9%82%D9%82-%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D9%84%D8%AA-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%B3-%D8%B4%D8%A8%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%B1%D9%88%D8%B2%DB%8C-%D9%88-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%B3-%DB%8C%DA%A9-%D9%86%D9%81%D8%B1%D9%87-%D9%88-%D8%AF%D9%88-%D9%86%D9%81%D8%B1%D9%87
فعالیت مدارس شبانه روزی و مدارس یک نفره و دو نفره در راستای تحقق عدالت آموزشی نهادینه شود.
عضو شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به تحقق عدالت آموزشی، اظهار داشت: از اهداف اصلی نظام تعلیم و تربیت، تحقق عدالت آموزشی است. درمسئله عدالت آموزشی، ساده ترین و حداقل ترین آن دسترسی آموزشی می باشد.
کاظمی با اشاره به جایگاه مدیر مدرسه در نظام تعلیم و تربیت، تاکید کرد: مدیر مدرسه به عنوان مهم ترین عامل میتواند زمینه تحول در آموزش و پرورش در مدرسه را رقم بزند. یک مدیر فعال، پویا، شجاع و با جسارت و با برنامه عاملی برای تغییرات مثبت است.
وی در ادامه افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز، نظام جمهوری اسلامی ایران کارهای مطلوبی در زمینه عدالت آموزشی انجام داده است. در زمینه دسترسی آموزشی کارهای مفید و با اهمیتی نیز صورت گرفته برای مثال مدارس شبانه روزی و مدارس یک نفره و دو نفره تشکیل شده و درحال فعالیت در مناطق کمتربرخوردار هستند.
محمدمهدی کاظمی افزود: برنامه ریزی بلند مدت و نگاه برنامه محوری مدنظر است و مدیران مدارس با تسلط کامل به آیین نامه اجرایی مدارس باید نسبت به تدوین برنامه سالانه و برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اقدام نمایند.
وی در پایان، تصریح نمود: انتخاب درست مدیران و توانمندسازی آنان باید در صدر اولویت ها برای برنامهریزی باشد تا شاهد تحقق مطلوب فرآیندهای مدرسه باشیم.