انتهای پیام
پذیرش دانشجو در ۴ رشته حکمرانی/ اعلام شرایط ثبت نام متقاضیان
منبع: https://www.isna.ir/news/1402122920348/%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1%D8%B4-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%AC%D9%88-%D8%AF%D8%B1-%DB%B4-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%AD%DA%A9%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%B4%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B7-%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D9%85%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%B6%DB%8C%D8%A7%D9%86
۵. تولید، نظریه پردازی، نقد و بومی سازی دانش حکمرانی محلی (متناسب با گرایش مربوطه)
بر اساس اعلام این مدرسه، جهان معاصر به واسطه تحولات پیچیده در عرصه های مختلف فناوری، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، جهانی شدن و.. به عنوان جهانی با مختصات درهم تنیده، بدون مرز، متکثر، و فاقد قعطیت شناخته می شود. در چنین جهانی مسائل و پدیده های گوناگونی ظاهر می شود که دیگر با رشته های تک ساحتی مثل مدیریت، اقتصاد، جامعه شناسی و.. نمی توان به مواجهه با آنها پرداخت.
۴. آشنایی با مفاهیم پایه حکمرانی و نظریه های مبنا در حکمرانی و نقد آنها
بنابراین دوره کارشناسی ارشد حکمرانی می کوشد با اتخاذ رویکرد میان رشتگی و چندکارکردی بر کل دوره با تربیت و آماده سازی حکمرانان برای سطوح محلی زمینه و ظرفیت لازم برای مشارکت حرفه ای و موثر آنها در ساخت های مختلف حکمرانی را برای تحقق حکمرانی موفق فراهم نماید. نوعی از حکمرانی که در چارچوب نظام اسلامی و بر اساس فرایندهای علمی با مشارکت همه ذی نفعان به تدبیرجویی برای سازماندهی و مدیریت امور در جهت بهبود وضعیت و دست یابی به اهداف جمعی می پردازد. در این تعریف مشخص است که ستون ها و هسته های دانشی این رشته را علومی مانند خط مشی گذاری، سیاست گذاری، برنامه ریزی، مدیریت، تنظیم گری و.. تشکیل می دهد، در عین اینکه در طراحی و اعمال حکمرانی بهره گیری از علوم مختلف اجتناب ناپذیر است. به این جهت این رشته ماهیتأ از جنبه علمی از ویژگی فرامرزی برخوردار است.
شرایط و جزییات پذیرش دانشجو در چهار رشته حگمرانی برای دوره کارشناسی ارشد از سوی مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی اعلام شد.
۶. تعمیق دانش حکمرانی محلی و ایجاد توانایی و مهارت در حوزه شناخت، تحلیل و ارائه راهحل برای مسائل آن (متناسب با گرایش مربوطه)
داوطلبان پذیرش در رشته های فوق تا هفتم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ می توانند درخواست خود را اعلام کنند.
۷. ایجاد توانایی فعالیت و مشارکت حرفه ای هدفمند و موثر در یک یا چند ساحت کارکردی حکمرانی محلی.
* ظرفیت پذیرش
۳. افزایش توان تحلیل منافع ملی، امنیت ملی و تهدیدات آن و آشنایی با جریان های سیاسی- اجتماعی
این شرایط نیازمند دانشی چند بعدی بنام حکمرانی است که بتواند ضمن استفاده از دانش سایر رشته های علمی با جلب مشارکت همه ذینعان درونی و اجتماعی نسبت به اداره جامعه در جهت حل مسائل و بهبود وضعیت موجود اقدام کند. برای این منظور، فعالیت حرفه ای موثر در حیطه حکمرانی نیازمند به داشتن توانایی و شایستگی های چندگانه پژوهشی، آموزشی، اجرایی دارد تا امکان های تحقق حکمرانی موفق فراهم شود.
ظرفیت پذیرش در رشته حکمرانی اجتماعی۱۵ نفر (زن و مرد)، حکمرانی فرهنگی ۱۵ نفر (زن و مرد)، حکمرانی اقتصادی ۱۵ نفر (زن و مرد) و حکمرانی تربیتی ۱۵ نفر (زن و مرد) اعلام شده است.
۲. پرورش تفکر راهبردی و کل نگر در دانشجویان
به گزارش ایسنا، مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی اعلام کرد؛ به منظور تربیت، آموزش و ارتقای توانمندی کارکنان حائز شرایط سازمانها و دستگاههای اجرایی کشور جهت احراز مشاغل حکمرانی از طریق آزمون کتبی و مصاحبه (سنجش علمی و ارزیابی سوابق آموزشی، پژوهشی و مدیریتی) در مقطع کارشناسی ارشد در چهار رشته؛ حکمرانی اجتماعی حکمرانی فرهنگی حکمرانی اقتصادی حکمرانی تربیتی (مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)، برای سال تحصیلی ۱۴۰۴ – ۱۴۰۳ به شیوه آموزشی – پژوهشی دانشجو می پذیرد.
*اهداف دوره
۱. تعمیق نگرش اسلامی فراگیران در حوزه حکمرانی