احداث دانشگاه «سبطین» بزرگترین اقدام آموزشی کشور است

وی گفت: حکمرانی خوب با مشارکت تمام آحاد جامعه می‌تواند سبب اجرای مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی اجتماعی شود. ما با مسئولیت‌پذیری اجتماعی می‌توانیم از اجرای درست سیاست‌ها اطمینان داشته باشیم. 

 

منبع: https://www.isna.ir/news/1402110100803/%D8%A7%D8%AD%D8%AF%D8%A7%D8%AB-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B3%D8%A8%D8%B7%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D9%82%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

وی گفت: مشارکت مردمی می‌تواند سبب کاهش هزینه‌ها شود؛ به نحوی که ما با مشارکت ۱۰ نفر توانسته‌ایم برخی از مشکلات مردم منطقه ۱۱ تهران را برطرف کنیم. بررسی‌ها بیانگر این است حدود ۴ هزار نفر میزان فوتی‌های ناشی از کرونا در منطقه ۱۱ است. به دلیل اینکه برگزاری مراسم سوگواری در دوران کرونا ممنوع بود خانواده‌های فوتی‌های کرونایی با مشکلات مواجه شدند. مشکلات روحی و روانی این افراد را شناسایی کرده‌ایم و برای رفع آن گام برداشته‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی تهران با بیان اینکه مسئولیت‌پذیری اجتماعی از روزهای نخست انقلاب شکل گرفته است، افزود: ما در حوزه مسئوایت‌پذیری از رسول خدا (ص) الگو گرفته‌ایم. اسلام را به عنوان الگو قرار داده‌ایم، در دوران جنگ تحمیلی هیچ تفاوتی میان فرماندهان و سایر نیروها وجود نداشت. 

وی گفت: ما باید در فرهنگ خود همچون روزهای نخست انقلاب خود را همواره بدهکار بدانیم، اگر نگاهی بدهکار بودم در جامعه گسترش یابد بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود. 

قناعتی با بیان اینکه دانشگاه «سبطین» را در شهر کربلا احداث کرده‌ایم، گفت: احداث شعبه دانشگاه علوم‌پزشکی تهران در شهر کربلا بزرگترین اقدام آموزشی کشور به حساب می‌آید. ما در نظر داریم الگوی آموزشی و پژوهشی نظام آموزش پزشکی کشور را در عراق اجرا کنیم.

قناعتی درباره دیدگاه سازمان بهداشت جهانی در خصوص سلامت گفت: این سازمان بر موضوع سلامت معنوی تاکید دارد. اگرچه کشورهای پیشرفته در بالاترین سطح علم قرار دارند؛ اما بالاترین میزان مصرف مواد مخدر را دارند و دلیل این موضوع بی‌توجهی به معنویت است. سلامت معنوی به مقام والای انسانی توجه دارد. 

  ادعای ناتو: تهدیدهای چین می تواند به کشورهای ناتو هم برسد

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی تهران گفت: توجه دانشگاه علوم‌پزشکی تهران به حوزه مسئولیت‌پذیری اجتماعی در دو دولت دوازدهم و سیزدهم متفاوت است. تعداد دبیرخانه‌های دانشگاه علوم‌پزشکی تهران در دولت دوازدهم یک مورد بود که این تعداد در دولت سیزدهم به ۹ مورد رسیده است. 

وی ادامه داد: اگرچه موفقیت‌های بسیاری حاصل شده است؛ اما با آنچه در آیات و روایات و فرهنگ شیعه از ما انتظار دارند، فاصله داریم. 

قناعتی گفت: مسئولیت‌پذیری اجتماعی در کانون توجه رهبری قرار گرفته است. مسئولیت‌پذیری اجتماعی نه تنها در کانون توجه رهبری قرار دارد؛ بلکه در سند تحول دولت مردمی نیز به آن توجه شده است و از مردم به عنوان میان‌دار یاد کرده است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره میزان مشارکت خیرین در برنامه‌های این مرکز آموزشی گفت: خیرین به دانشگاه علوم پزشکی تهران مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان کمک کرده‌اند. ما در دانشگاه علوم پزشکی تهران، شنبه‌های نیکوکاری را با الگو قرار دادن حضرت علی(ع) اجرا می‌کنیم. 

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی تهران ادامه داد:  براساس اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، ۸۰ درصد سلامت خارج از متصدی امور سلامت یک کشور یعنی وزارت بهداشت است. عوامل مختلف مانند تغذیه خوب، سبک زندگی سالم، عوامل محیطی، زندگی خوب و عوامل دیگر در سلامت نقش دارند که برخی از این موارد در زمینه حکمرانی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، حسین قناعتی در «دهمین همایش ملی و دومین همایش بین‌المللی ترویج اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیری اجتماعی» که امروز، یکشنبه یکم بهمن ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، اظهار کرد: هنگامی که کمونیسم و کاپیتالیسم در جهان در حال گسترش بود، انقلاب اسلامی شکل گرفت. از سرآغاز انقلاب اسلامی تا به امروز، علیرغم تمام فشارهای نظام سلطه توانسته‌ایم به موفقیت‌های بزرگی دست یابیم.

  اعطای گرنت به برگزیدگان المپیاد دانشجویان علوم‌پزشکی

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی تهران با بیان اینکه دانشگاه «سبطین» را در شهر کربلا احداث کرده‌ایم، گفت: احداث شعبه دانشگاه علوم‌پزشکی تهران در شهر کربلا بزرگترین اقدام آموزشی کشور به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه «امنیت» و «سلامت» دو نعمت بزرگ هستند، ادامه داد: سلامت به معنای حال خوب داشتن است؛ حال خوب داشتن در شرایطی محقق می‌شود که از نظر معنوی، اجتماعی،روانی و جسمی سالم باشیم. 

انتهای پیام