ارائه دوره‌های آموزشی دانشکده تجارت و مالیه در سطح بین‌الملل از طریق همکاری با کانون زبان

*اعلام آمادگی کانون زبان برای همکاری با در خصوص دوره‌ها در حوزه‌های تجارت، مباحث مالی و  بیمه‌ای

هاشم آقازاده، رئیس دانشکدۀ تجارت و مالیه دانشگاه تهران و مهدی ذوالفقاری، رئیس کانون زبان ایران تفاهم‌نامۀ همکاری با تأکید بر ارائه دوره‌های آموزشی این دانشکده در سطح بین‌الملل امضا کردند.

*تأکید بر ضرورت و تقویت آموزش زبان در دوره‌های آموزشی حوزه تجارت

به گزارش ایسنا، هاشم آقازاده، رئیس دانشکده تجارت و مالیه دانشگاه تهران، در مراسم امضای یادداشت تفاهم‌ همکاری میان دانشکدۀ تجارت و مالیه دانشگاه تهران و کانون زبان ایران اظهار کرد: این دانشکده به همت همکاران گام‌های بزرگی برداشته است و افکار بلندی دارد.  

آقازاده، در ادامه با ارائه توضیحاتی در خصوص طراحی دوره‌های آموزشی مختلف در حوزۀ تجارت در دانشکده تجارت و مالیه دانشگاه تهران افزود: در همۀ این دوره‌ها موضوع آموزش زبان نیز دیده شده است. اولویت زبانی ما زبان‌های طرف تجاری ایران است و معتقدیم که این اقدام مهم کمک بسیاری به توسعۀ کشور می‌کند.

به گفته ذوالفقاری، یکی از مهم‌ترین مآموریت‌های ما توسعۀ همکاری‌های علمی و پژوهشی با دانشگاه‌ها است.
 
وی، تصریح کرد: ما برای تبدیل شدن از یک آموزشگاه زبان صرف به یک مجموعۀ «آموزشی – پژوهشی» مهم در کشور به‌منظور تولید علم و مرجعیت علمی در حوزۀ دانش‌های زبانی اراده جدی داریم.

به گفته وی، برگزاری این دوره‌ها به دو صورت‌ حضوری و آنلاین است.

وی، با بیان این‌که مأموریت شکل‌گیری این دانشکده تقاضامحور بودن و ارتباط بسیار نزدیک به صنعت و اجراست، ادامه داد: البته مجموعه آموزش‌های این دانشکده می‌تواند از زاویۀ آموزش زبان نیز مورد توجه قرار گیرد.
 
رئیس دانشکده تجارت و مالیه دانشگاه تهران، با اشاره به برگزاری دوره‌های متعدد آموزشی در دانشگاه تهران، اظهار امیدواری کرد که با همکاری کانون زبان ایران این دوره‌ها در عرصۀ بین‌الملل نیز برگزار شود.

  افزایش ۶ اردوگاه به اردوگاه‌های دانش آموزی کشور و مجوز اردوی دانش آموزی کربلا

در ادامه این جلسه، مهدی ذوالفقاری، رئیس کانون زبان ایران، هم ابراز امیدواری کرد که این قبیل همکاری‌ها و فعالیت‌ها توسعه یابد و کانون زبان ایران در نخستین گام همکاری خود با دانشگاه با امضای تفاهم‌نامه با دانشکدۀ تجارت و مالیه دانشگاه تهران، وارد مرحلۀ جدیدی از فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود شده است.

براساس این گزارش، برگزاری سمینارها و کنفرانس‌های مشترک علمی، پژوهشی و آموزشی، تولید محتوا و متون دانشگاهی برای دوره‌های مختلف، برگزاری کارگاه‌های مشترک آموزشی عمومی و تخصصی و برگزاری دوره به زبان‌های غیر انگلیسی از دیگر زمینه‌هایی بود که در این جلسه درباره آن بحث، گفت‌وگو و تبادل‌نظر شد.

وی، با بیان اینکه این کانون گسترۀ وسیعی از مخاطبان را تحت‌پوشش دارد، در ادامه خاطرنشان کرد: برای همکاری و تعامل با دانشگاه تهران در خصوص دوره‌های مورد توافق در حوزه‌های تجارت، مباحث مالی، بیمه‌ای و همۀ موضوعات اولویت‌دار آمادگی داریم.  

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402101913680/%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%A6%D9%87-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%A9%D8%AF%D9%87-%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D9%88-%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%B7%D8%AD-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%84%D9%84رئیس دانشکده تجارت و مالیه دانشگاه تهران، با بیان این‌که این اقدام ثمرات زیادی برای دو مجموعه و مملکت خواهد داشت، در ادامه یادآور شد: هدف ما این است که عواید این همکاری‌ها به روند توسعۀ کشور کمک کند و امید می‌رود از این مسیر بتوانیم گام بزرگی در توسعۀ تجارت و امور مالی و بانکی کشور برداریم.