اصلاح فرآیند پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه تهران

انتهای پیام 

منبع: https://www.isna.ir/news/1402041509542/%D8%A7%D8%B5%D9%84%D8%A7%D8%AD-%D9%81%D8%B1%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF-%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1%D8%B4-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%AC%D9%88%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86به گزارش ایسنا، دکتر الهام امین‌زاده در نشست با جمعی از دانشجویان عراقی و متقاضیان تحصیل از کشور عراق در دانشگاه تهران که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد، با اعلام آمادگی کامل دانشگاه تهران برای استقبال از حضور دانشجویان عراقی در دانشگاه تهران، گفت: فرایند اصلاح و ارتقای کیفی و کمی پذیرش دانشجویان کشورهای مختلف به ویژه کشورهای همسایه در معاونت بین‌الملل دانشگاه تهران آغاز شده است. همچنین ایجاد زیرساخت رسیدگی به امور پذیرش متقاضیان تحصیل از همسایگان به ویژه از کشور عراق در دانشگاه تهران مدنظر قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، حجت‌الاسلام سید حسین موسوی بخاتی، معاون تعلیم و تربیت بسیج مردمی عراق (حشدالشعبی) نیز در این نشست تاکید کرد: در توافق و همکاری که با دانشگاه تهران خواهیم داشت، به تمام قوانین و استانداردها و شرایط قانونی مدنظر دانشگاه تهران متعهد خواهیم بود و هر آنچه که مدنظر قوانین وزارت آموزش عالی عراق و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران است را به طور کامل انجام خواهیم داد.

معاون بین‌الملل دانشگاه تهران همچنین گفت: در واکنش به اتهام‌زنی‌های ناروایی که به محور مقاومت و ملت‌های مستقل صورت می‌گیرد، لازم است روشنگری صورت پذیرد. در این راستا شهید سلیمانی و شید ابومهدی المهندس اثبات کردند که نه تنها هیچ‌گونه خشونتی در اسلام وجود ندارد بلکه رفاه، امنیت و حذف ترور، مبنای تعالی دینی مسلمانان است. بنابراین ضروری است که با جهاد تبیین و همکاری‌های علمی بین دانشجویان و اساتید دو کشور، مواضع و مبانی عالمانه و صلح‌طلبانه قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه برای جهان تبیین شود.

  حوزه پیش از دبستان به سرمایه گذاری نیاز دارد
وی به سابقه فعالیت‌های آموزشی و همکاری با دانشگاه‌های ایران اشاره کرد و یادآور شد: قبل از اینکه حشدالشعبی تشکیل شود، مدارس و موسسات ویژه مجاهدان داشتیم. پیش از تشکیل حشدالشعبی و با نظارت ابومهدی المهندس، ۹۵ نفر از دانشجویان ما برای دانشگاه های ایران پذیرش شدند.

معاون بین‌الملل دانشگاه تهران از آغاز اصلاح فرایندی در معاونت بین‌الملل دانشگاه تهران جهت رسیدگی ویژه به امور پذیرش متقاضیان تحصیل از کشورهای مختلف به ویژه کشور عراق خبر داد.