اعتباربخشی دانشکده‌های دندان‌پزشکی در دست پیگیری است

دبیر شورای آموزش دندان پزشکی و تخصصی تصریح کرد: به منظور ارتقاء خدمات سلامت دهان و دندان، دانشکده‌ها باید فعال‌تر از گذشته باشند، پایان نامه‌ها و طرح‌های تحقیقاتی، ساماندهی و مطالعات مداخله‌ای انجام شود. 

دبیر شورای آموزش دندان‌پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت با بیان اینکه ارزیابی بیرونی و اعتباربخشی دندان‌پزشکی در دست پیگیری است، اظهار کرد: ارزیابان بیرونی از نیمه دوم سال برای انجام اعتباربخشی به دانشکده‌های دندان‌پزشکی مراجعه می‌کنند. 

وی با اشاره به ایفای نقش در راستای پاسخگویی اجتماعی و جامعه نگری بر حفظ سلامت مردم و کاهش ورودی بیماری‌ها تاکید کرد و افزود: کمبود منابع مالی و کمبود اعضای هیات‌علمی، کاهش ماندگاری و خروج اعضای هیات‌علمی از مهم‌ترین چالش‌های حوزه دندان‌پزشکی است. 

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دکتر یزدانی افزود: دانشکده‌های دندان پزشکی باید برای افزایش درآمد اختصاصی پایدار از طریق جذب دانشجویان شهریه‌پرداز، انتقال دانشجویان از خارج کشور و پذیرش دانشجویان بین‌الملل و توسعه کلینیک‌های ویژه تلاش کنند.

وی از تشکیل بورد دندان‌پزشکی عمومی خبر داد و افزود: طبق اسناد بالا دستی، سلامت محوری جزو اولویت کاری ما است و توسعه آموزش مجازی در دندان پزشکی، بازنگری، اصلاح برنامه‌های آموزشی دوره‌های عمومی و تخصصی و آماده‌سازی زیر ساخت‌های لازم برای بین‌المللی سازی دانشکده‌های دندان‌پزشکی پیگیری می‌شود. 

دکتر یزدانی در خصوص انجام  اعتباربخشی دانشکده‌های دندان‌پزشکی گفت: ارزیابی بیرونی و اعتبار بخشی دندان‌پزشکی در دست پیگیری است و ارزیابان بیرونی از نیمه دوم سال برای انجام اعتباربخشی به دانشکده‌های دندان پزشکی مراجعه می‌کنند. 

به گزارش ایسنا، دکتر رضا یزدانی در چهل و دومین نشست شورای آموزش دندان‌پزشکی و تخصصی با اشاره به رئوس برنامه‌های دبیرخانه شورای دندان‌پزشکی، اعلام کرد: برای اولین‌بار آزمون صلاحیت بالینی رشته دندان پزشکی، مهر ۱۴۰۲ برگزار می شود.

  برجسته‌ترین ویژگی پرسپکتیو، چیست؟ نقشه کشی معماری یازدهم شماره 201922 گاما | معماری نواز

وی گفت: آزمون صلاحیت بالینی دندان‌پزشکی بر اساس بایدهای آموزشی و مطابق سرفصل‌های آموزشی انجام می‌شود. 

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402051106892/%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%AE%D8%B4%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%A9%D8%AF%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%B3%D8%AA-%D9%BE%DB%8C%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA