اکثر دانشکده‌های دندانپزشکی تا پایان سال جاری اعتباربخشی می‌شوند

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی با بیان اینکه بسیاری از دانشکده‌های دندانپزشکی، خواهان انجام ارزیابی بیرونی هستند و تاریخ پیشنهادی مدنظر خود را برای انجام ارزیابی ارائه داده‌اند، اظهار کرد: اگر مشکل خاصی پیش‌ نیاید، تعداد زیادی از دانشکده‌های دندانپزشکی تا پایان سال جاری اعتباربخشی می‌شوند. 

دکتر یزدانی ادامه داد: در حال بررسی تاریخ‌های پیشنهادی دانشکده‌های دندانپزشکی هستیم تا هماهنگی لازم با ارزیابان را انجام دهیم. اگر مشکل خاصی پیش‌نیاید، تعداد زیادی از دانشکده‌های دندانپزشکی تا پایان سال جاری اعتباربخشی می‌شوند. 

دکتر یزدانی ادامه داد: اگر دانشکده‌ها نتوانند اعتبار لازم را به دست بیاروند، براساس قانون باید از روند آموزشی آنها جلوگیری کرد اما باید منتظر بمانیم تا نتیجه در ارزیابی مشخص شود. اگر دانشکده‌ها نتوانند مشکلات خود را پس از اخطارهای مکرر برطرف کنند، روند پذیرش دانشجو در این دانشکده‌ها متوقف می‌شود.  

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402080705083/%D8%A7%DA%A9%D8%AB%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%A9%D8%AF%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D8%AA%D8%A7-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%AC%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%AE%D8%B4%DB%8C-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D9%86%D8%AFدبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی گفت: روش اعتباربخشی دانشکده‌های دندانپزشکی مشابه به روش اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی است اما سنجه‌های مدنظر برای اعتباربخشی در هر دو رشته متفاوت است. اگرچه سنجه‌ها متفاوت است اما چارچوب اعتباربخشی در دانشکده‌ دندانپزشکی مانند دانشکده پزشکی است یعنی حوزه‌هایی مانند اعضای هیات‌علمی، فرهنگی و دانشجویی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. 

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی درباره زمان انجام ارزیابی بیرونی دانشکده‌های دندانپزشکی گفت: به طور حتم، ارزیابی بیرونی در ترم جاری انجام می‌شود اما تعداد دانشگاه‌هایی که ارزیابی می‌شوند، مشخص نیست. بسیاری از دانشکده‌های دندانپزشکی، خواهان انجام ارزیابی بیرونی هستند و تاریخ پیشنهادی مدنظر خود برای انجام ارزیابی را ارائه داده‌اند. براساس آیین‌نامه‌ها، دانشکده‌ها باید برای انجام ارزیبابی بیرونی آمادگی کامل را داشته باشند و به همین دلیل زمان مدنظر خود را پیشنهاد داده‌اند. 

  آغاز نظام مراقبت از دانش آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی

دکتر رضا یزدانی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب درباره اعتباربخشی دانشکده‌های دندان‌پزشکی گفت: استانداردهای اعتباربخشی از سوی کمیسیون ملی اعتباربخشی و شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی به تصویب رسیده است. براساس آیین‌نامه‌ها، دانشکده‌های پزشکی می‌بایست برای انجام اعتباربخشی بیرونی آمادگی داشته باشند.

وی ادامه داد:  ما در شورای آموزش دندنپزشکی و تخصصی از دانشکده‌های دندانپزشکی درخواست کرده‌ایم که تاریخ پیشنهادی خود برای انجام اعتباربخشی بیرونی را پیشنهاد دهند. همچنین در حال انجام هماهنگی‌های لازم با ارزیابان بیرونی هستیم تا به منظور انجام اعتباربخشی بیرونی به دانشکده‌های دندانپزشکی مراجعه کنند.