باید و نباید روز آزمون سراسری 1400

تجربه سالهای ۹۳ و ۹۴ نشان داد که نتایج نمرات امتحان نهایی که آزمونی حدنصابی است با نتایج کنکور سراسری که آزمونی رقابتی است، قابل ادغام نیست و نا عدالتی و بالتبع اعتراضات شدیدی را موجب میشود. توجه: در سا ۱۳۹۶ بیش از ۸۰٪ رشته ـ محلهای مراکز آموزش عالی، بدون تأثیر نتایج کنکور و به شکل آزاد یا فقط با توجه به نمرات امتحان نهایی پر شده است و این میزان در سال ۱۳۹۷ به ۸۵ درصد مصوب در قانون سنجش و پذیرش دانشجو خواهد رسید. دانشآموزان علاقهمند به رشته ریاضی – فیزیک باید قدرت درک، فهم و تجزیه و تحلیل بالایی در دروس ریاضی، فیزیک و شیمی داشته و پایه درسی آنها در دروس نامبرده قوی باشد. اما برای اینکه در دوران کار، فردی ماهر و قابلاعتماد باشید به معیارها و تواناییهایی بیشتر از دروس دانشگاهی نیاز دارید. دو مورد مهم که داوطلبان باید قبل از ثبت نام داشته باشند ، کد سوابق تحصیلی دیپلم و کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی می باشد . ۲ ـ ظرفیت پذیرش شرکتکنندگان در آزمون سراسری به شکل چشمگیری افزایش یافته و از مرز ۰۰۰,۷۰۰ نفر گذشته است؛ یعنی حدوداً تعداد داوطلبان با تعداد صندلیهای دانشگاهی برابری میکند. این مقاله در ۳۰ دی ۱۳۹۶ در روزنامه ی همشهری بازتاب یافته است.

در آغاز سال ۱۳۴۲ اجرای مسابقه ورودی بر عهده هیأت دوگانه نظارت و اجراییه مسابقات ورودی دانشگاهها قرار گرفت و نخستین مسابقه ورودی سراسری دانشگاهها در سال ۱۳۴۲ برگزار شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نخستین آزمون سراسری در سال ۱۳۵۸ به دو روش متمرکز و نیمه متمرکز و بدون شرط سنی برگزار شد. برای آشنایی با روش مطالعه این درس، میتوانید مطلب “روش مطالعه درس زبان انگلیسی برای کنکور” را در سایت فسفر مطالعه کنید. دیگه آخرین گام واسه مطالعه ی کنکور بهاره! راستش فیزیکی که این ترم میخونیم تقریبا 80 درصدش به فیزیک نظام قدیم شبیهِ و خب واسه من که نظام جدید بودم وجود فیلم های آموزشی این سایت خیلی کمک کنندست. هر کدوم از مباحثی که نام بردیم قواعد خاصی دارند که می تونید اون ها رو از اساتید کنکور یا کتاب های کمک آموزشی یاد بگیرید. آزمون عملی هنر می باشد. مقدمات اجرای این قانون که برگزاری امتحانات نهایی استاندارد و سراسری در سه سال پایانی دبیرستان باشد، عملی نشد.

اگر به صورت نسبی نیز نگاه کنیم در این مدت تعداد مشاغل بخش خدمات ۳۰٪ و تعداد مشاغل بخش صنعت ۲۳٪ افزایش یافته است. یعنی تعداد مشاغل تولید شده در بخش خدمات در این مدت تقریبا دو برابر بخش صنعت است. البته بازار کار صنعت با مشاغل مهندسی و بازار کار خدمات با مشاغل غیرمهندسی انطباق کامل ندارد. از سال ۸۴ تا سال ۹۸ تعداد مشاغل خالص ایجاد شده در بخش خدمات ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار شغل بوده در حالیکه این تعداد در بخش صنعت ۱ میلیون و ۴۷۱ هزار شغل بوده است. ۳ ـ بازاری با چند میلیون مشتری برای محصولات کمکرسان به قبولی در کنکور به وجود آمد که علاوه بر معلمان و مؤلفان واقعی، عدهای سودجو را نیز به سوی خود جذب نمود که آرام آرام وجه غالب فعالان این بازار شد.

۴ ـ در صورت اجرای چنین طرحی، سؤالات امتحانات نهایی باهدف افزایش سرعت و دقتِ تصحیح اوراق، بهسوی پرسشهایی غیرتحلیلی با جواب کوتاه متمایل میشود که برخلاف اهداف اصلی آموزش و سنجش در دوره متوسطه است. تنوع بخشی به زیرگروهها و نوع سؤالات، موجب کاستن از درجه سختی سؤالات برخى درسها در رشتههایی که میزان تأثیرگذاری آن درسها در آنها کم است خواهد بود. نوع پرسشها در این امتحانات نمیتواند به گونهای باشد که چند هزار نفرِ اول شرکت کننده در کل جامعه دانشآموزی کشور را از هم تفکیک نماید، زیرا در این صورت سطح دشواری سؤالات به سمتی خواهد رفت که با مردودیهای گسترده روبهرو خواهیم شد و ارتقای پایه تحصیلی در دوره دبیرستان مختل میشود.

  مخالفت نمایندگان با ارجاع طرح اصلاح قانون کنکور به کمیسیون

نهایتا پس از تعیین حداقل معدل لازم برای ورود به دانشگاه، متقاضیان مورد ارزیابی و سنجش قرار خواهند گرفت. پس از شکایت فاطمه کریمی در ۱۵/۱۰/،۹۴ دیوان عدالت اداری مصوبه اجرایی شورای سنجش و آموزش را خلاف قانون و باطل اعلام کرد و این حکم در پانزده اسفند ۹۴ رسماً به رئیس محترم سازمان سنجش ابلاغ شد و پس از کشوقوسهای بسیار میزان تأثیر معدل به ۲۵ درصد مثبت بازگشت و تاکنون ادامه دارد. برای شرکت در آزمون هنر، باید در زمان اعلام شده توسط سایت سازمان سنجش آموزش کشور نام نویسی خود را در سامانه مذکور انجام دهید. داوطلبان شرکت در آزمون غربالگری چهاردهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی تا پایان وقت اداری امروز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت فرصت دارند ثبتنام خود را تکمیل کنند. لازم است قبل از رفتن به کلاس کنکور به خوبی به این مسئله فکر کنید که آیا کلاس های کنکور با توجه به وقت و زمان شما امکانپذیر هستند. این وزارت در بهمنماه ۱۳۴۷ مرکز آزمونشناسی را با هدف جلوگیری از اتلاف وقت داوطلبان و نیز یکسانسازی و عینی نمودن امتحانات بنا نهاد و در سال ۱۳۴۸ مسابقات ورودی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی به صورت متمرکز و سراسری برگزار شد که میتوان آن را نخستین دوره برگزاری کنکور سراسری دانست.

نکته مهمی که باید به آن توجه نمود، در رابطه با آزمون عملی کنکور هنر می باشد. با توجه به بررسیهای به عمل آمده، میزان حافظه محوریِ تستهای کنکور در سالیان اخیر کاهش یافته و از نظر سنجش سطوح مختلف یادگیری، تستهای آزمون سراسری باوجود ایرادات بسیار، در مقایسه با امتحانات نهایی، از نمره بسیار بالاتری برخوردار هستند. ۳ ـ تا سال ۹۵ کمتر از ۲۰ درصد صندلیها را دارندگان سهمیههای دولتی پر مینمودند که با تصویب و اجرای طرح ۵% در سال ۱۳۹۶، به حدود ۳۰% افزایش یافت اما همچنان در مقایسه با دهه هشتاد، نسبت بیشتری به داوطلبان آزاد تعلق میگیرد. در کلید اولیه سوالات کنکور سراسری ، گزینه صحیح از میان سایر گزینه ها انتخاب شده و داوطلب می بایست گزینه انتخابی خود را با گزینه انتخاب شده در کلید سوال مقایسه نموده و براساس پاسخ های درست و نادرست خود اقدام به محاسبه درصد هر درس نماید. ثبت نام کنکور سراسری معمولا مطابق روند سال های گذشته اواسط بهمن ماه انجام می شود. مصوبه تاثیر معدل در کنکور 1401 به صورت تأثیر 40 درصدی مثبت است، در حقیقت برای کنکور 1401 هیچ تغییری وجود ندارد و روند مشابه سال گذشته است. بر اساس این مصوبه ارزیابی موضوع به عهده گروه آموزشی مربوطه در دانشگاه پذیرنده خواهد بود.

شما می توانید با مراجعه به سایت، کتاب های کنکور هنر را تهیه سایت ostadkonkoor نمایید. همراهان عزیز شما می توانید با عضو شدن در شبکه های اجتماعی مشاوران برتر (کانال تلگرام و پیج اینستاگرام) به عضویت در خانواده مشاوران برتر درآیید. اگر به دنبال بهترین مدرس زیست کنکور هستید، می توانید با شماره تلفن های زیر تماس حاصل نمایید و پکیج های آموزشی ایشان را خریداری کنید. ۱- با تغییر هرم جمعیتی، تعداد داوطبان آزمون سراسری از سال ۸۲ به این سو، سیر نزولی داشته است به گونهای که در سالهای ۹۴، ۹۵ و ۹۶ به زیر یک میلیون نفر رسیده است. ۱ ـ نسل حاصل از انفجار جمعیتی اوایل انقلاب به سن کنکور رسیده بود. معضل واقعى، هجوم فزاینده جوانان به سوی رشتههای پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و چند رشته درآمدزای دیگر است به گونهای که نسبت داوطلبان رشته تجربی از ۳۶٪ در سال ۸۹ به ۶۲٪ کل داوطلبان در سال ۹۶ رسیده است و به پیدایش نسل تازهای از پشت کنکوریها در سه سال اخیر انجامیده است. ۱ ـ امکان جایگزینی روابط به جای ضوابط در پذیرش دانشجویان در رشته ـ محلهای پرطرفدار و همچنین ظهور پدیده ارتشا و صندلی فروشی و تخلفات گسترده دیگر در وزارت علوم و بهداشت و آموزش پزشکی.

  چین: آمریکا دست از غارت منابع ملی سوریه بردارد
تمام افراد و مراکز فعال در زمینه کنکور، اعم از آموزشگاهها، معلمان، مشاوران، مؤلفان و ناشران، مجریان و مدرسان برنامههای آموزشی صداوسیما و فضاهای مجازی و … به بیان دیگر به نظر میرسد علوم ریاضی و فنیمهندسی در حال حاضر در چشم خانوادهها شانس اول اشتغال محسوب نمیشود. ۳- فرهنگی: رقابت علمی و دست یافتن به افتخارات علمی و فرهنگی، در ایران سابقه دیرینه دارد که البته این واقعیت را باید به چشم یک فرصت دید و برای بروزش راههای متنوعتری اندیشید. بر اساس این قانون، همیشه درصدی (حداکثر ۱۵ درصد) از پذیرش دانشگاهها وابسته به نمره کنکور خواهد ماند؛ زیرا با وجود تقاضای بالا برای ورود به برخی رشته – محلهای خاص، همیشه برگزاری یک آزمون سراسری از نوع گزینشی ضروری است. به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، بهداد امیری، رتبه ۲ کنکور سراسری ۱۴۰۰ در رشته هنر، گفت : در این دوره توانستم از شهر کرج رتبه دوم کنکور هنر را کسب کنم. مرکز مشاوره تخصصی کنکور هنر آکو ، اولین مرکز تخصصی کنکور های فنی و هنر در کرج بیشتر برای شما توضیح خواهد داد.

۲ ـ ظرفیت پذیرش دانشگاهها بهویژه در رشتههای پرطرفدار افزایش چندانی نیافته بود. ۱ ـ از همان آغاز فعالیت دانشگاهها رشتههایی خاص به وجود آمد که در آنها تعداد داوطلبان بیش از ظرفیت پذیرش بود. به گزارش ایسنا، بر اساس آمار تخمینی ارائه شده سالانه بیش از هزاران میلیارد تومان هزینه کلاسهای کنکور و همچنین خرید و فروش سؤالات کنکور میشود. برای این که در وارد کردن رشته محل ها خطا و اشتباهی نداشته باشین، اول فرم پیش نویس انتخاب رشته رو با توجه به ملاک هاتون که شامل (رشته، رنک علمی دانشگاه، بازار کار، مسافت و هزینه) هستش رو پر کنین و بعد از اطمینان از چینش انتخاب رشتتون فرم اینترنتی انتخاب رشته کنکور سراسری رو تکمیل کرده و کد رهگیری 15 رقمی خودتون رو یادداشت کرده و یک نسخه از اون رو برای خودتون نگه دارین. برای دسترسی به این لیست رشته های کنکور هنر 1402 بایستی دفترچه ثبت نام و یا انتخاب رشته آن را مطالعه نمایید. حجم زياد دروس، حجم ترين درس از دفترچه عمومي کنکور است که توسط استاد شيرواني تدريس ميشود. استاد رضا شعبانی به مدت یک سال استاد زیست شناسی کنکوری آموزشگاه خواجه نصیر تهران بوده اند. نور مناسب، تهویه و دسترسی مناسب از موارد مهم برای یک آموزشگاه محسوب می شود.

بر پایه مصوبه ۳۰۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۷۲، سازمان سنجش موظف به ارائه برنامهای در جهت بهبود و ارتقای آزمون ورود به دانشگاهها شده بود که مغفول ماند. موضوع کنکور و تبعات ادامه آن به روش کنونی از سوی سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت بررسی و گزارشی در این خصوص تهیه و به وزرای علوم و آموزش و پرورش، روسای کمیسیون آموزش مجلس و سازمان سنجش ارایه شدهاست. ماده ۵ ـ پذیرش دانشجو در دانشگاهها به روش ظرفیت رشته ـ محل و تقاضای داوطلبان بر اساس «سابقه تحصیلی» یا «سابقه تحصیلی و آزمون (عمومی یا عمومی ـ اختصاصی)» صورت میگیرد. در مقطع کارشناسی ارشد نیز در رشته های مرمت ابنیه و مرمت آثار تاریخی دانشجو پذیرفته می شود. جغتایی ادامه داد: این آمارها و تحقیقات و مطالعاتی، نشان می دهد که باید به رشته علوم اعصاب بیشتر توجه کنیم. حالا که نیمی از مسیر سال دوازدهم و امتحانات نیمسال اول تموم شده، وقتشه که با قدرت بیشتری به سراغ درس های نیمسال دوم بریم و روز به روز برای کنکور و سپس انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰ آماده تر بشیم. موسسه ای که نه تنها دروس کنکور را آموزش میدهد بلکه برای مقاطع پایین تر یعنی ابتدایی و متوسطه اول هم محتواهای آموزشی تولید میکند.

  خبرگزاری ژاپن: باید تحریم های بیشتری علیه روسیه اعمال شود

کنکور هنر در برخی از رشته ها داوطلبان را پس از انجام آزمون عملی پذیرش می نماید. متأسفانه عدم تناسب شدیدی میان تعداد داوطلبان و ظرفیت پذیرش در رشته ـ محلهای خاص به وجود آمده است. تبصره ۴ ـ در پذیرش دانشجو تأثیر سابقه تحصیلی سالانه به صورت تدریجی و صعودی است و پس از پنج سال حداقل هشتادوپنج درصد (۸۵%) ظرفیت پذیرش دانشجو در کل کشور بر مبنای سابقه تحصیلی خواهد بود. در پاسخ به این سوال لازم است بدانید که برای دروسی که تغییرات زیادی داشته اند بهتر است از منابع کمک آموزشی جدید استفاده کنید مخصوصا دروس تخصصی مثل زیست شناسی و شیمی که مهم تر از سایر دروس هستند. همچنین سازمان سنجش هر ساله فهرستی از حذفیات دروس منتشر میکند که میتوان آنها را از برنامه مطالعاتی خارج کرد. سازمان سنجش، برای پاسخ دادن به این انتظارها، در اقدامی بدون محمل قانونی، از سال ۱۳۹۰، معدل امتحانات نهایی سال سوم را با تأثیر مثبت، در نتیجه کنکور اعمال نمود که ضرری به کسی وارد ننمود و با اعتراضی مواجه نشد اما در سال ۹۳ و ۹۴ در حالی که همچنان وزارت آموزش و پرورش هیچ اقدامی برای برگزاری امتحانات نهایی در سه یا چهار سال آخر متوسطه نکرده بود، برای نمرات امتحانات نهایی سال سوم دبیرستان، بیستوپنج درصد تأثیر قطعی در نظر گرفته شد در حالی بر اساس قانون، نمرات یک سال تحصیلی نمیتوانست گواه سابقه تحصیلی داوطلب باشد.

آمار عجیبی که از نتایج کنکور به دست آمده حاکی از این مسئله است که بیش تر از 80 درصد داوطلبان رشته تجربی و ریاضی در دروس اختصاصی درصدی کمتر از 10% کسب می کنند. افول استقبال داوطلبان از علوم ریاضی و مهندسی، رشد چشمگیر گرایش به رشته تجربی از نیمۀ دوم دهه هشتاد تا اواسط نیمه دوم دهه نود و همینطور افزایش قابل توجه داوطلبان رشته انسانی در سالهای اخیر توجه کارشناسان بسیاری را به خود جلب کرده است. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، منصور کبگانیان، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، امروز چهارشنبهگفت: با توجه به اظهار نظرها و تعابیر غیر دقیق روزهای اخیر درباره مصوبه سنجش و پذیرش شورای عالی انقلاب فرهنگی، توسط برخی افراد که هیچگونه مسئولیتی در این شورا ندارند، لازم است مطالبی را اعلام نمایم. در باره راهکارهای ارایه شده در این گزارش با دکتر هامون سبطی، عضو انجمن ناشران آموزشی و یکی از کارشناسان دخیل در تهیه این گزارش گفت وگو کردهایم.