معاون آموزشی دانشگاه تهران با اشاره به برنامه وزارت علوم برای آموزش مهارتی، کاربردی و حرفهای از تشکیل شورای سیاستگذاری تحول و نوآوری آموزشی در دانشگاه تهران خبر داد و تاکید کرد: تعامل و رفتوآمد دانشجویان و اساتید با صنعت و محیط واقعی کسبوکار باعث میشود نیازهای صنعت و جامعه را بهتر بشناسیم و دانشجویان به سمت حل آنها هدایت شوند. همچنین تا ۱۵ واحد درسی هر از یک رشتهها میتواند به صورت واحد کارورزی اجرا شود.
به گزارش ایسنا، دکتر محمود کمرهای در دهمین جشنواره آموزش دانشگاه تهران که در تالار شهید چمران دانشکدگان فنی برگزاری شد تاکید کرد: سامانه سپاری فعالیتها در حوزه آموزش باعث میشود که سیستم چابکتر و سریعتر پیش برود و مشکلات آموزشی دانشجویان مستقیمتر و سریعتر حل شود.
وی به اقدامات دانشگاه تهران برای بازنگری برنامههای درسی اشاره کرد و گفت: برای اینکه بخواهیم موفق باشیم باید برنامههایمان بهروز باشد چون بر اساس برنامههای درسی ۱۵ تا ۲۰ سال قبل نمیتوانیم نوآوری داشته باشیم. یکی از محورهای تحول، تعریف دورههای نیازمحور و برنامهمحور حرکت کردن است.
معاون آموزشی دانشگاه تهران با برشمردن سامانههای آموزشی فعال در دانشگاه تهران، اظهار کرد: “سامانه پاد” مرتبط با ارتقا و تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی دانشگاه تهران تا نیمه تابستان راهاندازی میشود و به این ترتیب فرآیند ارتقای اعضای هیات علمی نیز سامانهسپاری میشود.
وی با تاکید بر اینکه از منظرهای محتوایی، شکلی و همچنین ارتباط با جامعه و صنعت نیازمند تحول در آموزش هستیم، به مسئولیتپذیری اجتماعی مورد توجه در شعار دانشگاه تهران اشاره کرد و افزود: علاوه بر اینکه نیاز به تربیت دانشجویانی داریم که برای حل مشکلات جامعه قدم بردارند، باید دانشجویانی نیز تربیت کنیم که در زمینه شکافتن مرزهای علمی نقشآفرین باشند.
انتهای پیام