تلاش شهرهای چین برای مهار کووید-۱۹ با ۲۰ اقدام بهینه

براساس داده‌های منتشر شده در روز یکشنبه، بیش از ۲۴ هزار و ۲۱۵ مورد ابتلای مثبت به کرونا در روز شنبه گزارش شده که از این تعداد ۲هزار و ۲۰۴ مورد به طور محلی و ۲۲ هزار و ۱۱ نفر نیز ناقل خاموش بودند.

خو هجیان سخنگوی دولت محلی در پکن از مردم خواسته تا پس از ورود به این شهر، دو یا سه بار در روز آزمایش اسید نوکلئیک بدهند، با هم شام نخورند و در اجتماعات حضور پیدا نکنند. همچنین از افراد خواسته شده تا ظرف هفت روز پس از ورود به پکن، به مکان‌های شلوغ نروند.

دولت محلی در پکن همچنین از تمامی صنایع و ادارات خواسته تا غربالگری و آزمایش‌های مکرر را تقویت کنند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از گلوبال تایمز، تعداد مبتلایان جدید به کرونا در چین طی پنج روز متوالی از ۲۰ هزار نفر فراتر رفته و با توجه به اینکه این ویروس نرخ شیوع بالا اما مرگ‌ومیر پایینی دارد، اپیدمیولوژیست‌ها می‌گویند استراتژی‌های محلی باید با این تغییر خود را تطبیق دهند. این در حالی است که پایبندی به استراتژی کرونای صفر پویا بسیار دشوار است.

مسوولان آموزشی در شهر پکن از دانش‌آموزان خواسته‌اند تا مسیرهای خود را تنها به مدرسه و خانه محدود کنند.

در ۱۵ روز گذشته، ابتلا به کووید-۱۹ در گوانگژو به بیش از ۸۰ هزار نفر رسیده است. با اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از ابتلای بیشتر افراد، تعداد مبتلایان به کرونا در روز شنبه، ۸هزار و ۴۳۴ نفر و در روز جمعه ۸هزار و ۷۱۳ نفر گزارش شد.

  مشارکت بین‌المللی در بیش از ۳۷ درصد تولیدات علمی/دغدغه اشتغال نخبگان برای جلوگیری از مهاجرت

همچنین در روز شنبه، بعد از ۶ ماه، یک مرد ۸۷ ساله جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داد.

براساس اقدامات بهینه در نظر گرفته شده دولت چین، در صورتی که تعداد مبتلایان جدید به کووید-۱۹ برای پنج روز متوالی کاهشی باشد، منطقه پر خطر به کم خطر تغییر خواهد یافت.


منبع: https://www.irna.ir/news/84949695/%D8%AA%D9%84%D8%A7%D8%B4-%D8%B4%D9%87%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%B1-%DA%A9%D9%88%D9%88%DB%8C%D8%AF-%DB%B1%DB%B9-%D8%A8%D8%A7-%DB%B2%DB%B0-%D8%A7%D9%82%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%A8%D9%87%DB%8C%D9%86%D9%87

شهر پکن در روزهای اخیر با روند نوسانی و صعودی ابتلا به کرونا مواجه بوده به نحوی که در روز یکشنبه، ۵۱۶ مورد تایید شده گزارش شده که ۱۳۵ نفر از بین این افراد، بین جوامع محلی شناسایی شده‌اند.

براساس این گزارش به ساکنان چندین منطقه در پایتخت چین توصیه شده که تا آخر هفته در خانه بمانند یا از این شهر خارج نشوند. همین طور به چندین رستوران در منطقه چائویانگ دستور داده شده تا خدمات خود را تا پایان هفته متوقف کنند.

گلوبال تایمز بر اساس گزارش‌هایی که از ساکنان چندین مجتمع مسکونی که در آنها مورد ابتلای مثبت به کرونا کشف شده، نوشت: از ساکنان خواسته شده به جز در موارد خاص، نباید وارد مناطق پر خطر شوند.