توسعه آموزش پزشکی باید از مسیر مراکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی بگذرد

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر جایگاه برجسته و مهم مراکز مطالعات و دفاتر توسعه آموزش، بیان کرد : این مراکز باید در دانشگاه ها به رسمیت شناخته شود و ساختار آنها بر اساس نیاز به صورت قانونی شکل گیرد. 

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402081006989/%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%D9%85%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D8%B2-%D9%85%D8%B7%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D9%88-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت؛ دکتر باقری فرد تصریح کرد: یکی از وظایف مهم EDC ها، ورود به بحث مطالعات درسی و کوریکولوم های آموزشی و انجام بررسی‌های کارشناسی بر روی آن است.

وی گغت: مراکز مطالعات و دفاتر توسعه آموزش، به عنوان مراکز R&D(تحقیق و توسعه)، نباید کار اجرایی کنند بلکه تمام اقدامات در حوزه توسعه آموزش علوم پزشکی باید از مسیر(Medical Education Development Center)EDC بگذرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: مراکز مطالعات و دفاتر توسعه آموزش مغز متفکر دانشگاه ها هستند، در نتیجه توسعه آموزش پزشکی باید از مسیر مراکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی (Medical Education Development Center )بگذرد.

وی افزود: همچنین بخش های دانشجویی در EDC و EDO ها تقویت شود و در زمینه هویت بخشی این مراکز تلاش شود.

به گزارش ایسنا، دکتر ابوالفضل باقری فرد در سمینار مدیران مراکز مطالعات و دفاتر توسعه آموزش دانشکده‌ها و بیمارستان‌های آموزشی با بیان اینکه EDC و EDO ها، مغز متفکر دانشگاه ها هستند، افزود: تمام توان برای تقویت این مراکز و حل چالش‌های موجود از جمله بحث ساماندهی ساختار سازمانی، ارتقاء اعضای هیئت علمی و تامین منابع انسانی به کار گرفته شود.