جدیدترینهای «کنکور 1400»:

نخست این دانشگاه تحت عنوان مدرسه عالی تلویزیون و سینما فعالیت داشت. در این زمینه دکتر عبدالرسول پورعباس رییس سازمان سنجش آموزش کشور در سخنانی با بیان اینکه مصوبه جدید کنکور باید از سوی رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اجرا به سازمان سنجش ابلاغ شود، عنوان کرد: ما در سازمان سنجش منتظر ابلاغ این مصوبه هستیم. در این مصوبه “قطعی بودن اثر سوابق تحصیلی”، “حذف دروس عمومی” و “حذف زیرگروه ها”، به عنوان سه تغییر عمده کنکور از سال آینده عنوان شد. دکتر کبگانیان به متقاضیان سنجش و پذیرش سال ۱۴۰۲ تاکید کرد: با آرامش کامل در سال تحصیلی آینده به یادگیری عمیق متون درسی رسمی بپردازید و برای اطلاع از ابعاد مختلف مصوبات فوقالذکر صرفا به بیانات دبیر محترم شورای عالی و اینجانب توجه نمایید. پور عباس ادامه داد: پیشنهاد این است که تا نیمه تیرماه درباره کنکور ۱۴۰۲ و این که کدام روند برای برگزاری آن اجرا میشود، به مردم اطلاع رسانی صورت گیرد و مشخص شود که کنکور سال آینده با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرا میشود و یا مصوبات قبلی مجلس شورای اسلامی ملاک عمل خواهد بود. در همین حین سید جلال موسوی مدیرکل سیاستگذاری حوزه آموزش و پژوهش شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت و گویی با ایسنا، با تاکید بر اینکه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تغییرات کنکور لغو نشده است، اظهار کرد: کمیسیون آموزش مجلس، سخنگوی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی نیست که در مورد تکذیب یا تایید این مصوبات اظهار نظر کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش خاطرنشان کرد: تماسهای بسیاری از اقصینقاط ایران داریم که دانشآموزان و خانوادههایشان سؤال میکنند تکلیف ما چیست. به گزارش ایسنا، با این اظهار نظرها و خبرهای پیرامون تغییرات کنکور سال آینده، در حالی که داوطلبان منتظر ابلاغ مصوبه جدید تغییرات کنکور از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی بودند، شب گذشته (سهشنبه شب) رضا حاجیپور سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در گفتوگو با ایسنا، از لغو این مصوبه خبر داد و گفت: این مصوبه برای سال ۱۴۰۲ اجرا نمیشود. در مورد مصوبه تغییرات کنکور نیز به دلیل اینکه مجلس شورای اسلامی ملاحظاتی داشت و ما تلاش کردیم طی جلساتی این ملاحظات را در نظر بگیریم و خوشبختانه این موضوع تصویب و ابلاغ خواهد شد.

معیار سابقه تحصیلی درصورتیکه بر اساس سه دوره آزمون نهایی باشد، معیار معتبرتری محسوب میشود؛ یعنی در نهایت این نتایج کنکور است که میتواند میان دانشآموزان تراز اول کشور تفکیک ایجاد کند و دخالت دادن معدل درنتایج آزمون سراسری فقط مخل تأثیرگذاری شفاف و عادلانه نتیجه کنکور در رتبهبندی داوطلبان است. با قطعی شدن تأثیر معدل بر نتیجه کنکور، مافیای جدیدی برای ترمیم معدل و کلاسهای خصوصی شکل میگیرد و به غیر از کتب تست، میلیونها جلد کتاب آموزشی دیگر برای امتحانات نهایی وارد بازار میشود. با توجه به اینکه بازار کار رشته هنر دلگرم کننده نیست و تب دکتر شدن هم در کشور بالاست، معمولا تعداد داوطلبان کنکور هنر کمتر است.

۵. هر ساله نیمی از داوطلبان کنکور سراسری را فارغالتحصیلان تشکیل میدهند؛ درحالیکه در زمان تحصیل از تأثیر معدل امتحانات نهاییشان در کنکور سراسری و ورود به دانشگاه اطلاعی نداشتهاند و به هر دلیل ممکن است موفق به کسب معدل بالا نشده باشند، به این خاطر مجبور خواهند شد در امتحانات ترمیم معدل شرکت کنند و از این جهت، فشار مالی مضاعفی بر آنها وارد خواهد سایت ostadkonkoor شد. در راستای کمک به دانشجویان کامپیوتر و آی تی کشور و اینکه میدانیم آنها لایق بهترینها هستند هر آنچه در توان داشتیم انجام دادیم، حال پس از سالها تلاش بیوقفه به خود می بالیم که کیفیتی تکرار نشدنی و کپی نشدنی را ساختیم و خدا را سپاس گذاریم که توانستیم فصلی نو را در آموزش کشور ایجاد کنیم و پایه گذار راهی نو باشیم. بهترین اساتید کنکور ایران شاید به جرات می توان گفت هیچ چیزی مانند استادی که به شما در مورد مفاهیم کنکور آموزش می دهد، در موفقیت داوطلبان تاثیر ندارد .

  نیازمند همکاری دستگاه‌ها برای اجرای بسته سیاستی تقویت علوم پایه هستیم
دسته دوم داوطلبایی که متقاضی شرکت در کنکور هنر و یک کنکور دیگه (ریاضی، تجربی و یا انسانی) هستن. گروهی را تشکیل و با حساسیت و دقت بهترین معلمان که در جشنوارههای الگوی تدریس با ما همکاری داشتهاند و یا از سرگروههای آموزشی هستند را انتخاب کردیم. همانطور که اشاره کردیم دی وی دی ها هم می توانند مانند کلاس های آموزشی بر موفقیت شما در کنکور تاثیر گذار باشند بنابراین می بایست با دقت کافی نسبت به انتخاب و خرید این محصولات اقدام کنید تا وقت و هزینه خود را هدر ندهید. در صورت قطعی شدن تأثیر معدل، می توان با پول، نمره خرید و هر دانشآموزی که به مدارس غیرانتفاعی برود، در کنکور هم رتبه بهتری را کسب میکند. دانشآموزان میتوانند با خرید کتابهای کنکور تجربی از سطح سوالات و نحوه برگزاری این آزمون به طور دقیقتر آگاه شوند. هدف تیم کنکور کامپیوتر بالا بردن سطح آگاهی دانشجویان و دانش پژوهان رشته کامپیوتر و آی تی و همچنین کمک به داوطلبان کنکور ارشد و دکتری کامپیوتر، آی تی و علوم کامپیوتر با استفاده از اطلاعات به روز و کامل میباشد. نوع پرسشها در این امتحانات نمیتواند به گونهای باشد که چندهزار نفر اول شرکتکننده در کل جامعه دانشآموزی کشور را از هم تفکیک کند؛ زیرا در این صورت سطح دشواری سوالات به سمتی خواهد رفت که با مردودیهای گسترده روبهرو خواهیم شد و ارتقای پایه تحصیلی در دوره دبیرستان مختل میشود.

دکتر منصور کبگانیان با اعلام این خبر گفت: با توجه به اظهار نظرها و تعابیر غیر دقیق روزهای اخیر درباره مصوبه سنجش و پذیرش شورای عالی انقلاب فرهنگی، توسط برخی افراد که هیچ گونه مسئولیتی در این شورا ندارند، لازم است مطالبی را اعلام نمایم. در این میان، داوطلبانی که دیپلم خود را قبل از سال ۱۳۸۴ کسب کردهاند و امتحانات اخذ دیپلم آنها کشوری نبوده است فاقد سابقه تحصیلی هستند و در کمال تعجب هیچ تمهیداتی در این قانون برای این گروه از داوطلبان در نظر گرفته نشده است. کلانتری با آرزوی موفقیت برای تمامی داوطلبان رشته های مختلف و خدا قوت به والدین آنها که زمینه را برای حضور و شرکت آنها در این رقابت فراهم کردند، گفت: والدین داوطلبان اطمینان خاطر داشته باشند که شرایط برای آزمون و موفقیت آنها فراهم شده است. به عبارت دیگر برای این قبیل داوطلبان دو کارت شرکت در آزمون صادر شده که لازم است پرینت هر دو کارت شرکت در آزمون را از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور دریافت کنند. ۲: هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط، لازم است اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس دار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مداد پاکن و یک سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشد.

۴. افزایش اهمیت امتحانات نهایی در نتایج کنکور باعث گستردهتر شدن بازار سودجویان عرصه کنکور و ورود گستردهشان به پایههای پایینتر به بهانه امتحانات نهایی خواهد شد و این بازار نه تنها برچیده نمیشود، بلکه چند برابر میشود و به دنبال آن، اضطراب و استرس کنکور نیز گستردهتر خواهد شد. ۳. شیوههای بسیار نوینی برای تقلب به وجود آمده که مسئولان از آن غافلند .گستره زمانی و مکانی برگزاری امتحانات نهایی چندده برابر آزمون سراسری بوده و جلوگیری از بروز تقلبات و تخلفات در سه مرحله پیش از آزمون، حین آزمون و پس از آزمون غیرممکن است. کنکور نام آزمونی است که برای سنجش دانستههای علمی داوطلبان ورود به دانشگاهها، در برخی کشورها مانند ایران، چین، ترکیه و کره جنوبی برگزار میشود در صورتی که این نوع آزمونها در کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا برگزار نمیشود.این آزمون در هر سال یک بار در ماه تیر برگزار میشود و از سال ۱۳۷۷ به صورت یک مرحلهای و برای پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، زبانهای خارجی و هنر بهطور جداگانه برگزار شد. برای هر درس یک کتاب به عنوان کتاب آموزشی و یک کتاب به عنوان کتاب تست داشته باشید.

  عناوین روزنامه‌های مطرح جهان؛ شروع اخراج کارکنان توئیتر

متاسفانه به نظر می رسد که منافع عظیم برخی سوداگران و مافیای کنکور باعث شده که مرتبا با ایجاد تشویش اذهان دانشآموزان و برخی مسئولین، با هرگونه اصلاح روشهای قدیمی و رفتن به سمت شیوههای علمی و تعمیق یادگیری و سنجش تشریحی و عادلانه، مقاومت و کارشکنی نمایند. آموزش درست مطالعه کردن و آموزش درست دروس از عواملی است که می تواند در نتیجه کنکور شما تاثیر بسزایی داشته باشد مخصوصاً در گروه آموزشی تجربی که هم دروس بسیار پیچیده و پر نکته ای دارد و هم رقابت سخت، و به طور کلی مسیری دشوارتر نسبت به باقی رشته ها دارد. کنکور، آزمونی برای بدبینی/چرایی به نتیجه نرسیدن مذاکرات/این روزها در زاگرس چه خبر است؟

متقاضیان مجموعه رشتههای تحصیلی دارای شرایط خاص گروه آزمایشی هنر شامل نقاشی، ارتباط تصویری، آموزش هنر، هنرهای تجسمی، طراحی پارچه، طراحی لباس، طراحی صنعتی، کتابت و نگارگری، ادبیات نمایشی، بازیگری، طراحی صحنه، نمایش عروسکی، آهنگسازی، موسیقی ایرانی، موسیقی جهانی، مجسمه سازی و عکاسی دانشگاه هـا و مؤسسات آموزش عالـی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ باید آزمون عملی بدهند. ظرفیت برای این موقعیت بسیار محدود است و نحوه پذیرش به صورت آزمون است. با توجه به اینکه تعداد حوزهها بالاست و آزمونها به طور متمرکز در یک حوزه برگزار نمیشود و برگزاری امتحانات در طول یک ماه صورت میگیرد، تأمین امنیت برگزاری امتحانات در مقایسه با کنکور که در چهار ساعت برگزار میشود، سختتر است. با توجه به بالا بودن تعداد معدل ۲۰، معیار سابقه تحصیلی مبتنی بر آزمون نهایی در یک سال معیار خوبی برای رشتههای پرطرفدار محسوب نمیشود. بنابراین اینجا نمیشود این موضوع را دنبال کرد. به گزارش خبرنگار مهر، مرکز سنجش آموزش پزشکی موضوع ملاک پذیرش در رشته های مجموعه روانشناسی آزمون کارشناسی ارشد سال سال ۱۴۰۱ گروه پزشکی را اعلام کرد.

به عنوان مثال داوطلبی میگوید که در مبحث آرایههای ادبی و یا قرابت معنایی احساس ضعف میکند و قادر به پاسخ گویی به سوالات این مباحث نیست توصیه ما به این داوطلبان این است که برای این طور مباحث روزی ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان اختصاص دهید و تست های کنکورهای سالهای گذشته را با دقت بررسی کنید. دانش آموزانی که دارای مدارک دیپلم و یا فوق دیپلم هستند، بدون در نظر داشتن نوع رشته تحصیلی خود، می توانند بر اساس شرایطی خاص در آزمون کنکور هنر ثبت نام کنند. چون اگه از همین امسال شروع به مطالعه شیمی کنید و مفاهیم کتاب درسی رو خوب یاد بگیرید، تا سال دوازدهم به تسلط خیلی خوبی تو شیمی پایه می رسید. ۲. با تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور، نمرهگرایی در سیستم آموزشی از قبل از کنکور شروع میشود و تبعات خاص روانی بر دانشآموزان خواهد داشت. به گفته وی، البته تا قبل از شروع سال تحصیلی کلیه جزئیات و آئیننامههای اجرائی مربوط به این دو مصوبه نیز توسط مسئولین اجرائی ذیربط، یعنی وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، و شورای سنجش و پذیرش، اعلام خواهد شد. ۳: برای آن دسته از داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی و زبانهای خارجی که علاقهمندی خود را برای شرکت در آزمون گروه آزمایشی هنر با گذاشتن علامت در ردیف ۳۹ تقاضانامه اعلام داشتهاند، کارت شرکت در آزمون گروه هنر نیز جداگانه صادر شده است.

  چرا چین می تواند نقش سازنده در افغانستان ایفا کند؟
ملارد (پانا) – شرکتکننده کنکور سراسری ۱۴۰۱، پس از شرکت در جلسه آزمون، کنکور را آزمونی سرنوشتساز برای تعیین آینده شغلی دانشآموزان دانست و گفت کنکور راهی دشوار برای رسیدن به شغل دلخواه من است. در مورد تغییرات کنکور از سال آینده نیز رییس جمهوری قول دادند این مصوبه را امضا کنند که انشاءالله به زودی امضا خواهد شد. به گزارش مشرق، احمد نادری نماینده مجلس در صفحه توییتر خود درباره نحوه برگزاری کنکور سال آینده نوشت: کنکور سال ۱۴۰۲ مطابق همان روال قبل برگزار خواهد شد. به گزارش ایسنا، اوایل سال جاری بود که زمزمه اعمال تغییر در کنکور به عنوان مهمترین آزمون ورودی به دانشگاه ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان مهمترین مرکز تصمیم گیر و سیاستگذار آموزشی کشور جدی شد، همزمان با آن، موافقت و مخالفتهای زیادی به خصوص از سوی مجلسیها به عنوان بازوی دیگر تصمیمگیر و قانونگذار عرصه کنکور مطرح شد و برخی نمایندگان مجلس اعمال هر گونه تغییر در این آزمون را منوط به قانونگذاری در مجلس عنوان کردند و تصویب هر نوع مصوبه از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه را مغایر قانون مجلس دانستند.

اما غالباً بهخصوص داوطلبان هنرستانی پیش هنر یا پیش دانشگاهی هنر میگذرانند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛تاثیر معدل در کنکور سال قبل تنها ۳۰ درصد بود؛ اما از سال جاری این تاثیر به ۴۰ درصد رسیده است. به گزارش خبرگزاری موج، عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش چگونگی برگزاری کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ را اعلام کرد و گفت: تاثیر معدل در کنکور سال قبل تنها ۳۰ درصد بود اما از سال جاری این تاثیر به ۴۰ درصد رسیده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، نماینده سازمان سنجش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد با اعلام این خبر گفت: امروز دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد ، میزبان بیش از ۱۷۰۰ داوطلب در رشته علوم تجربی است که تعداد کل داوطلبان آزمون سراسری امسال در استان چهارمحال و بختیاری حدود ۲۲ هزار داوطلب است که در حوزه های منتخب سازمان سنجش در حال رقابت با یکدیگر هستند. سوزنچی با اشاره به اینکه این طرح مبتنی بر آسیبشناسی نوشته شده است، تاکید کرد: کنکور قابل حذف شدن نیست، تعداد صندلیهایی که برای دانشگاههای دولتی و آزاد داریم ۸۰ هزار صندلی است این در حالیست که بیش از یک میلیون متقاضی داریم.