خالی بودن بخشی از ظرفیت رشته‌های علوم‌پزشکی در مقاطع تحصیلات تکمیلی

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم‌پزشکی هوشمند در پایان خاطرنشان کرد: ایران در عرصه آموزش پزشکی جزو کشورهای پیشرفته دنیا به حساب می‌آید. به طور قطع، ما در زمینه آموزش پزشکی بسیار پیشرفت کرده‌ایم. به دلیل اینکه عرصه آموزش پزشکی عمومی و تخصصی در ایران پیشرفته است، متقاضیان بسیاری در سطح بین‌الملل برای تحصیل در رشته‌های پزشکی وجود دارد. به لطف خدا و سیاست‌های دولت، حضور دانشجویان بین‌الملل در رشته پزشکی افزایش یافته است و ظرفیت بیشتری را از رشته‌های علوم‌پزشکی را در سطح تحصیلات تکمیلی به دانشجویان بین‌الملل اختصاص داده‌ایم. 

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم‌پزشکی هوشمند با اشاره به خالی بودن بخشی از ظرفیت رشته‌های علوم‌پزشکی در مقاطع تحصیلات تکمیلی، گفت: این مسئله می‌تواند زمینه‌ساز جذب دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه‌ها شود تا دانشجویان سایر کشورها علاوه بر اینکه علوم را در دانشگاه‌های ایران فرا می‌گیرند، تحت تاثیر فرهنگ ایرانی قرار گرفته و بتوانند سفیران ایران در دیگر کشورها باشند.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402032716985/%D8%AE%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D9%86-%D8%A8%D8%AE%D8%B4%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B8%D8%B1%D9%81%DB%8C%D8%AA-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D9%84%D9%88%D9%85-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%82%D8%A7%D8%B7%D8%B9-%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84%D8%A7%D8%AA

دکتر احمدی با اشاره به جایگاه ایران در رسانه‌های دنیا گفت: ایران تحت تهاجم رسانه‌ای قرار دارد و در این میان دانشجویان غیرایرانی ظرفیت بالایی برای معرفی ایران به شمار می‌روند، زیرا دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های ایران، واقعیت پیشرفت‌های علمی در ایران را از نزدیک مشاهده کرده‌اند. به عبارت دیگر، آنها بر مسائل علمی و فرهنگی در ایران اشراف کامل دارند و می‌توانند سفیر علمی و فرهنگی در کشورهای خود برای ایران باشند.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم‌پزشکی هوشمند با بیان اینکه دانشجویان خارجی که در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی و دانشگاه‌های وزارت علوم مشغول به تحصیل می‌شوند، به هنگام فارغ‌التحصیلی به عنوان سفیران علم، فرهنگ و هنر ایرانی به کشور خود باز می‌گردند؛ توضیح داد: همان گونه که برخی از دانشجویان ایرانی که در دانشگاه‌های خارجی مشغول به تحصیل هستند و علم آن کشورها را با خود به ایران می‌آورند، دانشجویان خارجی که در ایران مشغول به تحصیل هستند، علم و فرهنگ ایرانی را با خود به کشورشان می‌برند. 

  بهادری جهرمی: دولت از ورود متقلبان به دانشگاه جلوگیری می‌کند
وی با بیان اینکه برخی از دانشجویان بین‌الملل شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های ایران در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند، اظهار کرد: این افراد می‌توانند در مدارج بالایی در کشور خود مشغول فعالیت شوند و برای منافع ملی ایران در بلندمدت آورده داشته باشند.به‌طورکلی توسعه آموزش پزشکی در سطح بین‌الملل و پذیرش دانشجویان غیرایرانی در کشور می‌تواند از هر منظر به نفع منافع ملی باشد.

وی با اشاره به خالی بودن بخشی از ظرفیت رشته‌های علوم‌پزشکی در مقاطع تحصیلات تکمیلی، گفت: این مسئله می‌تواند زمینه‌ساز جذب دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه‌ها شود تا دانشجویان سایر کشورها علاوه بر اینکه علوم را در دانشگاه‌های ایران فرا می‌گیرند، تحت تاثیر فرهنگ ایرانی قرار گرفته و بتوانند سفیران ایران در دیگر کشورها باشند. 

دکتر احمد احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب درباره جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی گفت: استفاده از ظرفیت بین‌المللی دانشگاه‌ها یا بین‌المللی کردن ظرفیت‌های دانشگاه‌ها از مهم‌ترین اقدمات در زمینه توسعه علم در کشور به حساب می‌آید. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز بر بین‌المللی‌سازی سلامت، دیپلماسی سلامت و بین‌المللی‌سازی آموزش پزشکی تاکید دارد.