داوطلبان متفاوت در کنکور سراسری ۱۴۰۰+ تصاویر

در مورد مصوبه تغییرات کنکور نیز به دلیل اینکه مجلس شورای اسلامی ملاحظاتی داشت و ما تلاش کردیم طی جلساتی این ملاحظات را در نظر بگیریم و خوشبختانه این موضوع تصویب و سایت ostadkonkoor ابلاغ خواهد شد. در واقع ما اختلاف محتوایی با مجلسیها در این زمینه نداشتیم اما یک سری ملاحظاتی در این زمینه مطرح شد که سعی کردیم تا جایی که امکان این ملاحظات را در نظر بگیریم و برخی ملاحظات چون غیر محتوایی بود امکان ورود نداشت. به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمدحسین ساعی گفت: حدود ۲۶ نوع سهمیه برای ورود به دانشگاه داریم که شورای عالی انقلاب فرهنگی به سرعت در حال بازطراحی آنها است. وی با تاکید بر اینکه آییننامه اجرایی قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی تا کنون به سازمان سنجش آموزش کشور که سازمانی اجرایی است، ابلاغ نشده است، گفت: نمیتوان قانونی را بدون آییننامه اجرایی، اجرا کرد و این قانون دچار تعارض بوده و هنوز در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی در بحث و گفتوگوست، ملاک عمل سازمان سنجش آموزش کشور قانون است، ابلاغ قانون اگر در طول یک سال قبل از شروع باشد عملیاتی می شود اگر سال را بگذراند، امکان اجرایی شدن ندارد. عضو هیاترئیسه کمیسیون آموزش تاکید کرد: زمانی این کار محقق خواهد شد که در بحث آمایش سرزمین و توزیع امکانات آموزشی دانشآموزان به صورت عادلانه در تمام نقاط کشور و به صورت یکسان دسترسی داشته باشند و در این صورت مصوبه ۴۰ و ۶۰ درصد کنکور را میتوان اجرایی کرد.

سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ۱۸ بهمن در جلسه ۱۴۴ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، اظهار کرد: در بحث ساماندهی نظام سنجش و پذیرش (کنکور) باید مجموعه سیاستهای پیشنهادی در نظر گرفته شود که به همین منظور ۸ سیاست پیشنهادی توسط ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین و در ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ارائه و بررسی شده است. وی با اشاره به مصوبه جلسه ۱۳۹ ستاد نقشه جامع علمی کشور مبنی بر سهم ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور، اظهار داشت: به همین منظور از وزارت آموزش و پرورش درخواست کردیم گزارشی از وضعیت آزمونهای فعلی و سیاستهای پیشنهادی برای آزمونهای آتی ارائه کند. مکتب خونه بزرگ ترین رسانه دیجیتال آموزش مجازی در کشور است که فعالیت خود را از سال 1392 آغاز کرده و تا به امروز توانسته است خدمتی بزرگ در جهت دسترسی ایرانیان و فارسی زبانان سراسر جهان به آموزش با کیفیت فارسی ارائه دهد. تیم مشاوره تحصیلی مشاوران برتر علاوه بر مشاوران خبره کنکور تجربی دارای بهترین مشاوران انسانی و بهترین مشاوران ریاضی می باشد که می توانند در زمینه های مرتبط راهنمای شما باشند. باتوجه به آنکه بهترین منابع تستی به صورت مطلق وجود ندارد و بهترین منبع براساس سطح هر داوطلب متفاوت می باشد، در این مقاله به معرفی تعدادی از منابع مناسب کنکور هنر، دروس عمومی و اختصاصی پرداخته ایم.

تخلف و تقلب در کنکور سراسری ۱۴۰۱ تایید شد؟ آزمون سراسری در سال ۱۳۶۳ با تغییراتی از جمله تبدیل سهمیه مناطق از دو سهمیه پنج سهمیه برگزار شد و در برخی رشتهها مانند دریانوردی، تربیت بدنی، تئاتر و سینما علاوه بر امتحان کتبی، آزمون شفاهی و عملی نیز انجام شد. پیش از اقدام به ثبت نام در آزمون سراسری لازم است به توضیحاتی که سازمان سنجش در دفترچه ی راهنمای انتخاب رشته به آن می پردازد دقت کنید و مدارک مورد نیاز شرکت در آزمون را تهیه نمایید. طبق روال سال های قبل، در سال جاری نیز ثبت نام در آزمون سراسری فقط به صورت اینترنتی و در وبگاه سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود. طبق روال هر داوطلب اجازه دارد در 3 کنکور ثبت نام و شرکت کند.

  تعویق زمان ثبت‌نام دوره‌های فناوری و کارشناسی حرفه‌ای علمی کاربردی

داوطلب با توجه به رشته تحصیلی خود باید در یکی از رشته های ریاضی، تجربی یا انسانی شرکت کند و در صورت دلخواه و داشتن شرایط لازم می تواند در یکی از رشته های شناور زبان یا هنر ثبت نام کند. حرف آخر علاوه بر آموزش مطالب با استفاده از تکنولوژی روز دنیا در ایران، صادر کننده آموزش به سایر کشور های جهان نیز میباشد و در سایر کشورها از روش پویا نمایی و بهینه سازی زمان در آموزش حرف آخر تقدیر شده است و درخواست استفاده از این نوع روش تدریس مبتنی بر پویانمایی یا شهودی سازی مطالب جهت انتقال مفاهیم به نیمکره راست مغز و استفاده از الگوسازی در عمل آموزش توسط حرف آخر را داشته اند.

کنکور تجربی مانند بسیاری از رشته های دیگر، در تیرماه در نوبت صبح برگزار میشود. در کنکور سراسری 1401 سوالات به صورت محتوایی و از متن کتب درسی طرح خواهد شد و طبق تجربه، تغییر سوالات کلیشهای به سوالات محتوایی موجب میشود نوع قبولیها از شهرهای بزرگ به سمت شهرهای کوچک برود. اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی پس از چندین جلسه بررسی، طرح اصلاح و تکمیل سیاستهای سنجش و پذیرش دانشآموزان برای ورود به دانشگاه را به تصویب نهایی رساندند. این در حالی است که مولفان کتابهای کنکور و تست بعد از بررسیهای طولانی و تامل بر نحوه طراحی تستهای کنکور به طرح سؤال میپردازند. موضوع برگزاری سالانه دو کنکور سراسری، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است اما با فرایندی که ما طراحی میکنیم، در برگزاری آزمونهای الکترونیک تنها به دو بار اکتفا نمیشود و هر ماه یک آزمون برگزار میشود، هر داوطلب میتواند در دو مورد از این آزمونها شرکت کند. در صورتی که کلیه مراحل با موفقیت انجام شوند، سامانه یک شماره پرونده و کد پیگیری صادر می کند که لازم است از آن ها به همراه فرم ثبت نام خود پرینت تهیه کرده و تا پایان مراحل آزمون نزد خود نگه دارید. همچنین عبدالرسول پورعباس در ادامه گفت: آزمون اختصاصی دو بار در سال برگزار خواهد شد و برای دو سال معتبر است، بودجه بندی آزمون نیز تغییر میکند.

همچنین ۵ هزار نفر داوطلب مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی بودند که تعداد آنها در سال ۱۳۴۸، سه موسسه بوده است البته آزمون ورودی این مؤسسات به صورت جداگانه توسط مرکز آزمون شناسی انجام شد. در کنکور ۱۴۰۲ زیرگروهها از منطقهبندی حذف میشود. تغییرات کنکور از سال ۱۴۰۱ شروع میشود اما تغییرات اساسی و عمده آن از سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ اعمال خواهد شد و تصمیم سازمان سنجش این است که در این سالها کنکور را به صورت تمامالکترونیکی برگزار کند. در همین حین سید جلال موسوی مدیرکل سیاستگذاری حوزه آموزش و پژوهش شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت و گویی با ایسنا، با تاکید بر اینکه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تغییرات کنکور لغو نشده است، اظهار کرد: کمیسیون آموزش مجلس، سخنگوی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی نیست که در مورد تکذیب یا تایید این مصوبات اظهار نظر کند. خانواده هایی که در آن پدر خانواده شهید یا جانباز و یا ایثارگر باشد نیز از سهمیه ای مشخص در کنکور برخوردار هستند. از اونجایی که ترتیب قرار دادن رشته های متمرکز با متمرکز شرایط خاص کنکور هنر در انتخاب رشته کنکور سراسری اهمیت ویژه ای داره باید حتما با نحوه انتخاب رشته آشنایی کامل رو داشته باشین.

  تمدید مهلت ثبت‌نام غیرحضوری پذیرفته‌ شدگان ارشد و دکتری پیام نور

همچنین سعی کنید که از پایه و سال دهم برای کنکور شروع کنید تا بتوانید کامل از ضعف های خودتون با خبر شوید و در کنکور مشکلی نداشته باشید. در سال تحصیلی ۱۳۷۲ـ۱۳۷۱ امکان گزینش دانشجو در رشتهها به صورت بومی در استان یا ناحیه و قطب آموزشی انجام شد در سال ۱۳۷۵ فارغالتحصیلان نظام جدید آموزش متوسطه نیز به داوطلبان کنکور اضافه شدند و در سال ۱۳۷۶ آزمون سراسری برای داوطلبان نظام جدید در یک مرحله به داوطلبان نظام قدیم به همان شیوه سابق در دو مرحله اجرا شد؛ همچنین سال ۱۳۷۷ آخرین سال برگزاری کنکور نظام قدیم بود و پس از آن کنکور برای همه داوطلبان در یک مرحله برگزار شد. در مقاطع مختلف تحصیلی دهم، یازدهم و کنکور ، نوجوانان را با استفاده از این ویدئوهای آموزشی قدرتمند، برای شرکت و موفقیت در کنکور آماده کند.موفقیت در کنکور؛ نظام جدید یا نظام قدیم؟

در ابتدای کتاب فیزیک جامع تجربی خیلی سبز درسنامهای جامع و کامل از کل محتوای کتاب فیزیک دهم، یازدهم و دوازدهم ارائه شده است، که از سری روانترین درسنامههای کنکوری میباشد. مدیرکل سیاستگذاری حوزه آموزش و پژوهش شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: مصوبه جدید شورا با لحاظ کردن ملاحظات نمایندگان مجلس تصویب شده و گزارش آن را به رییس جمهور ارائه دادیم. به گزارش ایمنا، در گزارش این هیئت منتخب آمده است: پس از بررسی دقیق تمامی گزارشات و مستندات ارائه شده از سوی دستگاههای مذکور صحت برگزاری این آزمون در بخشهای مختلف شامل طراحی سوالات، چاپ، قرنطینه، توزیع و دیگر مراحل فرایند اجرایی، هیچ گونه شائبه و کمبودی نداشته و با توجه به اقدامات سازمان سنجش آموزش کشور و همکاری تمامی دستگاههای دستاندرکار در امر برگزاری این آزمون، سلامت کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ در تمامی رشتهها و گروهها مورد تأیید قطعی است.

ترکیب بندی و طراحی از دو دست در حالت های متفاوت، همراه با سایه در مدت زمان ٣٠ دقیقه. اجرای آزمون در آغاز کار در سال ۱۳۴۲ به عهده هیأت دوگانه نظارت و اجرایی مسابقات ورودی گذاشته شد و به این ترتیب نخستین آزمون سراسری در سال ۱۳۴۲ انجام شد. ۲۵۰ هزار صندلی خالی در این رشته وجود دارد لذا طبیعی است که آنها هر رشتهای را که بخواهند قبول خواهند شد. وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد تغییرات کنکور به تصویب رسیده و به زودی امضا و ابلاغ خواهد شد بنابراین خبر تکذیب این مصوبه صحت ندارد. با آنکه چند روز پیش سعیدرضا عاملی؛ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه آیین «آوای زندگی» در واکنش به برخی گمانهزنیها مبنی بر بازگشت دروس عمومی به کنکور و حذف تأثیر ۶۰درصدی سوابق تحصیلی گفته بود هیچ چیزی تغییر نخواهد کرد و همان مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای کنکور سال آینده اجرا میشود، اما سرانجام دیروز سازمان سنجش آموزش کشور با صدور اطلاعیهای اعلام کرد آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ با همان مقررات آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ برگزار میشود. به گفته رئیس سازمان سنجش، پاسخنامههای جدید با بلوکبندی مشخص، هم امنیت آزمون را افزایش میدهد هم داوطلبان راحتتر پاسخ میدهند.

  وزیر علوم: خوابگاه‌های متاهلی را توسعه می‌دهیم

به گفته پورعباس، با تعامل سازمان سنجش و وزارت آموزش و پرورش قرار است آزمونهای آموزش و پرورش نیز هوشمند شود و سوالات تشریحی هم با هوش مصنوعی تصحیح شود. وی تاکید کرد: ما پیگیر هستیم مصوبه تغییرات کنکور به زودی ابلاغ شود چرا که داوطلبان برای برنامهریزی کنکور سال آینده نیازمند درجریان مصوبه قرار گرفتن، هستند تا بر اساس آن برنامهریزی کنند. بهدنبال میتوانید در ادامه می توانید مقاله معرفی کامل موسسه حرف آخر ویژه داوطلبان کنکور و متوسطه اول را هم مشاهده بکنید. همچنین می توانید از افرادی که در زمینه مشاوره تحصیلی کنکور تجربه دارند، کمک بگیرید. همچنین با مشخص شدن تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری برای بازماندگان، امکان انجام فرآیند نام نویسی نیز وجود خواهد داشت.

چه برای افراد ضعیف چه برای افراد قوی الویت بندی درست مطالعاتی مهم ترین کاری است که باید انجام داد. مهم ترین اهمیت آزمون های آزمایشی کسب تجربه و آشنایی با شرایط آزمون برای شرکت در کنکور تجربی و کسب نتیجه بهتر در این آزمون می باشد. آزمون عملی منحصراً برای داوطلبان گروه آزمایشی هنر که در جلسه آزمون صبح روز چهارشنبه ۹ تیرماه ۱۴۰۰ حاضر بودند و از تاریخ ۶ تا ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰ علاقه مندی خود را با پرداخت هزینه برگزاری آزمون عملی و طراحی در سایت سازمان سنجش اعلام کرده اند، برگزار می شود. بانکی از سوالات توسط همه معلمان در استانها، شهرها و روستاهای کشور طراحی خواهد شد و ما دیگر هیئت طراح سوال نداریم، بلکه یک هیئت ممیزی داریم که سوالات این بانک را دستهبندی و از بین آنها انتخاب میکنند. کنترل در کیفیت بالای فیلم های آموزشی تولید شده توسط مدرسان فرادرس، کنترل ناظران با هدف بهبود کیفیت آموزشی، بالا رفتن بازده و همین طور همکاری با بزرگترین اساتید کشور در زمینه های گوناگون از جمله مهمترین ویژگی های این مجموعه بزرگ است. ۱۲ دانشگاه و مراکز آموزش عالی از جمله دانشگاههای تهران، تبریز و مشهد جندیشاپور از این طریق ۸۳۲۵ دانشجو را انتخاب کردند.

درواقع کوتاه ترین و پرمعنی ترین کلمه ای که با دیدن آن، مفهوم جمله برایتان تداعی می شود را یادداشت می کنید. سؤالات اوّلین دورهٔ کنکور، به صورت سؤالات کوتاه پاسخ طرّاحی شده بود. ۷ متن کوتاه و ۷ سؤال و همینطور استدلال منطقی برای گروه تجسمی شامل گروه فنی و مهندسی. برای رشته ی بازیگری و کارگردانی به صورت بازی کردن یک متن از پیش نوشته شده است. برای موفقیت در کنکور علاوه بر درس خواندن به یک سری موارد دیگر هم نیاز دارید، نحوه یادگیری و آموزش کنکور، بهره گیری از مشاوران با تجربه و برنامه ریزی مناسب و داشتن منابع خوب از شما یک رتبه برتر می سازد.