دعوت سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر از متخصصان برای همکاری در حوزه فناوری‌های نوظهور

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به ضرورت تعریف روشن و دقیق مفاهیم اقتصاد دیجیتال اشاره و تاکید کرد: دانشگاه ها برای این موضوع باید برنامه ریزی کنند. همچنین محمد جواد صدری مهر، دستیار ویژه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان نیز عنوان کرد: مولفه‌های زمان و مکان متغیرهای اصلی اقتصاد هستند که با گذر از اقتصاد سنتی به اقتصاد دیجیتال و پلتفرمی، زمان و مکان دارای مفاهیم و مقیاس های جدیدی شده اند و شکل و ماهیت دارایی و سرمایه تغییر کرده و نیاز به باز تعریف و تبدیل دارد.

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر از متخصصان و صاحبنظران کشور برای همکاری با این دانشگاه در حوزه فناوری‌های نوظهور تاکید کرد و گفت: برای توسعه اقتصاد دیجیتال و ایجاد بسترهای مرتبط، بروز رسانی محتوای درسی، روش های ارزیابی نوین، تعریف پایان نامه های دانشجویی، بازتعریف شاخص‌های دانش آموختگان و مهارت‌های تدریس اجتناب ناپذیر است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛ اولین نشست تخصصی ” فناوری های نوظهور بایدهای مولدساری در آموزش عالی” با حضور دانشگاهیان، فعالان زیست بوم نوآوری و فناوری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فعالان بخش خصوصی و مدیران صمت در محل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402111007324/%D8%AF%D8%B9%D9%88%D8%AA-%D8%B3%D8%B1%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D8%AA-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%B1%DA%A9%D8%A8%DB%8C%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D9%85%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1

به گزارش ایسنا؛ علیرضا رهایی در اولین نشست تخصصی ” فناوری های نوظهور بایدهای مولدسازی در آموزش عالی” به تشریح دستاوردهای دانشگاه صنعتی کشور به عنوان قطب علمی هوشمندسازی اشاره کرد و گفت: ما در این دانشگاه با بهره مندی از نیروهای متخصص و توانمند و حسب تفاهم نامه مشترک با نیروهای مسلح درحال تدوین سندملی هوش مصنوعی هستیم.

  تشریح اقدامات حفاظتی سازمان سنجش برای برگزاری کنکور

در ادامه این نشست لطف اله سیاهکلی رییس فراکسیون فضای مجازی و رسانه مجلس با اشاره به ضرورت ارائه تعریف روشن و دقیق از مفاهیم اقتصاد دیجیتال گفت: دانشگاه‌ها برای این موضوع باید برنامه ریزی کنند. سیاهکلی رییس کمیته هوافضا، دانش بنیان و فناوری‌های نوین مجلس شورای اسلامی گفت‌: در مولدسازی لازم است امنیت سرمایه و تسهیل‌گران را با تدوین و قوانین صحیح تامین کنیم. بر این اساس  دانشگاه ها موضوعات پایان نامه ها را در جهت تبیین و حل مسائل اقتصاد دیجیتال هدایت کنند. وی افزود: فضای مجازی به بستری گفته می شود که زمان و مکان را به حداقل نزدیک و یک عرصه جدید زندگی برای ما ایجاد نموده که بهره‌وری انسان را افزایش می دهد.

مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت های زیست بوم نوآوری به نهاد سازی معاونت جهت ایجاد زیرساخت ها و بسترهای جدید در کشور اشاره و تاکید کرد: موضوع تحول دیجیتال و هوشمند سازی یکی از اولویت های جدی می باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: برای توسعه اقتصاد دیجیتال و ایجاد بسترهای مرتبط، بروز رسانی محتوای درسی، روش های ارزیابی نوین، تعریف پایان نامه های دانشجویی، بازتعریف شاخص های دانش آموختگان و مهارت های تدریس اجتناب ناپذیر است. بر این اساس رفع موانع و شتاب دهی مولدسازی در آموزش عالی را یکی از محورهای اصلی نشست فوق ذکر کرد.

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر ضمن دعوت از کلیه صاحب نظران و متخصصین برای همکاری با این دانشگاه درعرصه فناوری های نوظهور تاکید کرد: اولین اجلاس سراسری همزمان با روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی با میزبانی دانشگاه و حضور مسئولان عالی رتبه برگزار و در این اجلاس مقرر است نسبت به گفتمان سازی در این خصوص پرداخته شود.

  رقابت ۶۵ هزار داوطلب کنکور در استان اصفهان