رصد مشکلات دانشگاه‌های علوم پزشکی با هم‌افزایی بیش از ۵۷۰ مرکز مطالعات و دفتر توسعه آموزش

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402081208455/%D8%B1%D8%B5%D8%AF-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D9%84%D9%88%D9%85-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%87%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D8%B4-%D8%A7%D8%B2-%DB%B5%DB%B7%DB%B0-%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2

به نقل اروابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر محمدی با اشاره به تغییرات ایجاد ‌شده در بحث داوری بیست و پنجمین همایش آموزش پزشکی و پانزدهمین جشنواره شهید مطهری از داوری فرایندهای دانش‌پژوهی جشنواره شهید مطهری سال ۱۴۰۳ خبر داد.

رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی بیان کرد: بحث چارت سازمانی و نداشتن جایگاه قانونی، مهم‌ترین چالش مراکز مطالعات و دفاتر توسعه آموزش است که باعث کاهش انگیزه اعضای هیات علمی شده است، بنابراین باید ساختار سازمانی این مراکز ساماندهی و شرح وظایف آنها بازنگری شود.

وی بر حمایت و تقویت  کمیته‌های دانشجویی در مراکز مطالعات و دفاتر توسعه آموزش، تاکید کرد و افزود: پیگیری بحث تشکیل کمیته دانشجویی، بررسی فرایندهای دانشجویی و تعامل دو سویه با دبیرخانه‌های تخصصی آموزشی و همچنین ایجاد کمیته تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین آموزشی از جمله برنامه‌های عملیاتی در دست اقدام است.

به گزارش ایسنا، دکتر حوریه محمدی در نشست دو روزه مدیران مراکز مطالعات و دفاتر توسعه آموزش دانشکده‌ها و بیمارستان‌های آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ مرکز  EDO در دانشکده‌ها و بیمارستان‌های آموزشی و حدود ۷۰ مرکز EDC در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور وجود دارند، اظهار کرد: در این نشست جمعی از خبرگان حضور دارند تا با هم‌افزایی و استفاده از تجارب مشترک، ارائه مشاوره‌های فردی و تقویت تعاملات و شبکه‌سازی بتوانند به عنوان بازوهای اجرایی در رصد، پایش و حل مشکلات دانشگاه‌ها مؤثر باشند.

رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی از هم‌افزایی بیش از ۵۷۰  مرکز مطالعات و دفتر توسعه آموزش برای رصد و پایش مشکلات دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.

  امروز آخرین مهلت ثبت‌نام ارشد بدون آزمون دانشگاه فرهنگیان