روش مطالعه دروس تخصصی کنکور سراسری به تفکیک هر درس

پورعباس تاکید کرد: معاونت علمی ریاست جمهوری شرکتهای دانش بنیان به ما معرفی کردند و با ساخت دستگاههای آشکار ساز سیگنالهای تقلب کنکور را شناسایی کردیم که لحظهای متقلبان کنکور را رصد میکردند و عملکرد دستگاه این است که تجهیزات هوشمندی که داوطلبان با خود به جلسه امتحان میبرند سریع از بدن افراد آنها را کشف میکنند و به اینصورت تمام مشتریانی که قصد تقلب داشته اند از کنکور حذف شدند. در یکی از مهمترین و امنترین آزمونهای سراسری ایران، تقلبی تا این حد ساماندهیشده و گسترده چگونه رخ داد و چرا بخش زیادی از داوطلبان متهم به تقلب، حتی پس از اخراج از دانشگاه و محرومیت پنجساله از کنکور، دوباره به دانشگاه برگشتند؟ اشتباهی که بسیاری از داوطلبان مرتکب می شوند این است که از همان روزهای ابتدایی که مطالعه را آغاز می کنند، ساعت مطالعه بالایی در نظر می گیرند که بیش از حد توانایی آن هاست. روز سرنوشت ساز یا سرنوشت سوز، سالهاست آینده دانشآموزان با آزمون سراسری گره خورده است، رقابتی برای ورود به دانشگاه که بسیاری معتقدند با وجود کلاسهای آمادگی کنکور یک رقابت نابرابر است، اما این رقابت نابرابر حالا وارد مرحلهای جدید شده است، اگر در سالهای گذشته لو رفتن سوالات کنکور در حد شایعه بود، کنکور امسال مهر تاییدی بر این شایعهها زد، حواشی قبل و بعد از برگزاری آزمون سراسری بهویژه برای گروه تجربی روزهای خوبی برای دانشآموزان رقم نزد.

او گفت: تقلب بخشی از آزمون است و عدهای در حال تقلب هستند و عدهای در حال امنیت آزمون ها. رئیس سازمان سنجش در این زمینه گفت: امنیت کنکور خیلی امر پیچیدهای است و حدود ۶ ماه تمام انرژی خود را روی آن متمرکز کردیم. ما امنیت آزمون و آبروی سازمان سنجش را فدای جریانات سیاسی نمی کنیم. در این مقاله قصد داریم عوامل رتبه برتر شدن در کنکور تجربی را بررسی کنیم و ببینیم برای قبولی در رشتههای گروه پزشکی چه کتابی باید بخوانیم، چه آزمونی شرکت کنیم، چقدر درس بخوانیم، چطور برنامه ریزی کنیم و … سایر عوامل تأثیرگذار مثل مشاوره، برنامه ریزی، کتاب، کلاس، آزمون و … مهندس فراهانی در رشته ی مهندسی عمران از دانشگاه علم و صنعت ایران فارغ التحصیل شده و در همان سال های آغازین دانشگاه پا به عرصه ی مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی گذاشته اند. ویژگی اصلی کار او بیطرفی، مستقل بودن و تبلیغاتی نبودن در کار مشاوره است. او در همه دورههای تحصیل جزو موفقترین و برترین دانش آموزان و دانشجویان هم دوره خود بوده است.

نحوه تاثیر نمره این درس در نمره کل مربوط به زیر گروه رشته پرستاری برای پذیرش در دروه روزانه این رشته با استفاده از سهمیه بهیاری در این آزمون بصورت تاثیر قطعی است. اما در کنکور 1402 نحوه تاثیر نمره دروس عمومی در آزمون متفاوت خواهد بود و طبق تصمیماتی که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی ، از کنکور 1402 و پس از آن ، سوالات دروس عمومی به طور کلی از آزمون حذف خواهند شد و در واقع داوطلبان دیگر نیازی نیست که 4 درس عمومی را برای شرکت در کنکور مطالعه کنند. بسیاری از دانش آموزان رشته ی تجربی به محض دریافت دفترچه سوالات اختصاصی در وهله ی اول به سراغ درس زیست شناسی می روند در حالی که ترتیب سوالات در دفترچه ی اختصاصی به این صورت است: زمین شناسی، ریاضی، زیست شناسی، فیزیک و شیمی. دانش آموزان رشته ی تجربی به دلیل اینکه تعداد دروس اختصاصی آن ها بیش از دانش آموزان رشته ی ریاضی می باشد بایستی برنامه ی دقیقی در مورد مدیریت زمان خود داشته باشند.

  تولید ناخالص داخلی در ژاپن روند نزولی در پیش گرفت

او گفت: تشکلهای مجازی پنهان تشکیل میشوند که قولهایی به مردم میدهند و به افراد میگویند که صندلی پزشکی میفروشیم و آن را در فضای عمومی مجازی تبلیغ میکنند که باعث استرس به داوطلب میشوند، اما قابل پیگرد قانونی هستند و در شورای سنجش و پذیرش تمام دستگاههای کشور کارها را رصد میکنند و در این رصد ۴ تا ۵ مرحله برنامه ریزی کردیم و حتی انتظار انتشار عکس از سوالات کنکور را در زمان آزمون سایت ostadkonkoor داشتیم. ماجرای تقلب حین جلسه کنکور تجربی و انتشار سوالات در فضای مجازی چه بود؟ به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛کنکور امسال با حواشی مختلفی روبرو شد و یکی از آنها ۷۰مورد تخلف سر جلسه امتحان بود که به کمک دستگاههای آشکارساز پیدا گردید اما مورد عجیبتر سوالات کنکور تجربی، طبق گزارش روزنامه فرهیختگان حوالی ساعت ۱۰ یعنی حین برگزاری کنکور در کانالهای مجازی وجود داشته است و این یعنی سوالات از قبل دراختیار برخی بوده که این ساعت امکان انتشار آن را داشتند. بنابراین، گاهی نیاز است که استاد زیست شناسی برای آموزش بهتر، به مطالب سطح بالاتر گریزی داشته باشد و سعی بر آن داشته باشد تا دانش آموزان را از پایه قوی و کامل راهنمایی کند.

بر هم زدن ترتیب سوالات و پاسخ گویی به آن ها در کنکور سراسری به طور عمده نتایج خوبی در بر نداشته است. اشاره کرد. باتوجه به تعداد زیاد منابع کنکور سراسری هنر؛ توصیه می شود داوطلبان برای برنامه ریزی دقیق تر و آگاهی از نحوه طراحی سوالات تخصصی، به بررسی و تحلیل و ارزیابی دفترچه سوالات و پاسخنامه کنکور سراسری هنر سال 1400 و سال های گذشته بپردازند. این درس در همه زیر گروه های تجربی دارای ضریب ۳ است یعنی از لحاظ ضریب بعد از ادبیات قرار دارد شامل ۲۵ تست است که از سوال شماره ۵۱ تا ۷۵ را شامل میشود و مدت زمانی که برای پاسخگویی به این درس پیشنهاد میشود ۱۷ دقیقه است. اما اتفاقی که مطمئنا دیروز افتاده این است که حدود ۱۰صبح در خیلی از کانالها فایل کاملی از سوالات منتشر شد که با کیفیت نسبتا خوبی بود و ادعا میشد سوالات کنکور تجربی است که درحال برگزاری است. مسعود کریمی از همان سال ۸۹ خیلی زود دورههای مشاوره تحصیلی را پشت سر گذاشت و با تجربیات موفق خود به کار مورد علاقهاش یعنی مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی پرداخت.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی افزود: موضوعی که مورد اعتراض داوطلبان رشتههای ریاضی و تجربی بود، سطح بالای سئوالات دروس ریاضی و شیمی بود که کمیسیون به این موضوع ورود خواهد کرد و در این زمینه از سامان سنجش توضیح میخواهد. چه بسا دانش آموزانی که در سطح خوبی از توانایی بوده اند و با جابجا پاسخ دادن سوالات، پیشمانی بزرگی را برای خود رقم زده اند. یکی از مهم ترین این خدمات، ارتباط پیوسته و مستقیم با یک تیم مشاوره ای قوی متشکل از سه پایه ی اساسی می باشد که شامل مشاور اصلی، پشتیبان و دانشجوی رشته ی هدف است. دانش آموزانی که در این مجموعه ثبت نام می کنند از خدمات منحصر به فرد این مجموعه بهره مند می شوند. داوطلبانی که دیپلم خود را سال ۸۴ و ماقبل آن دریافت کرده اند شامل تاثیر معدل در کنکور سراسری ۱۴۰۰ نمی شوند همچنین داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی خود را قبل از سال ۹۱ دریافت نموده اند شامل تاثیر نمرات پیش دانشگاهی نمی شوند . دروس عمومی کنکور هنر مانند دیگر رشته هاست اما در حال حاضر دروس تخصصی که باید به پرسش های آن ها پاسخ بدهید شامل 1) درک عمومي هنر 2) درک عمومي رياضي و فيزيک 3) ترسيم فني 4) خلاقيت تصويري و تجسمي 5) خلاقيت نمايشي 6) خواص مواد 7) خلاقيت موسيقي است.

  ظرفیت پذیرش مقطع کارشناسی دانشگاه شریف تغییر می‌کند

کلاس های دکتر آرام فر در آنلاین آکادمی در سه دوره سالیانه، نکته و تست و همایش برگزار میشود. او ادامه داد: ظرفیت پذیرش در این دورهها در مجموعه تمامی دورههای روزانه، شبانه، مجازی، غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور ۳۹۴ هزار و ۲۳۳ نفر است که از این تعداد ۲۲ هزار و ۳۳۳ نفر ظرفیت معادل ۵ درصد به دوره روزانه و ۳۷۱ هزار و ۹۰۰ نفر ظرفیت، به دورههای شهریه پرداز اختصاص دارد. داوطلبان برای پاسخگویی به سؤالات درس زیست 36 دقیقه فرصت دارند که نیاز است برای پاسخگویی اصولی زمان خود را تنظیم کنند و به طور تقریبی برای هر سؤال 43 ثانیه زمان بگذارند. اما اگر سوالات درس زیست شناسی برای شما حائز اهمیت می باشد بنابراین سوالات این درس را در ابتدا پاسخ دهید. اما قبل از هر چیز دانش آموزان و والدین آن ها که خواستار این کلاس ها هستند باید به پرسش های زیر پاسخ دهند تا دید کلی و هدف خود از شرکت در این کلاس هارا داشته باشند.

در آزمون انسانی و ریاضی که حدود ۵۰۰هزار شرکتکننده داشت سازمان سنجش از انتشار سوالات خودداری کرد درحالیکه از دفترچهها عکس گرفته شد و بهصورت غیررسمی در کانالها در دسترس بود و نقدهایی علیه سوالات نوشته شد و پاسخها داده شد اما درمورد آزمون تجربی که حساسترین آزمون بود متاسفانه پیش از پایان آزمون دو دفترچه از سه دفترچه روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت و این جای سوال است که چنین اتفاقی رخ داده است. ✔️ این آزمون اواخر مرداد و یا اوایل شهریور ماه برگزار می شود که زمان دقیق برگزاری این آزمون در این مقاله گفته شده است. آیا برای رتبه برتر شدن در این رشته پر رقابت نیازی به تهیه فیلمهای گران قیمت داریم یا نه؟ داوطلبانی که قصد ثبت نام کنکور هنر را دارند، ممکن است در تهیه کتاب تست برای کنکور هنر 1401 دچار سردرگمی شوند و ندانند منابع مناسب برای دروس عمومی و اختصاصی هنر کدام است.

تجربه مشاوره کنکور تجربی بنده در سالهای گذشته نشان داده است که داوطلبان متوسط و قوی بسیاری در این رشته در حال رقابت هستند. بنابراین از تمام لحظاتی که در مقابل شما قرار داره باید به درستی استفاده کنید و مطمئن باشید که نتیجه تمام تلاش ها و زحماتتون رو به زودی دریافت خواهید کرد.اگه سوالی درباره روش مطالعه و برنامه ریزی کنکور ۱۴۰۰ دارید، فقط کافیه عدد ۱۴۰۰ رو به ۳۰۰۰۹۰۹۰۳۰ ارسال کنید تا بهترین مشاوران کنکور تهران با شما تماس بگیرند. با نزدیک شدن به زمان برگزاری کنکور، بسیاری از دانشآموزان ممکن است دچار مشکلاتی مانند فراموشی مباحث اولیه بودجهبندی خود شوند. عوامل رتبه برتر شدن در کنکور تجربی کدامند؟ از سایر عوامل رتبه برتر شدن در کنکور تجربی هم بگویید. رئیس سازمان سنجش اضافه کرد: دفترچه عمومی و پاسخ نامه اول ساعت ۹: ۴۵ دقیقه جمع آوردی شده و ساعت ۹:۴۹ دقیقه عکسهای سوالات کنکور تازه منتشر شدند، اما هیچ فایدهای برای متقلبان کنکور نداشته اند؛ چرا که سیگنال آنها را کشف کرده ایم و داوطلبان به اینصورت ۵ تا ۱۰ سال از شرکت در آزمونهای سراسری محروم خواهند شد. همچنین در رشته ی ریاضی شیمی و فیزیک با توجه به دروسی که نام بردیم میتوانیم دریابیم که دانش آموز به تنهایی نمیتواند برنامه ریزی درسی برای خود داشته باشد باید از کمک مشاور استفاده کند و تمامی نکات را در نظر داشته باشد.

  چین از مذاکرات صلح برای پایان دادن به جنگ اوکراین حمایت کرد
برای شرکت در آزمون هنر الزامی به یکسان بودن دیپلم و پیش دانشگاهی نیست و همه داوطلبایی که مدرک پیش دانشگاهی دارن و یا فارغ التحصیل نظام جدید باشن می تونن بدون هیچ محدودیتی در این آزمون ثبت نام کنن. تمام زحماتی که از بچگی برایش کشیدیم به یکباره برایمان مرور شد. در روز برگزاری آزمون رشته تجربی هم شایعاتی از قبیل فروش سوالات کنکور و کشف دستگاههای گیرنده از سوی داوطلبان شنیده شده است. به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، رشته تجربی جزو پرطرفدارترین رشتههای سالهای گذشته بوده است. به گزارش خبرگزاری موج، آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ از روز چهارشنبه ۸ تیر با آزمون گروه آزمایشی هنر آغاز شده است و در ادامه آزمون گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در روز پنجشنبه ۹ تیر برگزار شد، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی در امروز جمعه ۱۰ تیر و آزمون گروه آزمایشی زبان های خارجی در روز شنبه ۱۱ تیر برگزار می شود.

این درس شامل ۲۵ تست است که از سوال شماره ۲۶ تا ۵۰ را شامل میشود و مدت زمانی که برای پاسخگویی برای این درس پیشنهاد میشود ۲۰ دقیقه است. زیرگروه 3 رشتههای زمینشناسی و اقیانوسشناسی را شامل میشود که محوریت زمینشناسی دارند. در مورد کلیات کنکور تجربی می توان گفت: کنکور تجربی معمولاً هر ساله نوبت صبح راس ساعت ۸ صبح شروع میشود و در ساعت ۱۲:۱۰ به پایان می رسد، یعنی داوطلب کنکور تجربی ۴ ساعت و ۱۰ دقیقه زمان دارد تا به تعداد۲۷۰ سوال پاسخ دهد.. ضمن اینکه اظهارنظر و واکنش مسئولان این سازمان حاکی از ظهور پدیده ای به نام “تقلب” در فرایند برگزاری مهمترین آزمون این سازمان یعنی کنکور است. چون اگر مطلب جدید را به این روش مطالعه کنید دیگر برای مرور آن مطلب، لازم نیست از اول این مراحل را طی کنید. و برای داوطلبان نظام جدید معدل سال یازدهم تاثیری ندارد بلکه نمرات امتحانات نهایی سال دوازدهم به اندازه ۳۰ درصد و بصورت قطعی موثر خواهد بود. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم؛ عبدالرسول پورعباس رییس سازمان سنجش با بیان اینکه آزمون سراسری سال 1402 بر اساس مقررات آزمون سال 1401 برگزار میشود، گفت: با توجه به اینکه مصوبه جدیدی در مورد آزمون سراسری ابلاغ نشد آزمون سراسری سال 1402 بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در سال 1392 و اصلاح آن در سال 1395 برگزار میشود.

داوطلبانی که بر اساس علامتگذاری بند ۲۵ تقاضانامه ثبت نام، به سوالات مربوط به معارف غیر اسلام پاسخ می دهند و یا زبان خارجی امتحانی آنان بر اساس علامتگذاری بند ۳۹ تقاضانامه ثبت نام، غیر انگلیسی است، لازم است به ترتیب به سوالات مربوط به ادیان (کلیمی، زرتشتی و مسیحی) و زبان خارجی غیرانگلیسی (فرانسه، آلمانی، ایتالیایی و روسی) که در اختیار آنان قرار داده می شود، پاسخ دهند. پور عباس افزود: در حال قرائت پاسخ نامه هه و بررسی فنی روی آنها هستیم تا مشخص شود کسی با کلید سوالات در ارتباط است یا خیر تا بتوانیم متقلبان را شناسایی کنیم؛ بنابراین تمام داوطلبان کنکور را رصد میکنیم و این اطمینان را به داوطلبان میدهیم که حتی یک مورد خطا اتفاق نخواهد افتاد تا حقی ناحق شود، کار تمام پاسخ نامهها را با مدرنترین دستگاهها قرائت میکنیم. برای داوطلبانی که دیپلم علوم انسانی دارند؛ در زیر گروه یک هنر 7.20، در زیر گروه دو 7.50، زیرگروه سه 7.18، زیرگروه چهار، 7.20 و زیر گروه پنج 7.66 است. اخبار دریافتی حکایت از کشف و ضبط پنج دستگاه تقلبی از داوطلبان کنکو میدهد.