رونمایی از برنامه‌های درسی بازنگری‌شده علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد

دکتر میثم چگین، رئیس مرکز مطالعات، برنامه‌ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر در این مراسم گفت: یکی از مأموریت‌های این مرکز، موضوع بازنگری و تدوین برنامه‌های درسی است که در سالهای اخیر با جدیت در حال پیگیری است. بازنگری محتوایی که امروز بخشی از آن قرار است، رونمایی شود، فاز اولیه و شروعی از یک برنامه گسترده‌تر است. همه می‌دانند بازنگری محتوایی در واقع قرار است با برنامه‌های دیگری از جمله تدوین رشته‌های جدید پیگیری شود و براساس نیازهای جامعه، کشور و سند آمایش کشور این کار را انجام دهیم. 

در ادامه این مراسم از بیش از  ۵۰ برنامه درسی بازنگری شده در علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی شد.

مراسم رونمایی از برنامه‌های درسی بازنگری شده علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد و تقدیر از مدیران گروه‌های کشوری با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، همچنین از دکتر محمدعلی افشار کاظمی، دکتر عباس طلوعی اشلقی، دکتر حمیدرضا کردلوئی، دکتر بهمن گرجیان، دکتر مجید رادفر، دکتر بابک فرزانه،‌ دکتر فروغ کاظمی، دکتر فاطمه حیدری، دکتر مرتضی لک، دکتر بهرام عابدی، دکتر فریده دوگانه ای، دکتر ابوالفضل داودی رکن آبادی، دکتر لیلا کریمی‌ فرد، دکتر عبدالمجید طالب تاش، دکتر علی مرادخانی، دکتر زهره سعادتمند، دکتر عاطفه امینی نیا، دکتر فرح حبیب، دکتر سینا نعمتی زاده، دکتر سینا فروزش، دکتر محمد زیار، دکتر محمدرضا شریف زاده، دکتر خدیجه ابوالمعالی،‌ دکتر رخشاد حجازی، دکتر حسام زند حسامی، دکتر مجید شمس، دکتر محمدعلی نادی،‌ دکتر یعقوب زارعت کیش، دکتر اکبر اشرفی، دکتر کرم الله دانشفرد، دکتر علی فقیه حبیبی، دکتر محمودرضا اسفندیار و دکتر علیرضا جمشیدی بعنوان مدیران گروه‌های کشوری معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی که در بازنگری برنامه‌های درسی مشارکت داشتند، تقدیر شد.

  برگزاری رویداد ملی مدرسه‌ای نوجهان

به گزارش ایسنا، مراسم رونمایی از برنامه‌های درسی بازنگری شده علوم انسانی و هنر و تقدیر از مدیران گروه‌های کشوری با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر محمدهادی همایون معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی امروز در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برگزار شد.

وی با بیان اینکه راهبرد معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در بازنگری برنامه‌های درسی سه محور اصلی دارد، گفت: روزآمدی، بومی‌سازی و حکمی‌سازی سه محور در بازنگری برنامه‌های درسی در دانشگاه آزاد اسلامی است که تلاش شده با موضوع مهارت‌محوری تکمیل شود.

دکتر چگین خاطرنشان کرد: در بازنگری برنامه‌های درسی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، ۲۲۰ عضو هیأت علمی همکاری داشتند. 

وی با اشاره به برخی از رشته‌های تدوین شده در علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: کارشناسی ارشد مدیریت فرهنگی در سه گرایش، دکتری مدیریت فرهنگی، دکتری مدیریت محیط زیست، کارشناسی ارشد حقوق کیفری، فناوری اطلاعات، دکتری مشاوره خانواده، مدیریت بحران، طراحی پارچه و لباس از جمله این رشته‌ها است.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402052516272/%D8%B1%D9%88%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D9%86%DA%AF%D8%B1%DB%8C-%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D8%B9%D9%84%D9%88%D9%85-%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%88-%D9%87%D9%86%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87

دکتر چگین خاطرنشان کرد: همچنین در این مراسم از مدیران گروه‌های کشوری علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی که در بازنگری و تدوین برنامه‌های درسی دانشگاه نقش داشته‌اند، تقدیر به عمل ‌می‌آید. همچنین از این اساتید در نظام دانشی جدید که با عنوان دانشکدگان در دانشگاه آزاد اسلامی در حال شروع است، استفاده خواهد شد.