زنان سهم قابل توجهی در پیشرفت کشور داشته‌اند

به گزارش ایسنا، علیرضا رهایی در گردهمایی کارکنان حوزه پژوهشی دانشگاه که به مناسبت گرامیداشت روز زن و هفته پژوهش برگزار شد با تاکید براینکه از هر راه و امکانی که در اختیار داشته باشیم امکانات رفاهی بیشتری در حوزه پژوهشی دانشگاه کسب خواهیم کرد، گفت: تقریبا هر هفته جلسه‌ای با سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار می کنیم تا طی دو ماه مانده به پایان سال،تخصیص‌های بیشتری بدست آوریم.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402101610826/%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D9%87%D9%85-%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84-%D8%AA%D9%88%D8%AC%D9%87%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D9%81%D8%AA-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطر نشان کرد: در مجموعه فعالیت‌های پژوهشی باید پیش از انجام آن یکسری زمینه‌ها و خدمات فراهم شود بعد از آن هم به خدمات پشتیبانی نیاز داریم تا بشود از نتایج آن استفاده کرد. رهایی با بیان اینکه جایگاه فعالیت‌های پژوهشی در دانشگاه بسیار مهم است گفت: نقش و همت همه همکاران در پشتیبانی این فعالیت‌ها بسیار مهم است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه امیرکبیر، رهایی با بیان اینکه در سالجاری محدودیت های بودجه‌ای ما در دانشگاه زیاد بود، افزود: با این وجود تمام تلاش را می کنیم تا از هر راهی که وجود داشته باشد از نظر رفاهی امکانات بیشتری را فراهم کنیم. ضمن اینکه در سال جاری محدودیت‌های ما در این زمینه زیاد بود اما تقریبا هر هفته جلساتی با سازمان برنامه و بودجه انجام می دهیم تا این دو ماه باقی مانده به سال تخصیص های بهتری بدست بیاوریم و افق بهتری برای سال آینده داشته باشیم.

وی در ادامه به مهم ترین فعالیت‌های دانشگاه در حوزه پژوهشی اشاره کرد و تصریح کرد: ما به طور کلی دو فعالیت(آموزشی و پژوهشی) در دانشگاه انجام می‌دهیم. در حالی که امر پژوهشی  حدود ۳۰ یا ۴۰ سال پیش جایگاه ویژه‌ای در مقایسه با وضعیت امروز نداشت؛ در حال حاضر از جایگاه ملی و بین المللی شاخص‌های پژوهشی یک شاخص‌های مهم و تعیین کننده است یعنی اگر ما بحث از موقعیتی از دانشگاه صنعتی امیر کبیر در سطح جهانی داشته باشیم عموم شاخص هایی که مورد توجه قرار میگیرد عمدتا پژوهشی هستند.

  نگاه دوگانه ژاپن؛ سکوت دربرابر جنایت اتمی آمریکا، هشدار علیه قدرت اتمی روسیه

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: اگر وضعیت و جایگاه زنان را با دوران پیش از پیروزی انقلاب بررسی کنیم خواهیم دید که آن‌ها امروزه در همه صحنه‌های اجتماعی، حوزه‌های مدیریتی و اجرایی جایگاه خوبی کسب کردند.

وی با تاکید بر اینکه سطح امید در بین دانشجویان نسبت به گذشته کاهش یافته است، گفت: مجموعه دانشجویان که به نحوی درگیر برخی فعالیت‌های پژوهشی هستند در سیر تحولات این چند سال با فرازو نشیب‌های مختلفی مواجه بودند و درمقایسه با گذشته سطح امید در بین دانشجویان کاهش یافته و آن شادابی و نشاطی که در گذشته وجود داشت از بین رفته است. با توجه به اینکه دانشجویان موتور محرک دانشگاه هستند بر این اساس اعضای هیات علمی و غیره می توانند این انگیزه را در بین آنها ایجاد کنند.