شیر پروانه ای چیست و انواع شیرهای پروانه ای پردیس فولاد | kasrasaran

شیر پروانه ای ویفری به دلیل ارزان قیمت بودن، راحتی نصب و افت فشار اندک یکی از مهم ترین  شیرهای صنعتی می باشد. شیر پروانه ای ویفری با توجه به نوع سیال و فشار کاری و درجه حرارت جنس بدنه، جنس دیسک و جنس سیت آن مشخص می شود. شیرهای پروانه ای گیربکسی می توانند به بهترین شکل ممکن به افزایش سطح گشتاور و کنترل جریان های بالا در انواع سیالات در سیستم های تاسیساتی کمک شایانی بکند. فرض کنید فشار آبی که در یک لوله قرار دارد بسیار زیاد باشد در این زمان از یک شیر گیربکسی استفاده می شود تا بتوانیم فشار وارد شده و در حال جریان را به بهترین شکل تنظیم نماییم. فروشگاه خانی بزرگترین نمایندگی فروش شیر پروانه ای گیربکسی در سراسر ایران است که محصولات خود را با کمترین سود به همراه گارانتی و خدمات پس از فروش من در مورد این فکر کردم میرسد.

لاینر باترفلای ولو

نوع سوپر دوپلکس (UNS S32750 and UNS S32760) دارای مقدار کروم و مولیبدن بیشتری هستند تا مقاومت در برابر خوردگی را افزایش دهند. تصویر بالا تفاوت طراحی شیر پروانه ای غیرمتمرکز دوگانه و سه گانه را (به ترتیب در سمت چپ و راست نمودار) نشان می دهد. برای اینکه نصب شیر پروانه ای شما با سهولت انجام شود و با مشکلاتی مواجه نشود، لازم است قبل از نصب به نکات زیر توجه کنید. حداقل مقدار کروم در این بدنه، 10.5 درصد است و کروم باعث ایجاد یک لایه اکسید خود التیام بر روی سطح بدنه می شود. زمانی که سطح قطعه خراشیده شود، کروم با اکسیژن واکنش نشان می دهد و مانع از واکنش آهن، اکسیژن و زنگ زدگی این شیر صنعتی می شود. در فولاد کربنی این شیرها، تنها از یک آلیاژ آهن و کربن استفاده می شود و هیچ عنصر آلیاژی دیگری به فولاد کربنی اضافه نمی شود.

  • در جنس های مختلف چدن نشکن و فولاد و استیل با گرید های مختلف و آلومینیوم برنز و… لاینر های و دیسک یا جنس های مختلف تولید می شود.
  • شیر پروانه‌ای یا باترفلای ولو از دسته شیرهای ربع‌گرد است که برای باز و بسته کردن و تنظیم جریان سیال به کار می‌رود.
  • همچنین از دیگر فعالیت های این شرکت عرضه انواع لوله های مانیسمان، سیاه، جدار چاهی و پمپی را می توان نام برد.
  • نسل آخر شیر های پروانه ای تریپل آفست به گونه ای طراحی شده است که می تواند گازهای آلاینده را کنترل کند و مانع انتشار این گازها شود.
  • این ولوها با فشار کاری pn10،  pn16 از سایز 1 اینچ تا 36 اینچ با عملگرهای دستی، گیربکسی، پنوماتیک موتور خور، برقی با برندهای اروپایی، چینی، و ایرانی عرضه می‌گردد.
  بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی چیست ؟ سریع، موثر و عمیق فرادرس مجله‌ | zabannew

از آنجا که استفاده از گیبرکس باعث افزایش گشتاور نیرو میشود، استفاده از شیر پروانه ای گیربکسی در جایی که نیروی اهرم قادر به باز و بسته کردن شیر نباشد مورد استفاده قرار میگیرد. برای سیالات اسیدی و سیالات خورنده تا دمای 130 درجه سانتی گراد از سیت تفلون (PTFE) و برای سیالات اسیدی دمای بالاتر از 130 درجه سانتی گراد از سیت فلز به فلز استفاده می شود. از سیت NBR برای آب تا دمای 90 درجه سانتی گراد و سیت EPDM برای آب تا دمای 120 درجه سانتی گراد استفاده می شود.

انواع شیر پروانه‌ای از نظر موقعیت پروانه

شیر پروانه ای چیست و انواع شیرهای پروانه ای پردیس فولاد | kasrasaran این مدل شیر بدلیل وزن کم دارای قیمت مناسب تر نسبت به سایر مدل ها می باشد. در جنس های مختلف چدن نشکن و فولاد و استیل با گرید های مختلف و آلومینیوم برنز و… لاینر های و دیسک یا جنس های مختلف تولید می شود. از این محصول، به خصوص اگر از جنس فولاد کربنی ساخته شده باشد می‌توان در صنایع مختلفی به ویژه صنعت انتقال و توزیع آب و همچنین ایستگاه‌های پمپاژ استفاده کرد. به طور کلی در هر صنعتی که نیاز به جداسازی جریان دارد؛ می‌تواند از این مدل شیر استفاده شود. یکی از مزیت‌های کلیدی شیرهای پروانه‌ای فولادی نسبت به سایر شیرآلات صنعتی، ساختار ساده و فشرده بودن آنهاست.

شیر غیر هم مرکز یا دابل ایسنتریک دارای دو شافت غیر هم مرکز می باشد که شافت پایین و بالا یکی هم محور با مرکز دیسک و یکی از شافت ها غیر هم محور با دیسک می باشد به شیر ایسنتریک و یا پروانه ای نیرو مضاعف هم می گویند. نوع ساده محرک‌ها وجود دارند که مکانیکی هستند و با دست باز و بسته می‌شوند. اما در مواقعی که شیر باید مرتبا باز یا بسته شود، باید از این نوع محرک‌ها استفاده نمود تا خطای اوپراتور انسانی را کاهش داد. بعد از آشنایی با جنس، مدل های مختلف و مزایای استفاده از شیر پروانه ای حال نوبت به معرفی مواردی که می توانید از وسیله مذکور استفاده کرد می رسیم. استفاده از این نوع شیر باترفلای بیشتر برای محیط­های خورنده نظیر صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، کاغذسازی یا سیستم­های کنترل سوخت مورد استفاده قرار می­گیرد. این شیر از مقاومت بالایی برخوردار است و به همین دلیل در سیستم­هایی که سیال خورنده در آن وجود دارد مورد استفاده قرار می­گیرند.

  مظفر: آینده قوی در گرو مدرسه قوی است