مشاوره برنامه ریزی کنکور ۱۴۰۰

نرگس درودیان، خبرگزاری دانا، سرویس آموزش؛ با توجه به اضافه شدن فارغ التحصیلان نظام آموزشی جدید 6 – 3 – 3 به جمع داوطلبان کنکور سراسری ، سازمان سنجش برای دو سال متوالی یعنی کنکور 98 و 99 اقدام به ارائه دو دسته سوال بین داوطلبان نظام جدید و نظام قدیم نمود . بیشتر درسها در پایه یازدهم، تکمیل کنندهی مفاهیم و مباحث پایه دهم هستند و چند کتاب جدید نیز به چارت درسی دانشآموزان اضافه شده است. رشته های نیمه متمرکز مثل رشته های دانشکده صدا و سیما که پس از انتخاب رشته و اعلام چند برابر ظرفیت، برای مصاحبه های عقیدتی و علمی به دانشکده صدا و سیما دعوت می شوید و مراحل اضافه تری نسبت به رشته های متمرکز خاص دارد. به نوشتهٔ جواد مجابی، او بخشی از روابط موجود در عکس را محو کرده، جزئی را حذف و جزئی را انتخاب میکند و سندی میسازد که نگاه او را دارد و در فضای شنگولانهٔ ذهن طبیعتپرداز او جریان دارد؛ گرچه او قصد تمسخر آن روابط را ندارد اما مسخرگی آن روابط را گرچه قهرمانانش جدیاش گرفتهاند، نشان داده و ماهیت درونی یک سند اجتماعی را نشان میدهد.

1 ـ امکان جایگزینی روابط به جای ضوابط در پذیرش دانشجویان در رشته ـ محلهای پرطرفدار و همچنین ظهور پدیده ارتشا و صندلی فروشی و تخلفات گسترده دیگر در وزارت علوم و بهداشت و آموزش پزشکی. سوالی که ممکن است برای تمام داوطلبان کنکور ایجاد شده باشد، این مسئله است که رمز موفقیت در کنکور سراسری چیست؟ یکی از رمز های اصلی موفقیت در کنکور این است که شما به بهترین شکل ممکن خود را برای شرکت در کنکور سراسری آماده کنید. به دلیل انقلاب فرهنگی در برگزاری کنکور سراسری وقفه افتاد و در سال ۱۳۶۱ آزمون سراسری فقط برای رشتههای پزشکی، فنی – مهندسی، کشاورزی و معارف اسلامی برگزار شد و از سال 1362 به شکل جامع و برای همه رشتهها برگزار شد. سازمان سنجش، برای پاسخ دادن به این انتظارها، در اقدامی بدون محمل قانونی، از سال 1390، معدل امتحانات نهایی سال سوم را با تأثیر مثبت، در نتیجه کنکور اعمال نمود که ضرری به کسی وارد ننمود و با اعتراضی مواجه نشد اما در سال 93 و 94 در حالی که همچنان وزارت آموزش و پرورش هیچ اقدامی برای برگزاری امتحانات نهایی در سه یا چهار سال آخر متوسطه نکرده بود، برای نمرات امتحانات نهایی سال سوم دبیرستان، بیستوپنج درصد تأثیر قطعی در نظر گرفته شد در حالی بر اساس قانون، نمرات یک سال تحصیلی نمیتوانست گواه سابقه تحصیلی داوطلب باشد.

که شما می توانید با مطالعه آن اطلاعات بسیار خوب و جامعی درباره چگونگی کسب موفقیت در کنکور به دست بیاورید، و با بکارگیری این اطلاعات به بهترین نتایج ممکن دست پیدا کنید. همچنین از مطالعه کتابی که به توضیح بعضی از سر فصل ها نپرداخته و از بسیاری از عناوین فاکتور گرفته نیز باید خودداری کرد؛ زیرا موجب میشود دانش آموز مطالب را کامل یاد نگیرد و در حل تست ها ضعیف عمل کند و این حس را در دانش آموز تشدید کند که با وجود صرف وقت کافی باز هم نتوانسته مطلب را کامل بیاموزد و از آن درس زده شود و احساس ناامیدی کند. شخص باید هجوم افکار مزاحم که اغلب غیر ضروری و کم اهمیت هستند را مهار کند؛ بر روی مطالعه خود متمرکز شود و پرداختن و فکر کردن به این موضوعات را به وقت استراحت خود موکول کند. با بالارفتن ساعت مطالعه دانش آموز کنکوری، مجبور می شود از زمان خواب، استراحت و تفریح خود کم کنید. کم شدن خواب و استراحت خود سرچشمه شکل گرفتن موانع جدید برای پیشرفت است.

  اختلاف برخی نمایندگان در خصوص مصوبه کنکور حل خواهد شد
این قانون به دلیل منطبق نبودن بر واقعیات تا سال 1391 اجرا نشد و در سال 1392 این قانون (معروف به قانون حذف کنکور) رسماً لغو شد. منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «آخرین اخبار ایران و جهان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. سلب مسئولیت: تحریریهی زومیت در تهیه این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد. بت نام و انتخاب رشته پذيرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصيلی در مقاطع کاردانی و کارشناسی پيوسته و ناپيوسته دانشگاه آزاد اسلامی مهرماه 99 از 5 مردادماه آغاز می شود و تا پايان روز يکشنبه مورخ 99/6/2 ادامه خواهد داشت.

در تله ذهنی اول که اشاره شد، دانش آموزان کنکوری در نیمه اول سال و به خصوص در روزهای ابتدایی، فکر می کنند که زمان زیادی تا کنکور باقی مانده است. آشنایی با مشکلات و دام های ذهنی که دیگران در آن گرفتار شده اند ما را کمک می کند که در این مسیر به درستی گام برداریم و از نکات مثبت تجربیات دیگران استفاده کنیم. این تحلیل ها در زمان های خاص، به ویژه دوران جمع بندی، می تونه مسیر شما رو تغییر بده و به برنامه ریزی شما کمک کنه! شاید بپرسید چرا دوران عید چنین اهمیتی داره؟ 7-گرامر رو زود شروع نکنید ، یادتون باشه خوندن شما سه مرحله داره (اموزش – تثبیت – تسلط ) وقتی بخشی مثل گرامر رو زود شروع کنید تایم زیادی باید برای تثبیت و تسلط صرف کنید که مطالب یادتون نره ، درصورتی که این کار خوبی نیست و نباید زمانتون که خیلی هم مهمه رو بجای خوندن چیزهای دیگه ، صرف تکرار و تثبیت بخشی کنید که لازم نیست. بنابراین دانش آموز کنکوری باید 3 سال تحصیلی و دروس خود را در یک سال مرور کند، تست بزند و در انتهای سال جمع بندی کند. در نتیجه دانش آموزان می توانند بر نکته ها و مفاهیمی که در طراحی سوالات کنکور از آنها استفاده می شود، تسلط پیدا کنند و عملکرد خوبی برای پاسخ گویی به سوالات کنکور داشته باشند.

اما در حال حاضر فرم انتخاب رشته به صورت اینترنتی تکمیل شده و متقاضیان ورود به دانشگاه حداکثر ۱۵۰ رشته در دانشگاههای متفاوت را میتوانند به ترتیب اولویت تکمیل نمایند. در مورد فرمولها نیز میتوانید با نوشتن آنها و خواندن هر روز فرمولها به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید. استفاده کنید. تا بتوانید در روز کنکور بدون هیچ گونه استرسی بتوانید در کنکور سراسری شرکت کنید، و به هر نوع سوال سخت و ترکیبی پاسخ دهید. رتبه در کنکور نیز به این گونه است که شما در هر درس به درصدی از سوالات دروس مختلف پاسخ می دهید. در این مصوبه که هنوز معلوم نیست برای آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ به اجرا درمیآید یا خیر، نمره کل آزمون اختصاصی و میانگین وزنی نمرات تراز شده دروس تخصصی در هر گروه­ آزمایشی است. توجیه این دسته از دانش آموزان این است که “حالا کو تا کنکور، وقت زیاده، به زودی شروع میکنم” .

  دومین تحقیر بایدن

تا شما عزیزان دانش آموز و داوطلب کنکور که قصد شرکت در کنکور سراسری دارید، بتوانید با مطالعه این مطلب بیشتر با کنکور و چگونگی برگزاری ان آشنا شوید. البته داوطلبانی که فرم ثبت نام را در سایت سازمان سنجش تکمیل کرده اند یک هفته قبل از زمان برگزاری کنکور سراسری باید کارت ورود به جلسه دریافت کنند . داوطلبانی که در بیش از یک گروه آزمایشی و در ۲ یا ۳ گروه آزمایشی متقاضی شدهاند باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، برحسب مورد نسبت به پرینت کارت گروه آزمایشی دوم و یا گروههای آزمایشی دوم و سوم (گروه­های آزمایشی هنر و زبانهای خارجی) خود نیز اقدام نمایند.

استاد عبدالرضا منتظری، از اساتید مطرح کنکور از سال 1390 با هدف ارائه جدیدترین تکنولوژی های آموزشی دنیا به دانش آموزان کنکوری موسسه آموزشی حرف آخر را تاسیس نمودند. دانش آموزانی که دوراندیشی کرده و از برنامه درسی و زمانی جلوتر بودند، آسیب کمتری دیدند. 3 ـ با پایان یافتن جنگ تحمیلی، حدود پنجاه درصد از ظرفیت دانشگاهها به سهمیههای ارگانهای دولتی اختصاص پیدا کرده بود. البته پیش از این بهترین منابع زیست کنکور را معرفی کرده ایم ولی در اینجا کتاب های موضوعی برای مطالعه زیست جانوری کنکور را به اختصار توضیح میدهیم. درغیر اینصورت زمانبندی فراگیران برای مطالعه و آمادگی پیش از کنکور بههم میریزه. بسیاری از دانش آموزان برنامه ریزی دقیقی برای مطالعه روزانه ی خود ندارند؛ یا حتی بعضی دانش آموزان که برنامه ریزی دارند یا از برنامه مشاوران استفاده می کنند به آن عمل نمی کنند. در اصل مشاوره کنکور تجربی میتواند زاویه دانش آموز را نسبت به هدف به صفر برساند تا تمام تلاشهای دانش آموز به ثمر بنشیند. محمود نیلی محمود آبادی رئیس دانشگاه تهران در این مراسم گفت: امیدواریم امسال آموزش عالی سالی درخشانتر را سپری کند. به صورت کلی به بررسی این موضوع پرداخته ایم.

بر اساس این قانون، همیشه درصدی (حداکثر 15 درصد) از پذیرش دانشگاهها وابسته به نمره کنکور خواهد ماند؛ زیرا با وجود تقاضای بالا برای ورود به برخی رشته – محلهای خاص، همیشه برگزاری یک آزمون سراسری از نوع گزینشی ضروری است. 3 ـ برگزاری آزمون سراسری در جهت عدالت آموزشی و برخورداری یکسان محصلان همه نقاط کشور از امکانات پراکنده آموزش عالی بود. ماده 3 طرح نظام پذیرش دانشجو سال 86: نمرات دانش آموزان از دروس اصلی و تخصصی در آزمونهای نهـایی کشـوری در سه سـال آخـر متوسـطه (شـامل دوره پـیش دانشـگاهی) یکـی از معیارهـای پذیرش دانشجو خواهد بود. عدم تمرکز به حالتی گوییم که دانش آموز نتواند ذهن خود را بر موضوعاتی که به انجام آنها میپردازد به طور کامل معطوف کند و همزمان موضوعات دیگر نیز ذهن او را به آنها مشغول کند. این امر موجب کاهش استرس دانش آموزان خواهد شد چرا که دیگر تمام نتایج رتبه ی آن ها منعطف به یک آزمون چند ساعته نیست. در کنکور سراسری و در هر رشته آزمایشی تعداد بسیار زیادی دانش آموز شرکت می کنند، و هر کدام از آنها به یک رتبه دست پیدا می کنند. یکی دیگر از اهداف مهم تمرین مدیریت زمان است، در آزمون آزمایشی همانند کنکور برای هر درس مدت پاسخ گویی مشخصی در نظر گرفته شده است.

  ثبت‌نام آزمون زبان دانشگاه آزاد آغاز شد
و طبق اتفاقاتی که افتاده است ممکن است تا چندین سال دیگر نیز کنکور سراسری در ایران به صورت منظم برگزار شود. معضل واقعى، هجوم فزاینده جوانان به سوی رشتههای پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و چند رشته درآمدزای دیگر است به گونهای که نسبت داوطلبان رشته تجربی از 36٪ در سال 89 به 62٪ کل داوطلبان در سال 96 رسیده است و به پیدایش نسل تازهای از پشت کنکوریها در سه سال اخیر انجامیده است. البته در ادامه متن، این رشته همراه با زیرگروه و مقاطع آن ها ذکر شده است. اگر مدیریت مؤسسه بر عهده شخصی باشد که دارای تحصیلات مدیریتی باشد و به دروس و مهارت های آموزشی که در آموزشگاه ارائه میشود تسلط داشته باشد قطعا مدیریت صحیحی از جانب خود بروز می دهد. و اگر هر کدام از آنها به رتبه و نتیجه خوبی دست پیدا کند می تواند در رشته و دانشگاه مورد علاقه و پرطرفدار به راحتی قبول شود. هر دانش آموزی در طول زندگی خود شاید یک بار یا بیشتر در کنکور و آزمون ورودی دانشگاه ها (در مقاطع مختلف) شرکت کند. 5 ـ رواج فرهنگ مخرب تقلّب میان دانش آموزان و حتی برخی مجریان امر و از میان رفتن قبح تقلب در سنین پایین، از عوارض جدی این جایگزینی است.

1 ـ از همان آغاز فعالیت دانشگاهها رشتههایی خاص به وجود آمد که در آنها تعداد داوطلبان بیش از ظرفیت پذیرش بود. حجت الاسلام سعید کرمی در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: در روز دوم اولین همایش رتبههای برتر کنکور علوم تجربی که با عنوان «در مسیر آینده» برگزار شد، ابتدا مباحث انگیزشی مطرح و سپس در خصوص دستاوردهای علمی و پزشکی مطالبی توسط اساتید ارائه شد. آشنایی با مسیر و استفاده از تجربیات دیگران باعث شده موانع را بشناسیم تا گرفتار آنها نشویم، مقاله زیر به شرح این موانع پرداخته است. پذیرش رشتههای بیناییسنجی، تکنولوژی پرتودرمانی و علوم تغذیه بهصورت کشوری است.

تجربه سالهای 93 و 94 نشان داد که نتایج نمرات امتحان نهایی که آزمونی حدنصابی است با نتایج کنکور سراسری که آزمونی رقابتی است، قابل ادغام نیست و نا عدالتی و بالتبع اعتراضات شدیدی سایت ostadkonkoor را موجب میشود. یکی از پرطرفدارترین این رشتهها تجربی است که بیشتر کسانی که علاقهمند به زیرشاخههای مربوط به پزشکی و زیستشناسی هستند در آن شرکت میکنند و هرساله تعداد بالایی داوطلب دارد. اگر در سر کلاس و هنگام تدریس استاد، دانش آموز تمرکز خود را از دست دهد، فرآیند یادگیری اتفاق نیفتاده و نه تنها در آن قسمت دچار مشکل می شود؛ در قسمت های وابسته نیز به مشکل بر خواهد خورد.