مهمترین عامل قدرت کشورهای جهان در آینده «قدرت علمی» است

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402062213859/%D9%85%D9%87%D9%85%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D9%82%D8%AF%D8%B1%D8%AA-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%82%D8%AF%D8%B1%D8%AA-%D8%B9%D9%84%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی تهران با بیان اینکه یکی از عوامل موفقیت اجرای برنامه‌ها در همراهی اعضای هیات‌علمی است، افزود: اگر قرار است رشته‌ای ادغام یا تفکیک شود باید در راستای منافع مردم، دانشگاه و نظام سلامت باشد. برای تصمیم گیری در گروه بیهوشی و مراقبت های ویژه  کارگروهی را تشکیل دهید و با تفاهم کارها را پیش ببرید.  

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی تهران درباره توسعه عمرانی دانشگاه باوجود تنگاهای اقتصادی افزود:  پروژه بیمارستان اسلامشهر، پس از حدود 15 سال توقف  دوباره از سرگرفته شده و فاز اول آن  تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد. همچنین رایزنی های خوبی در زمینه پروژه علوم اعصاب ایرانیان صورت گرفته که پس از تکمیل، این ظرفیت به دانشگاه اضافه می‌شود.  

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران، وی مقابله با فضای ناامیدی را در خانواده بزرگ دانشگاه ضروری دانست و افزود: پیشرفت ها و کارهای ارزشمندی که در معاونت های مختلف صورت گرفته نقش مهمی در ایجاد فضای امیدواری دارد.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین قناعتی در نشست با اعضای هیات‌علمی گروه بیهوشی و مراقبت‌های ویژه با بیان اینکه تصمیم‌گیری در دانشگاه مبتنی بر جامعیت و نه مصالح شخصی است، اظهار کرد: خود را همانند و هم اندازه  سایر اعضای هیات‌علمی می‌دانم و معتقدم باید تصمیماتی اتخاذ شود که در راستای جامعیت دانشگاه، پیشبرد علم و منافع گروه‌ها باشد.

وی برتری علمی و نفوذ علمی را مهمتر  از نفوذ سیاسی و اقتصادی و نظامی برشمرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران الگوی آموزش عالی، ایجاد شبکه بهداشت و اقتصاد سلامت و… در کشور عراق است. براساس مطالعات آینده‌پژوهی، علم در افزایش قدرت کشورها نقش تعیین کننده ای دارد و در آینده کشورهایی موفق هستند که دانش بیشتری تولید کنند.  

  راه اندازی ۵۲ مدرسه ویژه دانش آموزان استثنایی در کشور
دکتر قناعتی با اشاره به موفقیت‌های دانشگاه علوم‌پزشکی تهران در این دوره مدیریتی گفت: در این مدت با تاکید بر برنامه محوری، اقدامات خوبی صورت گرفته است و نسبت به سایر دانشگاه‌ها پیشرفت خوبی داشته‌ایم. افزایش دریافتی دستیاران و کارورزان، اصلاح سقف کارانه و مالیات پلکانی، ساخت بیش از 180 محصول دانش بنیان، تولید ده ها دارو با فناوری های پیشرفته، بکارگیری روش های نوین درمانی، تحولات آموزشی، افزایش درآمد گردشگری سلامت و راه اندازی دانشگاه سبطین در رقابت با دانشگاه های معتبر جهانی و… از جمله موفقیت هایی است که به دست آمده است.  

دکتر قناعتی، مدیریت سلامت را یک امر تخصصی، پیچیده و نیازمند به دانش مدیریتی برشمرد و افزود: فردی که مسئولیت دانشگاه، دانشکده و دیگر سطوح مدیریتی را برعهده می گیرد باید از قبل  آموزش‌های لازم را ببینند تا با آگاهی کامل برنامه ها را پیش ببرد.  

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی تهران با بیان اینکه براساس مطالعات آینده‌پژوهی، علم در افزایش قدرت کشورها نقش تعیین کننده ای دارد، افزود: در آینده، کشورهایی موفق هستند که دانش بیشتری تولید کنند.  

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی تهران با تاکید دوباره بر مدیریت مبتنی بر داده و شواهد علمی گفت: باید از توان نرم افزاری و سخت افزاری در ایجاد داشبوردهای مدیریتی بیش از پیش استفاده کنیم و شاخص محور حرکت کنیم.