کره شمالی فروش جنگ افزار به روسیه را تکذیب کرد

مقام‌های دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در همین ماه، ارزیابی محرمانه اطلاعاتی را در باره خرید جنگ افزار روسیه از کره شمالی شامل میلیون‌ها گلوله توپ و راکت تائید کردند.

در جلسه پارلمان کیم گفت که کشورش هرگز سلاح های هسته ای خود را برای مقابله با تهدیدات آمریکا کنار نخواهد گذاشت. او ایالات متحده را متهم کرد که برای تضعیف قدرت دفاعی کره شمالی و در نهایت فروپاشی دولتش تلاش می کند.

مجلس کره شمالی به تازگی لایحه قوانین استفاده از زرادخانه هسته‌ای خود را تصویب کرد که براساس آن، اگر رهبر این کشور با یک حمله قریب‌الوقوع مواجه شود یا اگر بخواهد از یک «بحران فاجعه بار» نامشخص برای مردمش جلوگیری کند، اجازه استفاده از سلاح هسته‌ای را خواهد داشت.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسوشیتدپرس، رسانه‌های کره شمالی نوشتند که یک مقام دفاعی این کشور که نامش فاش نشده، از ایالات متحده خواسته بافتن سخنان مسخره را متوقف کرده و دهان خود را ببندد.  

این مقام، با بیان اینکه واردات و صادرات جنگ افزار و تجهیزات نظامی به عنوان حق مشروع هر کشور دارای حق حاکمیت است افزود، کشورش هیچگاه تحریم‌های غیرقانونی شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی را با تلاش ایالات متحده و نیروهای مزدورش، به رسمیت نمی‌شناسد.

امسال، کیم همچنین آزمایش‌های تسلیحاتی را با پرتاب موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای که هم سرزمین اصلی ایالات متحده و هم کره جنوبی را هدف قرار می‌دهند، به سرعتی بی‌سابقه رسانده است. ماه هاست که مقامات ایالات متحده و کره جنوبی گفته اند که کره شمالی می تواند اولین آزمایش هسته ای خود را در پنج سال گذشته نیز انجام دهد.

  اجرای ثبت عملکرد موجب کاهش اعضای هیات علمی خاموش می‌شود


منبع: https://www.irna.ir/news/84895159/%DA%A9%D8%B1%D9%87-%D8%B4%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%AC%D9%86%DA%AF-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%87-%D8%B1%D8%A7-%D8%AA%DA%A9%D8%B0%DB%8C%D8%A8-%DA%A9%D8%B1%D8%AFاوایل سال جاری، کیم گفته بود که تسلیحات هسته‌ای او هرگز محدود به مأموریت بازدارندگی جنگ نخواهد شد و در صورت تهدید منافع ملی کشورش، می‌تواند پیشگیرانه از آن استفاده شود. کره شمالی بعداً طرح هایی را برای تعیین وظایف جدید به یگان های ارتش در خط مقدم تصویب کرد و این گمانه زنی را ایجاد کرد که این اقدام گامی به سوی استقرار سلاح های هسته ای میدان نبرد در امتداد مرز خود با کره جنوبی است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، مقامات آمریکا و کره جنوبی در بیانیه مشترکی که پس از نشست گروه مشاوره و راهبرد بازدارندگی توسعه یافته (EDSCG)، منتشر شد، با تاکید بر تعهد راسخ آمریکا برای دفاع از کره جنوبی، هشدار دادند که هرگونه حمله اتمی از سوی کره شمالی با پاسخ قاطع و سنگین آمریکا و کره جنوبی روبه رو خواهد شد.

صادرات تسلیحات کره شمالی، ناقض قطعنامه‌های سازمان ملل متحد در باره ممنوعیت واردات یا صادرات تسلیحات این کشور شرق آسیاست.

به استناد گزارش‌های خبری از پیونگ یانگ، این قانون تازه تصویب، به «کیم جونگ اون»، رهبر این کشور اختیار داده که در صورت حمله به کره شمالی، دستور «استفاده از سلاح اتمی» و حمله پیشگیرانه را صادر کند و یا در صورت سوء‌قصد به جان کیم جونگ اون، ارتش و نیروهای مسلح این کشور می‌توانند به صورت «خودکار»، با استفاده از سلاح اتمی، به نیروی متخاصم پاسخ دهند.