گسترش ارتباطات بین‌المللی پردیس ارس دانشگاه تهران با پذیرش دانشجویان خارجی

وی با اشاره به جذب دانشجویان با هدف گسترش ارتباطات بین المللی به عنوان یکی ازبرنامه های مهم پردیس بین المللی ارس بر ایجاد زمینه های پذیرش دانشجویان غیرایرانی که همسویی فرهنگی بیشتری با کشور ما دارند تاکید کرد.

امام جمعه خاطر نشان کرد: برخی رشته‌های ما متقاضی خارجی زیادی دارند. ما بر اساس تعداد تقاضا از کشورهای خارجی برای ارائه آموزش به زبان انگلیسی در برخی رشته‌ها تصمیم به ارائه این آموزش‌ها به زبان خارجی کردیم و دانشجویان ایرانی علاقه‌مند به این رشته‌ها نیز می‌توانند در آموزش‌ها به زبان انگلیسی شرکت کنند.

رئیس پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تهران از حضور این پردیس در نمایشگاه ایروان اکسپو با هدف جذب دانشجو و انجام تبادلات علمی به منظور گسترش ارتباطات بین المللی خبر داد.

وی تصریح کرد: ما سال‌های قبل صرفا در رشته‌هایی که به زبان فارسی تدریس می‌شدند، دانشجو پذیرش می‌کردیم؛ اما تغییر اساسی که امسال انجام دادیم، این بود که برخی از رشته‌های پردیس بین‌المللی ارس را به زبان انگلیسی نیز ارائه می‌دهیم.

به گفته این عضو هیات علمی دانشگاه تهران، به طور کلی پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تهران در رشته‌های علوم انسانی، محیط زیست، HSE، علوم اجتماعی، MBA، فنی و مهندسی و علوم پایه در ۲۲ عنوان رشته دکتری تخصصی و ۹۹ عنوان رشته کارشناسی ارشد بر اساس بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و مصاحبه علمی دانشجو می‌پذیرد.

رئیس پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تهران از افزایش تعداد رشته‌های این پردیس در پذیرش مهر امسال خبر داد و اظهار کرد: تعداد رشته‌های کارشناسی ارشد این پردیس از ۳۰ رشته امسال به ۷۰ رشته افزایش یافته و تنوع رشته‌ها در پردیس ارس بیشتر شده است.

  تشکیک رسانه آمریکایی درمورد آمادگی واشنگتن برای یک جنگ احتمالی با پکن

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402060402279/%DA%AF%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%B4-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%84%D9%84%DB%8C-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%DB%8C%D8%B3-%D8%A7%D8%B1%D8%B3-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1%D8%B4-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%AC%D9%88%DB%8C%D8%A7%D9%86

دکتر زهرا امام جمعه رییس پردیس بین المللی ارس گفت: دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور، معتبرترین دانشگاه در سطح کشور است. مطمئناً این حضور و معرفی مراکز علمی نتایج پرباری را به همراه خواهد داشت و این همکاری‌ها می‌تواند در حوزه‌های مختلفی از جمله تحقیقاتی، بین المللی، دانشجویی و آموزشی صورت گیرد.

رئیس پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تهران تاکید کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو در دوره دکتری پردیس بین‌المللی ارس این دانشگاه برای هر رشته ۷ دانشجو و در دوره کارشناسی ارشد نیز ۱۵ دانشجو تعریف شده است.

به گزارش ایسنا، زهرا امام جمعه با اعلام این مطلب اظهار کرد: پردیس ارس در نمایشگاه عرضه بسته‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که ازسوم تا پنجم شهریورماه در پایتخت ارمنستان با حضور سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و مراکز فعال در این مناطق در مرکز نمایشگاهی ایروان اکسپو برپا شده است حضور دارد.

امام جمعه افزود : پردیس ارس یکی از پردیس بین المللی دانشگاه تهران به شمار می آید، که دو هدف دارد یکی پذیرش دانشجویان خارجی و دیگری بسترسازی برای ادامه تحصیل متقاضیان ورود به دانشگاه ها که قصد عزیمت به خارج از کشور را دارند. علاقه خروج از ایران حالا بیشتر در دوره‌های تحصیلات تکمیلی است که با توجه به وضعیت جمعیت جوان کشور این اتفاق به نفع کشورما نخواهد بود.

به گزارش روابط عمومی پردیس بین المللی ارس دانشگاه تهران، به گفته وی، بهره‌مند شدن از امکانات در زمینه‌های پژوهشی و فناوری در قالب امکانات ارتباطات بین‌المللی، آزمایشگاهی، تجهیزاتی و …، ارائه خدمات کتابخانه‌ای بر اساس ظرفیت ، توسعه همکاری‌های مشترک، ایجاد ارتباط علمی از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی و پژوهشی، برگزاری کنفرانس های مشترک، همکاری‌های پژوهشی در قالب طرح‌های تحقیقاتی مشترک و راهنمایی پایان‌نامه تحصیلات تکمیلی دانشگاه های کشور ارمنستان و شهر ایروان از جمله اهداف حضور در این نمایشگاه است.

  آغاز ثبت‌نام دوره‌های مهارت آموزی نومعلمان در دانشگاه فرهنگیان