آموزش و پرورش قابل واگذاری به غیر نیست

وزیر آموزش و پرورش افزود: ایشان در بیان این‌گونه معلم، ادبیاتی دارند که غیرقابل توصیف است و می فرمایند معلم زیرساخت سرافرازی کشور است، معلم گوهر تراش ملت است؛ یعنی  بچه‌ها گوهرند و آن کسی که این گوهر را می‌تراشد و تبدیل به یک اثر بی‌بدیل می‌کند؛ معلم است.

وی اذعان کرد: فارغ از همه محدودیت‌های بیرونی و علایق گروهی که داریم که در جای خودشان اهمیت ویژه دارند، ولی ایجاد گفتمان اول آموزش و پرورش در هر مسئله‌ای یعنی پایه‌گذاری گفتمان آینده‌سازی در کشور است.

وزارت آموزش و پرورش در رونمایی از کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب گفت: مقام معظم رهبری درباره معلم، ادبیاتی به کار می‌برند که عیناً نگاه ویژه اسلام به جایگاه معلم است .

صحرایی با بیان اینکه نکته دوم در بیان مقام معظم رهبری، بازگشت به مدرسه است، تصریح کرد: در فرمایشات ایشان؛  شما می‌بینید که  مدرسه را مهم می‌دانند و معتقدند همه باید به مدرسه کمک کنند. اما متاسفانه آن طور که باید به این مسئله پرداخته‌ نشده است و در کنار مدرسه وقتی که ضعف آن را دیدیم، مدارس دیگری خلق  و برای جبران ضعف‌های مدرسه به جای کمک به مدرسه ساختارسازی کردیم و این تنوعی که خلق کردیم به رفع کوتاه مدت برخی از مشکلات  کمک کرده ولی مسائل اصلی  را حل نکرده است.

وی ادامه داد : مقام معظم رهبری درباره معلم، ادبیاتی به کار می‌برند که عیناً نگاه ویژه اسلام به جایگاه معلم است .

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از منویات ایشان چنین برمی‌آید که باید همه به مدرسه برگردیم و این شاکله مهمی از حرف‌های رهبر معظم انقلاب است، گفت: نکته سوم که بسیار پررنگ در ادبیات معظم له است‌؛  آرمان‌های انقلاب و امام است که برگرفته از سنت حضرت رسول ص و ائمه اطهار علیهم السلام است،از کودکی باید در وجود افراد نهادینه شود.

  تغییر قواعد بازی در صفحه شطرنج آسیا

اين کتاب که به قلم احمد نادری بوده و توسط انتشارات حوزه علمیه مروی به چاپ رسیده است به هشت فصل با عناوین، جایگاه و اهمیت آموزش و پرورش، الزامات آموزش و پرورش؛ بایدها، مشکلات نظام آموزشی فعلی، گفتمان رهبری؛ نظام الگویی، هویت معلم؛ معلم کیست؟ سند انحرافی ۲۰۳۰، ضرورت وجود معاونت پرورشی، الزامات محتوای کتب درسی؛ تقسیم شده و شامل تمام بیانات رهبر معظم انقلاب تا سال ۱۴۰۲ می باشد.

منبع: https://www.iribnews.ir/fa/news/4210851/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%88-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%B1%D8%B4-%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84-%D9%88%D8%A7%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%BA%DB%8C%D8%B1-%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA

** آموزش و پرورش قابل واگذاری به غیر نیستبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ صحرایی افزود: جان کلام در بیان مقام معظم رهبری از دیدگاه بنده به عنوان یک مسئول که باید پیگیری بکنم؛ سه حرف است؛ نخست آموزش و پرورش که این شاکله اعتقادی رهبر معظم انقلاب برای اعتلای نظام مقدس اسلامی است و این مطالبه جدی ماست و هر روز و هر شب باید آن را دنبال بکنیم.