ارزش جوایز مسابقات قرآن اوقاف ۲ برابر شد

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: کمترین میزان افزایش جوایز مسابقات در این دوره ۱۰۰ درصد بوده و این افزایش در برخی رشته‌ها تا ۲۰۰ و ۳۰۰ درصد نیز رسیده است.

* مسابقات قرآن اوقاف گسترده‌ترین مسابقات در کشور است
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اضافه کرد: مسابقات قرآن اوقاف گسترده‌ترین مسابقات در کشور است و گردش مالی جوایز آن از سطح شهرستان تا مرحله استانی چند ده میلیارد تومان در سراسر کشور بوده است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: این مرحله از مسابقات در ۳۱ استان به صورت مجزا برای خواهران و برادران برگزار می‌شود و در نهایت برگزیدگان این دوره از مسابقات به مرحله مقدماتی مسابقات سراسری راه می‌یابند.

وی افزود: پس از آن مرحله نهایی، آذر ماه در بجنورد برگزار خواهد شد و در نهایت برگزیدگان معتبرترین مسابقات قران کریم در جمهوری اسلامی ایران مشخص خواهند شد و به عنوان نمایندگان ایران در مسابقات بین‌المللی حضور می‌یابند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حمید مجیدی‌مهر امروز شنبه در جمع خبرنگاران درباره برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف اظهار کرد: مسابقات رسمی قرآن جمهوری اسلامی ایران، مسابقات سازمان اوقاف است که به دوره چهل و ششم خود رسیده است و بسیاری از چهره‌های قرآنی در جامعه که به عنوان قهرمان قرآنی از آنان یاد می‌شود، غالباً از برتران این مسابقات از ابتدا تاکنون هستند.

وی افزود: جوایز در مسابقات کشوری که ۵۰، ۶۰ و ۷۰ میلیون تومان است به نسبت مسابقات مشابه خود، حداقل ۱۰ تا ۱۲ برابر بیشتر است، اما باید برای افزایش وقف قرآنی در جامعه تلاش کنیم و از محل عایدات این موقوفات، خیرات و نذورات به سمتی برویم که بتوانیم شاهد افزایش جوایز در این بخش باشیم.

  ثبت‌نام آزمون زبان دانشگاه آزاد آغاز شد

منبع: https://www.iribnews.ir/fa/news/3950113/%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%B4-%D8%AC%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%B2-%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D9%82%D8%A7%D8%AA-%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86-%D8%A7%D9%88%D9%82%D8%A7%D9%81-%DB%B2-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1-%D8%B4%D8%AF

مجیدی‌مهر با بیان اینکه در مراحل بالاتر میزان جوایز بسیار بالاتر است، گفت: در مسابقات بین‌المللی پیش‌رو جایزه ما از ۱۵۰ میلیون تومان به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: استان‌ها به لحاظ درآمد‌ها قابل مقایسه نیستند و قوانین باید به گونه‌ای تنظیم شود که موجب دلسردی افراد در استان‌ها و ایجاد گلایه از تفاوت در جوایز نشود، از طرفی منابع نیز در جمیع این فعالیت باید در نظر گرفته شود که به عددی خیلی کلان ختم می‌شود.

وی افزود: امسال در نقاط مختلف کشور مسابقات رسمی جمهوری اسلامی ایران در بیش از ۳۶۰ شهرستان و در دو بخش خواهران و برادران برگزار شد؛ بیش از ۷۳۰ مسابقه مجزا در مرحله شهرستانی برگزار شد و برگزیدگان این رقابت‌ها به مرحله استانی راه یافتند.