از سیر تا پیاز کنکور: روش موفقیت، دروس رتبه ساز و آینده شغلی

محمدعلی زلفیگل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و عبدالرسول پورعباس رییس سازمان سنجش آموزش کشور دقایقی پیش برای بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، وارد این دانشگاه شدند. محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و عبدالرسول پورعباس رییس سازمان سنجش آموزش کشور دقایقی پیش برای بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، وارد این دانشگاه شدند. قوهی تخیل و خلاقیت زیاد، صبر و حوصلهی بالا، ذهن باز و تیزبینی و حس مردم گرایانه، نیازهایی هستند که یک طراح باید از آنها برخوردار باشد و در کنار این موارد، اطلاعات کافی در زمینهی هنر و ریاضی و همچنین شناخت مواد گوناگون همچون پلاستیکها، فلزات، شیشه، چوب، سرامیک و انواع مواد لازم در حیطههای مختلف صنعت داشته باشد، زیرا این اطلاعات میتواند در بهبود شرایط و محصولات ایفای نقش کند و یک طراح صنعتی را در زمینهی شغلیاش موفق سازد. بخشهایی که در حال حاضر طراحان صنعتی در ایران در آن مشغول به فعالیت هستند مبلمان شهری، صنعت راهآهن، لوازمخانگی و صنعت خودروسازی است.

حمایت از نخبگان برای ماندگاری در کشور علیاکبر فامیل کریمی گفت: برخلاف رویکرد حادثه و بحران محور که واکنشی و پس از حادثه است؛ رویکرد ما در مرکز حراست، صیانتمحور و مبتنی بر پیشبینیهای قبلی است. وی افزود: قانون دومی که سال گذشته توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد در تیر ۱۴۰۰ توسط رئیس جمهور وقت ابلاغ شد، این قانون اشکالات و تعارضاتی با قانون قبلی داشت، مقرر شد مصوبه شورا بازنگری و اصلاح شود که تا به امروز هیچ اصلاحیه ای از آن به سازمان سنجش آموزش کشور ابلاغ نشده است. همچنین به کاری که انجام می دهید اعتقاد داشته باشید.درست است که پرتاب های قبلی شما به هدف برخورد نکرده اما مهارت و تکنیک شما پرورش یافته است. سفرهای کاری طولانی و دور ماندن از خانه و خانواده یکی از مسائل مهمی است که افراد علاقهمند به این شغل و رشته باید آن را مورد توجه قرار دهند.

در ایران هم یک نقاش میتواند علاوه بر نقاشی و تدریس در مراکز آموزش عالی یا آموزشگاههای آزاد، به فعالیت در مطبوعات و نشریات، صدا و سیما، فرهنگسراها، سازمان میراث فرهنگی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداریها نیز بپردازد. امروز در بررسی که پیش رو داریم به سراغ موسسه حرف آخر خواهیم رفت، موسسه ای که در سال 1390 فعالیت خود را شروع کرد و تا کنون نیز به نتایج فوق العاده ای در زمینه آموزش دست یافته اس و رتبه های زیادی را روانه دانشگاه کرده است. منبع این تصویر اینستاگرام زیبا کرمعلی است.زیبا کرمعلی هم اکنون در سینما ایران فعالیت میکند. اما امسال هم همانند سنوات گذشته استرس و اضطراب در روز کنکور در میان برخی داوطلبان قابل مشاهده بود و عده ای هم در کمال خونسردی این ساعات را پشت سر گذاشتند.

سجاد چهرهقانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: آزمون سراسری کنکور امروز با حضور پنج هزار و ۳۹۳ داوطلب رشته هنر آغاز و تا روز شنبه ۱۱ تیر ماه نیز ادامه خواهد داشت. به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ با یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر داوطلب از امروز چهارشنبه هشتم تیر ماه و با رقابت گروه آزمایشی هنر در سراسر کشور آغاز شد. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در اولین روز کنکور سراسری ۱۴۰۱ که از ساعت ۸ صبح امروز آغاز شد، ۱۶۱ هزار و ۳۴۳ داوطلب در گروه آزمایشی هنر به رقابت میپردازند. به گزارش همشهریآنلاین، در اولین روز کنکور سراسری ۱۴۰۱ که از ساعت ۸ صبح امروز آغاز شد، ۱۶۱ هزار و ۳۴۳ داوطلب در گروه آزمایشی هنر به رقابت میپردازند. ارسلان دمیرچی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شرکت ۳۸ هزار و ۶۶۵ داوطلب از استان گیلان در کنکور سراسری امسال، اظهار کرد: در مقایسه با سال گذشته شاهد رشد ۳.۹۹ درصدی شرکت کنندگان بودهایم. ارسلان دمیرچی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شرکت ۳۸ هزار و ۶۶۵ داوطلب از استان گیلان در کنکور سراسری امسال، اظهار کرد: در مقایسه با سال گذشته شاهد رشد ۳.۹۹ درصدی شرکت کنندگان بوده ایم.

  امسال ۱۰۲ هزار معلم جذب آموزش و پرورش می‌شوند

اما با همهٔ این تفاسیر نکته قابلتوجه در تحلیل زیست شناسی کنکور این است که تنها کمتر از 10 درصد از داوطلبان کنکور تجربی قادر به کسب درصد بالای 50 در این درس سایت ostadkonkoor هستند! این رشته از گروه آزمایشی هنر دارای دو مرحله است، یعنی افرادی که در کنکور شرکت کردهاند، بعد از کسب رتبهی مجاز در آزمون علمی باید در آزمون عملی نیز شرکت کنند و حدنصاب این آزمون را نیز به دست آورند تا بتوانند وارد این رشته دانشگاهی شوند. در واقع از کنکور 1402 به بعد دروس عمومی جایی در کنکور سراسری ندارند. نماینده سازمان سنجش در برگزاری آزمونهای سراسری در استان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: دانشگاه سمنان، دانشگاه صنعتی شاهرود، دانشگاه دامغان و دانشگاه گرمسار از امروز تا شنبه آینده میزان برگزاری کنکور سراسری هستند. به گزارش ایرنا، رییس پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف روز چهارشنبه با بیان اینکه ۱۵۳ داوطلب امروز در گروه آزمایشی هنر رقابت می کنند، افزود: آزمون داوطلبان ریاضی و فنی و علوم انسانی با شرکت ۲۲۲ داوطلب روز پنجشنبه در این جزیره برگزار می شود. گروه استانها- رتبه ۳ کنکور ریاضی ۹۹ با بیان اینکه انتظار رتبه تک رقمی نداشتم، گفت: وقتم را صرف فضای مجازی نکردم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا حذف دروس عمومی از کنکور روی شکلگیری هویت دانشآموزان و رشد فرهنگی آنان تأثیر منفی نمیگذارد، میگوید: نمیدانم؛ اما تاکنون که دروس عمومی در کنکور بوده آیا رشد فرهنگی داشتهاند یا اینکه فقط اطلاعاتی کسب میکردند و بعد آنها را دور میریختند، یا اگر برای دروس عمومی ضریب ۱۰ لحاظ شود آیا بچهها رشد فرهنگی پیدا میکنند یا به این موضوع ابزاری نگاه میکنند؟ در ادامه آزمون گروههای آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در پنجشنبه ۹ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی در جمعه ۱۰ تیر و آزمون گروه آزمایشی زبانهای خارجی در شنبه ۱۱ تیر برگزار میشود. داوطلبان گروه علوم انسانی و گروه علوم ریاضی و فنی صبح فردا پنجشنبه ۹ تیرماه در کنکور شرکت میکنند و کنکور گروه علوم تجربی صبح جمعه ۱۰ تیرماه و کنکور گروه زبان های خارجی صبح شنبه ۱۱ تیرماه برگزار میشود.

انسانی یا .. هستید می توانید در کنکور رشته هنر نیز شرکت کنید . دکتر چهره قانی افزود: در آزمون امسال در آذربایجان غربی علاوه بر رشته هنر، ۳۹۴۱ نفر در رشته ریاضی، ۳۰۴۸۶ نفر در رشته تجربی، ۲۱۵۴۶ نفر در رشته انسانی و ۸۵۹۰ نفر در گروه زبان داوطلب هستند. او می گوید:در آزمون امسال علاوه بر رشته هنر، سه هزار و ۹۴۱ نفر در رشته ریاضی، ۳۰ هزار و ۴۸۶ نفر در رشته تجربی، ۲۱ هزار و ۵۴۶ نفر در رشته انسانی و هشت هزار و ۵۹۰ نفر در گروه زبان داوطلب هستند. دفترچه سؤالات آزمون سراسری ۱۴۰۱ چهار گروه آزمایشی اعم علوم انسانی، تجربی، زبان های خارجی، هنر و ریاضی و فنی در حال حاضر بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار دارد.

  نهال دانایی و توانایی

فقط بخش های مهم و کلیدی را سعی کنید بدون نگاه کردن به کتاب تمام مطالب مهم را با خود مرور کنید. گسترگی و حفظی بودن مطالب این درس سبب شده که در همان روزهای ابتدایی شروع مطالعه برای کنکور این درس در برنامه درسی داوطلبین کنکور هنر قرار گیرد . دکتر محمد مهدی نوروز شمسی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: آزمون دکتری تخصصی و دکتری تخصصی «پژوهشی/ فناوری محور» رشتههای علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی در روزهای ۲ و ۳ تیرماه ۱۴۰۱ برگزار می شود. به گزارش خبرنگار مهر، زمان بندی و نحوه برگزاری آزمون دکتری تخصصی و دکتری تخصصی «پژوهشی/ فناوری محور» رشتههای علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی اعلام شد. به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، ثبت نام در آزمون دکتری تابع شرایط عمومی و اختصاصی اعلام شده در دفترچه راهنمای ثبت نام در این آزمون است.

اما حوزهی فعالیت یک فرد متخصص در این رشته وسیعتر است و میتواند در مدیریت، برنامهریزی و مشاوره هم مشغول باشد. طراحی روی جلد کتب، صفحهآرایی مجلات و روزنامهها و تهیه آرم و لوگو نیز در حیطهی کار یک متخصص گرافیک قرار دارد. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی برنامههای طراحی مختلفی تولید شده است که یک متخصص طراحی باید با این برنامهها آشنایی کامل داشته باشد. در صورت داشتن تجربه، تبحر و سرمایهی کافی نیز میتواند شرکتهای طراحی یا تولید لباس راهاندازی کند. طراح مد و لباس میتواند در انواع شرکتهای طراحی، تولید و عرضهی پوشاک، کیف و کفش، زیورآلات و… طراحی لباس تحت تأثیر فرهنگ یک جامعه است. طراحی لباس و مد هنر بهکارگیری اصول هنری و زیباشناسی برای طراحی انواع لباس و لوازم جانبی مانند اکسسوری، کیف، کفش و … وی نیز خود را متعلق به این سبک هنری میداند. با پاسخگویی به این بخش می توانید 20 درصد دیگر به تراز خود اضافه کنید.

ایسنا/آذربایجان غربی از صبح روز چهارشنبه ۸ تیرماه همزمان با سراسر کشور با برگزاری آزمون سراسری رشته هنر، رقابت ۶۹۹۵۶ داوطلب کنکور در آذربایجان غربی آغاز شد. وی با بیان اینکه این آزمون در چهار روز و از امروز آغاز شده است، افزود: امروز سه هزار و ۶۷۲ داوطلب در گروه آزمایشی هنر با هم به رقابت می پردازنند. حمزه هادی پور نماینده سازمان سنجش در دانشگاه یاسوج با بیان اینکه ۶۱درصد داوطلبان کنکور امسال خانم هستند، گفت: نیمی از شرکت کنندگان کنکور امسال در کهگیلویه و بویراحمد در گروه تجربی رقابت میکنند که این گروه آموزشی همانند پارسال بیشترین شرکت کننده را به خود اختصاص داده است. شاهمنصوری با بیان اینکه فردا داوطلبان گروههای آزمایشی ریاضی و علوم انسانی در آزمون سراسری شرکت میکنند، گفت: هزار و ۴۰۴ نفر داوطلب گروه ریاضی و ۲ هزار و ۶۵۵ نفر داوطلب گروه علوم انسانی در حوزههای امتحانی اراک در کنکور شرکت میکنند. بروز احساسات و عواطف انسانی برای رساندن پیغام و موضوعات مختلف توسط کشیدن تصاویر، نقاشی نامیده میشود. محسن سلیمی نبی ـ مدرس دروس ریاضیات و معادلات دیفرانسیل دانشگاه ـ تدریس در این دوره را برعهده دارد و بررسی سوالات کنکور سالهای گذشته، نکات آموزشی و تستی و سایر موضوعات و مباحث مورد نیاز کنکور از جمله مباحثی است که در این دوره آموزش داده میشود.

  استقرار سامانه دفاع موشکی روسیه در نزدیکی ژاپن
یک بحث پرتکرار دیگر هم در روایتهای رسمی، قرنطینه طراحان پرسشها است که دست کم و بر اساس این روایت، چنین قرنطینهای درباره طراحان پرسشهای کنکورهای دکتری و ارشد وجود ندارد و طراحان پس از پایان کار خود در طبقه هفتم به خانه و کلاسهای درس و دانشگاه خود برمیگردند. پس باید داوطلبین این رشته بازار کار رشتههای دلخواه خود را از طریق افراد تحصیلکرده در این رشته و یا شاغلین این حیطه جویا شوند. استخدام شود. همچنین میتواند به صورت آزاد و مستقل کار کند. ازآنجاییکه در ایران تولیدات صنعتی متأسفانه بیشتر از روی نمونههای خارجی کپی میخورند، مدیران صنایع برای کاهش هزینهها به فکر سرمایهگذاری و استخدام افراد متخصص در این زمینه نیستند، به همین علت بازار کار طراحان صنعتی نیز رونق زیادی ندارد. محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دقایقی پیش برای بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، وارد این دانشگاه شد. به گزارش ایرنا، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و عبدالرسول پورعباس رییس سازمان سنجش آموزش کشور دقایقی پیش برای بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، وارد این دانشگاه شدند.

معروف خلیلی گفت: امسال با افزایش ۱۰ درصدی ۵ هزار داوطلب در این شهرستان در کنکور سراسری شرکت کرده و از مجموع این داوطلبان ۵۸ درصد زن و ۴۲ درصد مرد هستند که در ۵ گروه هنر، علوم ریاضی، علوم انسانی، علوم تجربی و زبانهای خارجه و طی ۴ روز با هم رقابت میکنند. به گفته ارسلان دمیرچی، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی و زبانهای خارجی نیز در روزهای جمعه و شنبه ۱۰ و ۱۱ تیر ماه برگزار میشود. کنکور سراسری ۱۴۰۱ به مدت چهار روز در گروههای آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبانهای خارجی برگزار میشود. پرویز ملک زاده با اشاره به برگزاری کنکور در نوبت صبح ادامه داد: داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی روز پنجشنبه نهم تیر، گروه آزمایشی علوم تجربی روز جمعه دهم تیر و دواطلبان گروه آزمایشی زبانهای خارجی روز شنبه یازدهم تیر با یکدیگر رقابت می کنند. نکته بسیار مهم دربارهی دروس تخصصی دوازدهم انسانی این است که دانشآموز باید تسلط بالایی روی دو پایه دهم و یازدهم داشته باشد تا بتواند این درسها را اصولی یاد بگیرد. اما اگر سطح درسی دانش آموزان از ضعیف تا متوسط متفاوت باشد باید در کلاس هایی شرکت کنید که مخصوص داوطلبان با پایه و تراز بالا است.