کنکور سراسری 1402

توصیه میشود چهل الی پنجاه درصد زمان و انرژی خود را به جمع بندی مطالب قبلی و باقی زمان را به خواندن دروس جدید اختصاص دهید. به داوطلبان عزیز توصیه می کنم که هنگام مطالعه ی دروس تحلیلی به سرعت از مطالعه ی درسنامه ی دروس دل کنده و از مطالعه ی درسنامه های چندین منبع خودداری کنند. از دیگر مواردی که برای دانشآموزان کنکوری و خانوادههای آنها در انتخاب استاد بسیار مهم است، داشتن جزوه و آرشیو کاملی از نمونه سوالات درس مربوطه است. در اولین آزمون ۱۲ دانشگاه با ۳۰ رشته تحصیلی حضور داشتند و داوطلبان می توانستند از این میان، ۱۰ رشته را انتخاب کنند. سال ۹۵ با سختیاش گذشت و ۹۶ امد و کنکور ۹۶ رو دادیم و بخیال خودمون نزدیک مهر امساله که پامو بزارم بهترین جای عالم یعنی دانشگاه سراسری تهران! کلیه دیپلمه های نظام جدید و کلیه داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی نظام قدیم یا مدارک دانشگاهی دارند، صرف نظر از رشته تحصیلی خود، می توانند در کنکور سراسری شرکت کنند البته به شرطی که موانع دیگری از جمله خدمت سربازی مانع شرکت کردن در کنکور برای ایشان نباشند.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در مورد کنکور در سال آینده گفت: احتمالاً از سال ۱۴۰۳ آزمون سراسری کنکور به شکلی که شورای عالی انقلاب فرهنگی برنامه ریزی کرده است برگزار خواهد شد؛ البته این موضوع باید توسط مجلس تصویب شود. پیش از این دکتر محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره علت عدم ابلاغ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره کنکور ۱۴۰۲ گفته بود: درباره مصوبه کنکور ۱۴۰۲ باید از شورای عالی انقلاب فرهنگی بپرسید زیرا وزارت علوم و سازمان سنجش مجری مصوبات هستند. نورنیوزـگروه جامعه: طرح اصلاح و تکمیل سیاستهای سنجش و پذیرش در دانشگاهها در جلسه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده است و از آن زمان تاکنون این مصوبه از سوی رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اجرا ابلاغ نشده است. در جلسه ۱۷ خرداد شورای عالی انقلاب فرهنگی یک تغییر مهم درباره کنکور رخ داده است و سهم کنکور از ۱۰۰ درصد به ۴۰ درصد کاهش یافته و بر این اساس ۶۰ درصد سهم سنجش داوطلبان بر اساس سوابق تحصیلی سه سال آخر دبیرستان آنان تعیین میشود.

گهگاهی هم از بطری آبی که در دست دارد، مینوشد. اگر سؤال راهحل جبری داشته باشد باید فرمول لازم برای حل آن را به یاد آورده و با دقت در جایگذاری دادهها، به جواب آخر دست یابید و از بین گزینهها، جواب درست را انتخاب کنید. درپکیج ویژگی ماده موسسه حرف آخر برنامه ای که با سبکی متفاوت به آموزش مثلثات پرداخته است. در همین حال برخی منابع در فضای مجازی ادعای تقلب گسترده ۲۵ هزار نفر از داوطلبان تجربی را مطرح کردند که البته رییس سازمان سنجش شب گذشته با حضور در یک برنامه تلویزیونی ضمن رد ادعای مطرح شده درباره تقلب گسترده در کنکور تجربی، اذعان کرد که با تعداد ۴۸۰ نفر از متخلفان این آزمون برخورد شده و برای آنها پرونده تشکیل شده است. به تدریج متولیان آموزش عالی به فکر کنار گذاشتن آزمون تستی سراسری برای دانشگاه ها افتادند و چند هفته پیش در مجلس تصویب کردند که تا سال ۱۳۹۰ کنکور را کاملاً کنار بگذارند.

  محبوبیت نخست وزیر ژاپن کاهش یافت
بنا بر تصمیمات سازمان سنجش آموزش کشور ، برخی از مباحث کتب درسی در کنکور 99 عنوان نمی شوند و داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید بر اساس گروه آزمایشی خود باید با اطلاع از حذفیات ، آن IH را در برنامه ریزی درسی خود قرار ندهند. منصور کبگانیان دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور امروز از 5 سیاست خبر داده و گفته است: سیاست اول برای ساماندهی کنکور، جدا شدن فرآیند سنجش از پذیرش در کنکور است. حجم متقاضیان ورود به دانشگاه بسیار زیادتر از گذشته می شد و مدیران آموزش عالی را وادار می کرد راه حلی برای گزینش بیندیشند. سهمیه هییت علمی دانشگاه ها! با وجود این همه داوطلب دارای سهمیه چطور انتظار داشتم در دانشگاه سراسری قبول شوم؟ جزئیات آزمون عملی متقاضیان مجموعه رشته های تحصیلی دارای شرایط خاص گروه آزمایشی هنر شامل نقاشی، ارتباط تصویری، آموزش هنر، هنرهای تجسمی، طراحی پارچه، طراحی لباس، طراحی صنعتی، کتابت و نگارگری دانشگاه هـا و مؤسسات آموزش عالـی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ را که دارای آزمون عملی هستند اعلام شد. اون موقع بود که برای پرش و اوج گرفتن در زندگی روی سکوی پرتاب پریدیم و حدود ۶ میلیون هزینه موسئسه پرورش رتبه برترا (???) کردیم و وارد ماراتن کنکور شدیم استاید کنکور علاوه بر پول مفتی که از کنکوریا گرفتن خودشون کتاب هم چاپ کرده بودن و به قیمتای گزاف (هر کتاب بین ۳۰ تا ۶۰ تومان) به خورد ما میدادن!

☎️ روش دوم: علاوه بر این، می توانید از طریق تماس با شماره تلفن ۹۱۰۳۵۳۶۳-۰۲۱ درخواست مشاوره و برنامه ریزی بلند مدت خود را به مسئول ثبت نام اعلام کنید و در صورت تمایل نام مشاور مورد نظر خود را نیز ذکر کنید تا پس از هماهنگی، همان مشاور در اولین فرصت برای پاسخگویی به درخواستتان با شما تماس بگیرد. دورهٔ دبیرستان را در دبیرستان امیرکبیر لنگرود ثبت نام کرد و پس از مدتی با یک تابلونویس به نام «خوشنشین» آشنا شد که مغازهای برای این کار داشت و ذوقی در نقاشی. به خانواده ها میگفتن بچه ات برا کنکور نخونه فردا قبول نمیشه دانشگاه ازاد که چیزی نیست فقط دانشگاه تهران و علامه و بهشتی و السلام ! از ابتدای تاسیس دانشگاه ها در ایران تا سال ۱۳۴۲ هر دانشگاهی برای پذیرش دانشجو مستقل عمل می کرد و دانشکده ها با گرفتن امتحانات ورودی خاص خود، دانشجویان را برمی گزیدند. ایشان در سال ۱۳۸۰ از دانشکده پزشکی فارغ التحصیل شدند و پس از پایان طرح خود وارد حرفه تدریس شدند.در طول مدت تدریس موفق به تالیف چندین جلد کتب آموزشی شدند. ۱۳۰ هنرستان کشور اعلام آمادگی تولید ماسک کردهاند، هنرستان دخترانه آل یاسین شهر تهران هم اکنون در عرصه تولید ماسک وارد شده و روزانه ۷۰۰ ماسک در دو کارگاه تولید میکند.

رئیس سازمان سنجش با تاکید بر اجرای کنکور ۱۴۰۲ همانند آزمون سال ۱۴۰۱ و عدم تخطی از قوانین از سوی سنجش گفت: کنکوری های ۱۴۰۲ بدانند که باید دروس عمومی و دروس تخصصی را سایت ostadkonkoor باهم مطالعه کنند. وی گفت: با رایزنیهای انجام شده، احتمال تصمیم گیری نهایی به زودی وجود دارد اما اگر تصمیمی گرفته نشود و مصوبه ابلاغ نشود به اتفاق وزیر علوم در شورای سنجش و پذیرش دانشجو که محل قانونی این موضوع است، تعیین تکلیف میشود. اصل استمرار خدمات طبق قوانین جاری انجام می شود، بنابراین باید اطلاع رسانی صورت گیرد مگر قوانین جدیدی اعلام شود و تا به امروز ابلاغیه ای جدیدی به ما به عنوان مجری آزمون ها ابلاغ نشده است. وی افزود: در مصوبه سیاست ها و ضوابط پذیرش دانشجو مصوب تیرماه ۱۴۰۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی بندی وجود دارد که بر اساس آن اطلاع رسانی درباره کنکورها باید دو سال قبل صورت گیرد که اگر ما بخواهیم امروز آن را ملاک قرار دهیم بازهم مصوبه شورا برای کنکور ۱۴۰۳ ملاک عمل خواهد بود.

  هریس در راه قاره سیاه؛ تقلای آمریکا برای مقابله با توسعه روابط چین و آفریقا
بود (رشته ام علوم انسانی بود ) و منم مثل دوستام برای موفقیت تو امتحان نهایی ها تو اون کلاسا شرکت کردیم و شیفته استادای همه چی دونش شدیم! چون مثل این می مونه که شما دارید یه کتاب می نویسید و جای یه مولف یا مدرس کنکور اون درس هستید. سهمیه ایثاگری نیز به خانواده رزمندگان و ایثارگران اختصاص دارد که 5 و 25 درصد ظرفیت هر رشته ای در هر دانشگاهی برای این دسته از داوطلبان در نظر گرفته می شود. لازم به یادآوری است که میانگین درصد نمره خام داوطلبان برتر، در همۀ دروس آزمون سراسری، به طور نسبی یکسان است؛ به عبارت دیگر، داوطلبان برتر برای موفقیت و کسب نمرات خوب در همۀ دروس تلاش می­کنند.

در سالهای اخیر تعدادی از رشتهها در مقاطع مختلف در دانشگاه های بدون کنکور و تنها از طریق سوابق تحصیلی ارائه شده است که مورد استقبال داوطلبان قرار گرفته است. در هر کدام از این زیر گروه ها دروسی خاص با توجه به ضرایب شان اهمیت بیشتری پیدا می کند که شما با استفاده از جدول زیر می توانید متوجه شوید که برای قبولی در رشته ی مورد علاقه خود، لازم است کدامیک از دروس تخصصی کنکور هنر را بیشتر مطالعه کنید. هر درس با توجه به زیر گروه خود ضریب خاصی دارد و داوطلبان باید با توجه به ضرایب درسها را مطالعه کنند. روراست باشیم : هیچ چیزی ، حتی بالاترین درجه ی هوش و استعداد الهی هم نمی تواند جایگزین یک روش درس خواندن صحیح و منطقی را بگیرد.

در مقاطعی یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز برای نشستن بر۳۰۰ هزار صندلی دانشگاه دست و پنجه نرم می کردند. من رتبه پنج هزار علوم انسانی شده بودم خیلیا اون روزا زدن رو شونه ام و پیشاپیش دانشگاه سراسری قبول شدنمو تبریک گفتن دوست صمیمیم هم دو هزار شد که همه براش کف و سوت امدن! پس از اعلام کارنامه و نتایج اولیه در ۱۰ مردادماه ۱۴۰۰ تعداد ۸۷۸ هزار و ۸۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند. داوطلبان می توانستند ۱۵ کد رشته تحصیلی را انتخاب کنند که این تعداد چندی بعد به ۱۰۰ رشته کاهش یافت. درباره کلاس هم که الان ده برابرش مگه برای عمومی کنکور نیست؟ اخه تو لایو گذشته فقط در مورد شروع صفر حرف زدید، نگفتید اگه ما خوندیم تا الان و فقط یکم عقب افتادگی از برنامه و یا فراموشی داریم و تسلطی هامون هم میخوایم حفظ بشه باید چیکار کنیم… خلاصه خانواده ها رو میترسوندن و دانش اموزا رو جوگیر میکردن که اره نوبت توئه امسال تلاش کنی و سال دیگه گلی از گل های بهشت بشی! سهمیه مناطق شامل سه منطقه 1 ، 2 و 3 می باشد که منطقه یک مربوط به مراکز استان ها ، منطقه 2 استان های کوچک و شهرستان ها و منطقه 3 نیز مربوط به روستا ها و مناطق کم توسعه و محروم می باشد.

  انتقال دانش پیشکسوتان به نسل آینده

اما در نهایت عده ای داوطلب از خرید این سؤالات متضرر شدند و تعدادی از باندهای فروش سؤالات توسط نیروهای انتظامی و با همکاری دستگاههای نظارتی و اطلاعاتی کشور دستگیر شدند. در نهایت در سال ۱۳۵۴ با افزایش تعداد دانشجویان و گسترش دانشگاههای داخل ایران، این سازمان به سه حوزه معاونت فنی و پژوهشی، اجرایی و نظارت بر امور دانشگاهها گسترش یافت و تا سال ۱۳۶۰ با همین تشکیلات به کار خود ادامه داد و پس از انحلال ۸ ساله این سازمان در فروردین ماه سال ۱۳۶۸، تشکیلات سازمان سنجش آموزش کشور با سه معاونت اجرایی، فنی و پژوهشی و گزینش به تصویب سازمان امور اداری و استخدامی رسید و در تاریخ ۲۸ مهر ۱۳۶۸ شرح وظایف و پستهای مصوب نیز به سازمان ابلاغ شد تا این سازمان بتواند آزمونهای بزرگ و ملی را با سازماندهی بزرگتر و منظمتر برگزار کند.

در آزمون سراسری 99 ، سهمیه مناطق ، سهمیه 5 درصدی ایثارگری ، سهمیه 25 درصد ایثارگری و سهمیه رزمندگان موثر است. دفترچه سوال کنکور ریاضی شامل 100 سوال عمومی از مجموعه دروس زبان و ادبیات فارسی ، فرهنگ و معارف اسلامی ، زبان عربی و زبان انگلیسی است و دفترچه سوال اختصاصی نیز دارای 135 سوال از دروس ریاضیات، شیمی و فیزیک می باشد داوطلبان به مدت 75 دقیقه برای سوالات عمومی و 175 دقیقه برای سوالات اختصصاصی فرصت پاسخگویی دارند. دفترچه سوال کنکور تجربی شامل 100 سوال عمومی از مجموعه دروس زبان و ادبیات فارسی ، فرهنگ و معارف اسلامی ، زبان غربی و زبان انگلیسی است و دفترچه سوال اختصاصی نیز 175 سوال ترکیبی از 5 دروس زمین شناسی ، ریاضیات ، زیست شناسی ، فیزیک و شیمی می باشد. داوطلبان به مدت 75 دقیقه برای سوالات عمومی و 175 دقیقه برای سوالات اختصصاصی فرصت پاسخگویی دارند.

در همین زمینه دکتر عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به اینکه هنوز مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره کنکور ۱۴۰۲ از سوی رئیس جمهور ابلاغ نشده است و تعیین تکلیف کنکور ۱۴۰۲ گفت: اگر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره کنکور ۱۴۰۲ برای اجرا ابلاغ نشود قطعاً کنکور ۱۴۰۲ مطابق سال گذشته اجرایی میشود. پدرم نیز عکسی از میرزا داشت که در قابی به دیوار اتاق زده بود؛ منتها پشت این قاب نیز عکسی از یک منظره بود تا در مواقعی که احساس خطر کرد، قاب را پشتورو کند؛ بنابراین میرزا و فداکاریها و قهرمانیهایش حضوری زنده اما گنگ در ضمیر من داشت؛ تا اینکه کتابی دربارهٔ میرزا توسط ابراهیم میرفخرایی که از یاران بسیار نزدیک او بود چاپ شد.