اطلاعیه آزمون استخدامی آموزگاری سال ۱۴۰۲

جدول شایستگی آزمون ابتدایی سال ۱۴۰۲ مبتنی بر حیطه‌های عمومی، تخصصی و اختصاصی، طراحی شده است. ارزیابان آموزش دیده در حیطه عمومی، مهارت‌های ارتباطی، سازگاری، انعطاف پذیری، تفکر تحلیلی، حل مسئله، خلاقیت، نوآوری، تحول خواهی، مسئولیت پذیری و در حیطه شایستگی‌های اختصاصی و تخصصی مهارت‌های تدریس اثربخش، کاربست فناوری، مهارت‌های تربیتی و… را ارزیابی می‌کنند. همچنین همه سناریو‌های (فرانامه) مورد استفاده در آغاز هر روز تغییر کرده و متفاوت خواهد بود.

اطلاعیه آزمون استخدامی آموزگاری ۱۴۰۲به گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در اطلاعیه آزمون استخدامی آموزگاری آمده است: داوطلبان آزمون استخدامی آموزگاری از خرید هر گونه جزوه یا کتاب دوره‌های قبولی در آزمون، خودداری کنند.

با توجه به اهمیت و تأثیر گزینش و استخدام معلمان بر کیفیت نظام آموزشی کشور، مراحل ارزیابی تکمیلی آزمون استخدامی ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، به روش کانون ارزیابی حرفه‌ای برای شایسته‌گزینی و عدالت محوری انجام می‌شود.

در کانون ارزیابی، داوطلبان استخدام، با ارزیابی مبتنی بر صلاحیت‌های شغلی و با استفاده از ابزار‌هایی مانند مورد کاوی، بحث گروهی، ارائه شفاهی و مصاحبه و… توسط چند ارزیاب آموزش دیده در مراحل مختلف سنجیده می‌شوند.

اخیراً مشاهده شده است که دوره‌ها و جزواتی غیرقانونی و فاقد صلاحیت، با عناوینی همچون دوره‌های تخصصی و تضمینی قبولی در آزمون استخدامی و… با هدف درآمدزایی در حال عرضه است که هیچ آورده‌ای برای داوطلبان گرامی در مسیر ارزیابی تکمیلی ندارد و فقط برای کسب درآمد است؛ بنابراین توصیه می‌شود از خرید و تهیه هرگونه جزواتی در این زمینه، خودداری و اخبار، اطلاع‌رسانی، توضیحات و اقدامات موردنیاز برای تسهیل و ارائه راهنمایی‌های لازم به داوطلبان گرامی در ارزیابی تکمیلی آزمون استخدامی را صرفاً از درگاه ملی وزارت آموزش و پرورش به نشانی و یا کانال رسمی اطلاع رسانی آزمون استخدامی در شبکه شاد پیگیری کنید.

  افتتاح آزمایشگاه‌های سفال، سرامیک و لعاب در دانشگاه هنر

منبع: https://www.iribnews.ir/fa/news/3872786/%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%DB%8C%D9%87-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%AE%D8%AF%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%DA%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%DB%B1%DB%B4%DB%B0%DB%B2