اعلام نتایج رویداد بین المللی الف‌تا

مسئول دبیرخانه رویداد بین المللی الف‌تا افزود: از تعداد کل آثار ارسالی ۱۴ هزار و ۵۴۰ اثر در بخش تک ایده‌ها و تجارب، ۱۲۶۵ اثر در بخش راهبرد‌ها و سازوکار‌های تحول در نظام آموزش و پرورش و ۵۲۲ اثر در بخش الگوی کلان مدرسه تحولی، ۲۱ هزار و ۳۵۴ اثر در قالب عصر جدید یاددهی و یادگیری توسط فعالان و دغدغه‌مندان ارسال شده است که فرآیند داوری و دعوت به رویداد حضوری از بین این آثار انجام شده است.

مسئول دبیرخانه رویداد الف‌تا گفت: رویداد الف‌تا از ۱۸ تا ۲۱ تیر با هدف ترویج، حمایت و به‌اشتراک‌گذاری ایده‌ها و تجارب تحول‌آفرین مدرسه‌ای در مصلای امام خمینی تهران برگزار خواهد شد.

مسئول دبیرخانه رویداد الف‌تا افزود: برخی از مدارس منتخب نیز که دارای الگوی کلان مدرسه‌ای بوده‌اند به رویداد حضوری دعوت شده‌اند. فرآیند داوری این مدارس به گونه‌ای طراحی شده است که داوران و کارشناسان با بررسی عملکرد مدارس بر اساس ارائه‌شان در نمایشگاه و نیز مستندسازی تجارب آن‌ها اعلام نظر می‌نمایند، و در نهایت در تابستان ۱۴۰۲ نتایج اعلام خواهد شد. برگزیدگان این بخش به عنوان مدارس پیشتاز تحول معرفی و حمایت‌ها و پشتیبانی‌های لازم از این مدارس انجام خواهد شد.
وی گفت: داوری بخش سوم که مربوط به راهبرد‌ها و سازوکار‌های تحول در نظام آموزشی است در قالب نشست‌های گفتگو محور و تخصصی در نمایشگاه انجام خواهد شد.

مسئول دبیرخانه رویداد الف‌تا در  ارتباط با آثار ارسال شده در قالب جشنواره عصر جدید تربیت و یادگیری در مقطع ابتدایی بیان کرد: ۲۴ اثر برگزیده از این جشنواره در رویداد حضوری شرکت خواهند نمود. این ۲۴ معلم روش‌های تدریس نوآورانه خود را با حضور دانش‌آموزان به صورت زنده ارائه می‌کنند و توسط گروه داوری تخصصی ۴ نفره داوری خواهند شد، همچنین برنامه ریزی شده است این برنامه‌ها با حضور تعدادی از دانشجومعلمان صورت پذیرد و در ۲۲ زمینه شاهد حضور هنرستان‌های برتر کشور و نمایش دستاورد‌ها و تولیدات آن‌ها خواهیم بود.
رفیعی افزود: در نمایشگاه ۳ سِن طراحی شده است و به گونه‌ای زمان‌بندی خواهد شد که آثار تمام بخش‌ها در این سن‌ها به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه ارائه گردد. آثار منتخب نیز که حدود یک پنجم مجموعه آثار حاضر در نمایشگاه است، در استودیویی ویژه‌ای مجدداً و به طور تفصیلی‌تر ضبط خواهد شد تا هم در صدا و سیما استفاده شود و هم در دوره‌های ضمن خدمت معلمان و آموزش دروس دانشگاه فرهنگیان از آن‌ها استفاده گردد.
 رویداد حضوری از تاریخ ۱۸ الی ۲۱ تیر  در مصلای امام خمینی تهران برگزار خواهد شد و از تمامی معلمان، مدیران، فعالان و دغدغه‌مندان برای شرکت در این رویداد دعوت می شود.

  محسنی اژه‌ای: دانشگاه نباید یک فضای بسته باشد

منبع: https://www.iribnews.ir/fa/news/3901252/%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D9%86%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D8%AC-%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%84%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D9%84%D9%81%E2%80%8C%D8%AA%D8%A7

اعلام نتایج رویداد بین المللی الف‌تابه گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حمید رفیعی گفت: در مجموع ۳۷ هزار و۶۸۱ اثر از تاریخ ۹ اسفند۱۴۰۱توسط معلمان، مدیران مدارس، مجموعه‌ها و مؤسسات فعال آموزشی و تربیتی، مدارس فنی وحرفه‌ای و مدارس یازده کشور خارجی ارسال شده است. این مشارکت در نوع خود کم‌سابقه و مسرت‌بخش بوده است و می‌تواند نویدبخش تحولات خوبی در آینده‌ تعلیم و تربیت کشور باشد.

رفیعی در رابطه با فرآیند داوری آثار ارسال شده گفت: داوری آثاری که در بخش تک‌ایده‌ها و تجارب ارسال شده است، شامل سه مرحله است که دو مرحله آن انجام شده و مرحله سوم به صورت حضوری در نمایشگاه به اتمام می‌رسد. در مرحله اول ۳۷۹ اثر به عنوان اثر برتر و منتخب انتخاب شدند، سپس در مرحله دوم این آثار مجدداً داوری شدند و از بین آن‌ها ۱۳۴ اثر برای شرکت در نمایشگاه و قرار گرفتن در فرآیند مرحله سوم داوری انتخاب شدند. فهرست این آثار در کانال رویداد الف‌تا اعلام شده است.