افتتاح ۷۶۰۰ واحد آموزشی و تربیتی در کشور

كاظمي در ادامه کیفیت بخشی مدارس دولتی را نیز از اولویت‌های کاری وزارت آموزش و پرورش ذکر کرد و ادامه داد: این مساله در راستای تحقق عدالت آموزشی و اجتماعی است و همه مقامات دولت و به خصوص رییس جمهور توجه ویژه‌ای به این امر دارند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش خواستار اجرای دقیق و کامل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شد و افزود: این سند یک سرمایه معنوی در حوزه آموزش کشور محسوب می شود و اجرای آن باید اولویت اول همه ارکان کشور باشد.

وی استخدام و جذب نیروی انسانی و تغییر شیوه جذب معلم را از جمله اقدامات بی‌نظیر دولت سیزدهم برشمرد و گفت: بر این اساس برای سال آینده ۷۱ هزار نفر معلم جدید جذب می شوند.

 

افتتاح ۷۶۰۰ واحد آموزشی و تربیتی در کشور *به گزارش خبرگزاري صداوسيما؛  معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش خواستار بسیج همه ظرفیت‌ها در استان‌های مختلف کشور برای تحقق اهداف ارتقای کیفیت آموزشی مدارس دولتی شد و گفت: از مسئولیت شرکت‌ها و نهادهای اقتصادی و نیز ظرفیت مردمی نیز برای رسیدن به این هدف باید بهره‌گیری شود.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش جذب افراد بازمانده از تحصیل، افزایش پوشش تحصیلی و ارتقای کیفیت آموزشی مدارس را از دغدغه‌های دوره جدید مدیریت در وزارت آموزش و پرورش ذکر کرد و ادامه داد: برای رسیدن به این هدف، باید از احداث مدارس شبانه روزی حمایت ویژه‌ای شود.

وي گفت:: برای احداث و تکمیل این میزان واحد آموزشی و تربیتی در کشور، بیش از ۴۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

  بازدید ناوشکن مجهز به موشک‌های هدایت شونده آمریکا از کره جنوبی

وی توجه به مهارت آموزشی و توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای را از رویکردهای جدید وزارت آموزش و پرورش اعلام و بیان کرد: در این راستا، دولت سیزدهم بیش از ۲۱۳ هزار دانش آموز با رویکرد تامین نیاز بازار کار و بسترسازی برای تحصیل و مهارت آموزی دانش‌آموزان در مدارس فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها جذب کرده است.

بسیج همه ظرفیت‌ها در استان‌های مختلف کشور برای تحقق اهداف ارتقای کیفیت آموزشی مدارس دولتی انجام می شود.

كاظمي افزود : طی ۶ ماه اخیر یک هزار مدرسه در سطح کشور تکمیل و افتتاح شده که اقدامی کم نظیر و چشمگیر است.

 

منبع: https://www.iribnews.ir/fa/news/4146125/%D8%A7%D9%81%D8%AA%D8%AA%D8%A7%D8%AD-%DB%B7%DB%B6%DB%B0%DB%B0-%D9%88%D8%A7%D8%AD%D8%AF-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DB%8C-%D9%88-%D8%AA%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1