افزایش ۱۷ برابری زنان دانش‌آموخته در دوران انقلاب

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی، الهیان با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی و نگاه مقام معظم رهبری به تمدن اسلامی به تبیین جایگاه و حقوق زنان در ایران پرداخت و در انتهای سخنان خود برای همه آرزوی سلامت و توفیق کرد.

الهیان در ادامه به تلاش دشمنان برای سیاه نمایی نقش و جایگاه زنان در ایران اشاره کرد و افزود: این تفکر محصول اتاق فکر صهیونیست‌ها است که با صرف هزینه های کلان، ادبیاتی با عنوان آپارتایت جنسی در ایران را در دستور کاردارند. درحالی که وقایع غزه و کشتار هزاران زن و کودک، پرده از این تفکر آنان برداشت و در مقابل این جنایات سکوت کرده و برخی نیز  حامی رژیم صهیونیستی بودند.

وی در ادامه سخنان خود با مرور نقش زنان در تمدن نوین اسلامی  به پیشرفت زنان در عرصه های مختلف علمی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و … اشاره کرد و رشد همه جانبه بانوان کشور پس از انقلاب اسلامی را یادآور شد.

نماینده مردم تهران در بخش دیگری از سخنان خود رشد همه جانبه ابعاد شخصیتی زن را بسیار مهم دانست و زن را انسانساز برشمرد که نسل آینده در دامان او پرورش می‌یابد و باید مراتب رشد و تعالی و کمالات روحی و فکری در وی متجلی شود تا در پرورش فرزند دچار چالش نشود.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر مشارکت زنان در امور کلان کشور و شایسته سالاری در جایگاههای مختلف علمی، اجتماعی و … از کل جامعه به ویژه آقایان و مسئولان خواست تا در مسیر رشد و تعالی به زنان کمک کنند.

  زمین لرزه‌ ۶.۲ ریشتری پاپوآ گینه نو در اقیانوس آرام را لرزاند

الهیان خاطرنشان کرد: این آمار نشان می‌دهد زنان ایرانی خانه نشین نیستند و کنشگر و فعال و منشا اثر هستند. زنان ایرانی درعین رشد همه جانبه در عرصه‌های علمی، اجتماعی و سایر حوزه‌ها به وظیفه اول خود که انسان‌سازی است  به خوبی عمل می‌کنند.

وی به نگاه تمدنی امام خمینی (ره) نسبت به زنان اشاره کرد که تاکید داشت زن باید در مقدرات اساسی مملکت دخالت داشته باشد و انتصاب زنده یاد مرضیه دباغ به فرماندهی سپاه سه استان غربی کشور در اوایل انقلاب را نمونه‌ای از این نگاه و رویکرد امام راحل (ره) برشمرد.

این نماینده مجلس گفت: تلاش دشمنان متهم کردن ایران به نادیده گرفتن حقوق بانوان است و تبلیغات رسانه های صهیونیستی در این راستا بود که زنان ایرانی خانه نشین هستند درحالی که آمار حضور و فعالیتهای زنان ایرانی در عرصه های مختلف جامعه این موضوع را نقض می کند.

الهیان ضمن بزرگداشت یاد و خاطره سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی از وی به عنوان یکی از حافظان تمدن نوین اسلامی نام برد که رشادتهای او و یارانش باعث نجات جان زنان و کودکان منطقه از شر داعش شد.

به گزارش ایسنا، زهره الهیان در آیین افتتاح «چهارمین دوره اندیشه تمدن‌ساز دانشگاه علوم‌ پزشکی شهید بهشتی» ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا(س)، این بانوی بزرگ را الگویی تمدن ساز و اسوه ای برای تمام زنان جهان برشمرد.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402101208403/%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%DB%B1%DB%B7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%AE%D8%AA%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8

نماینده مردم تهران و عضو فرهنگستان علوم‌ پزشکی با بیان اینکه میزان دانش‌آموختگان زن در دوران انقلاب ۱۷ برابر افزایش یافته است، گفت: رشد ۴۰ درصدی عضویت هیئت‌علمی زنان، رشد ۵۶ درصدی کسب کرسی‌های علمی توسط زنان و حضور اساتید زن ایرانی در میان دانشمندان یک درصد جهان از دیگر مواردی است که باید در کانون توجه قرار گیرد.

  ۱۲ مأموریت مهم رئیس جمهور به وزیر جدید آموزش و پرورش

وی در ادامه سخنان خود در گزارشی آماری به رشد ۷ برابری دانش آموختگان مرد و ۱۷ برابری زنان پس از انقلاب، رشد ۴۰ درصدی عضویت هیئت‌علمی زنان، رشد ۵۶ درصدی کسب کرسی های علمی توسط زنان، حضور اساتید زن ایرانی جزو دانشمندان یک درصد جهان اشاره کرد. حضور ۲۳۰۰ زن در هیئت مدیره شرکت‌های دانش‌بنیان، وجود ۹۵۰۰ مؤلف زن و ۸۴۰ ناشر زن ، مدال‌آوری هزاران زن  ایرانی در رویدادهای جهانی، حضور زنان داور ایرانی در مسابقات ملی و بین المللی ، ۹۷ کرسی بین المللی برای داوران زن ایرانی، حضور ۷۰ درصدی زنان ایرانی در کادر سلامت کشور بخش دیگری از گزارش دکتر الهیان درخصوص حضور زنان ایرانی در فعالیتهای اجتماعی کشور بود.