افزایش ۲۰درصدی اعضای هیات علمی در سالهای اخیر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی، دکتر شمس به اجرای طرح ارتقای کیفیت گروه‌های آموزشی داتشگاه اشاره کرد و افزود: مجموعه معاونت آموزشی دانشگاه با دید تحول و ارتقای خدمات آموزشی فعالیت می‌کند.

دکتر جمال شمس، مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در این برنامه با اشاره به اهداف جشنواره آموزشی دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی گفت: توجه به مباحث روز آموزشی از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره آموزشی دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی است.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402033019628/%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%DB%B2%DB%B0%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF%DB%8C-%D8%A7%D8%B9%D8%B6%D8%A7%DB%8C-%D9%87%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%B9%D9%84%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AE%DB%8C%D8%B1

وی ادامه داد: تبین سیاست‌ها و برنامه‌های معاونت آموزشی مبتنی بر اسناد بالادستی، گزارش اهم اقدامات و دستاوردهای حوزه آموزش در سال ۱۴۰۱، تقدیر از فرآیندهای آموزشی برتر، گروههای آموزشی برتر در حوزه اعتباربخشی بیمارستانهای آموزشی واجرای برنامه‌های آموزش پاسخگو از برنامه‌های جشنواره آموزشی دانشگاه است.

ضرورت اجرای مستمر ارزشیابی گروه‌های آموزشی با تمرکز بر کار تیمی

معاون آموزشی دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی به برخی دستاوردهای معاونت آموزشی نظیر کسب افتخارات و رتبه‌های برتر در جشنواره آموزشی مطهری، دریافت اعتباربخشی کامل توسط ۷ مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی تابعه دانشگاه، کسب مدال در المپیاد علمی کشوری، موفقیت دستیاران در کسب رتبه‌های ۵ درصد و ۱۰ درصد در آزمون‌های بورد تخصصی و فوق تخصصی و تحقق ۹۷ درصد برنامه‌های عملیاتی وزارت بهداشت در معاونت آموزشی دانشگاه اشاره کرد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: توسعه هوشمندسازی در آموزش علوم پزشکی و راه‌اندازی بیمارستان شبیه‌ساز آموزشی از دیگر اهداف معاونت آموزشی دانشگاه‌ است. در این مسیر طراحی نرم‌افزارها، راه‌اندازی وب اپلیکیشن‌ها و ابزار کمک آموزشی منجر به دریافت رتبه‌های برتر در شانزدهمین جشنواره آموزشی مطهری شد.

  ارزش جوایز مسابقات قرآن اوقاف ۲ برابر شد

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی بر ضرورت اجرای مستمر ارزشیابی گروههای آموزشی با تمرکز بر کار تیمی تاکید کرد و اجرای طرح منتور شیپ، شناسایی و معرفی گروههای برتر آموزشی که در اجرای شاخص‌های ارزشیابی‌ها عملکرد موثرتری داشته‌اند بخش دیگری از گزارش دکتر شمس را به خود اختصاص داد.

دکتر صدوقی با بیان اینکه توجه به هوش مصنوعی در بحث آموزش اهمیت دارد، تصریح کرد: کمیته‌ای در دانشگاه علوم‌پزشکی هوشمند تشکیل شده و امیدواریم در آینده نزدیک به نتایج خوبی در زمینه آموزش دست یابیم. معاونت آموزش دانشگاه علوم‌پزشکی هوشمند گرنت‌هایی را برای این موضوع در نظر خواهد گرفت.

دکتر صدوقی از فعالیت هزار و ۵۱۷ عضو هیئت‌علمی در ۹۵ گروه آموزشی خبر داد و افزود: در طی سال‌های اخیر تعداد اعضای هیئت‌علمی ۲۰ درصد افزایش داشته است و ۵۰ درصد این تعداد را هیئت‌علمی جوان تشکیل می‌دهند. در حال حاضر، نسبت دانشجو به استاد ۱۰ به یک است که با توجه به افزایش ظرفیت جذب دانشجو، تعداد اعضای هیئت‌علمی نیز باید ارتقا پیدا کند.

به گفته وی، ۴۰ درصد دانشجویان دانشگاه در حال تحصیل در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و ۶۰ درصد در حال تحصیل دوره‌های کارشناسی هستند.

وی ادامه داد: سامانه آموزشی مجازی بهشتی و مرکز آزمون الکترونیک که بهره‌گیری از آن از سال گذشته کلید خورد، در حال حاضر نیز در سیستم آموزشی دانشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مرکز آزمون‌های الکترونیکی دانشگاه به طور میانگین روزانه چهار تا پنج آزمون در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه ۱۴ گروه آموزشی دانشگاه دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی در مسیر مرجعیت در حال حرکت هستند، یادآور شد: ارتقاء نظام پاسخگوی آموزش، توسعه منتورشیپ بهزیستی فراگیران، توسعه برنامه‌های توان‌افزایی آموزشی، توسعه کمی و کیفی آموزش و آزمون مجازی و ترکیبی، استقرار سیستم یکپارچه مدیریت اطلاعات آموزشی و دستیابی به دانشگاه کارآفرین و مولد منابع از دیگر اهداف آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی محسوب می‌شود.

  افزایش جذب ۱۰۰۰ دانشجو، بیشتر از سال قبل در واحد تهران شرق

دکتر شمس از مشارکت ۷۰ گروه آموزشی در طرح ارتقای گروهها خبر داد و عنوان کرد: ارزشیابی دانشجویان، برنامه‌ریزی درسی و اجرای طرح توان افزایی اساتید از جمله این برنامه‌هاست.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدمهدی صدوقی در هفدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی که ضمن گرامیداشت یاد شهدای سلامت این مرکز آموزشی، به اهداف برگزاری جشنواره آموزشی و اولویت‌های راهبردی معاونت آموزشی با رویکرد عدالت، تعالی و بهره‌وری اشاره کرد و گفت: نیل به مرجعیت علمی از جمله مهمترین اهداف معاونت آموزشی در دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی است.

وی درباره فعالیت‌های مربوط به آموزش پاسخگو مواردی را مطرح کرد و گفت: باید با تمرکز برتامین نیازهای سلامت محور از مسیر آموزش‌ پاسخگو در دستور کار باشد.

صدوقی ادامه داد: طرح ارزیابی گروه‌ها نیز برای ۷۰ گروه از ۹۵ گروه آموزشی انجام شده است که سه گروه بالینی و سه گروه پایه مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه ۱۴ گروه آموزشی در این دانشگاه در مسیر مرجعیت در حال حرکت هستند، خاطرنشان کرد: در طی سال‌های اخیر، تعداد اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی ۲۰ درصد افزایش داشته است و ۵۰ درصد این تعداد را هیئت‌علمی جوان تشکیل می‌دهند.

به گفته معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، استقرار لاگ بوک در دوره‌های Ph.D و فلوشیپ را از دیگر راهبردهای دانشگاه اعلام کرد.