براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت

وزير آموزش و پرورش؛

وزیر آموزش و پرورش گفت: معلم محور اصلي تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است..

 

**براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشتبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ صحرايي افزود: مدارس جايگاه تحقق عدالت آموزشي است و سهم دانش آموزان مناطق محروم براي ورود به مدارس خاص بايد بيشتر شود.

وزير آموزش و پرورش با اشاره به اينكه امكانات مدارس بايد بين همه دانش آموزان مناطق مختلف كشور تقسيم شود اظهار داشت: رئيس جمهور محترم بر ارتقاي كيفيت و تقويت مدارس دولتي تاكيد دارد و بايد تلاش كنيم كيفيت آموزشي و تربيتي مدارس دولتي را ارتقا دهيم اين امر با همكاري و همراهي معلمان ميسر مي‌شود.

وي با اشاره به ضرورت تقويت مدارس دولتي ابراز داشت: تامين نيروي مورد نياز مدارس دولتي، تهيه و تدوين برنامه عملياتي براي تقويت و ارتقاي مدارس دولتي، ارزيابي مستمر عملكرد مدارس دولتي، طراحي استانداردهاي تقويت مدارس دولتي و تدريس معلمان خاص در اين مدارس از جمله مواردي است كه بايد مورد توجه جدي قرار گيرد.

وزير آموزش و پرورش در ادامه تاكيد كرد: هدف اصلي ما در آموزش و پرورش، تقويت جايگاه مدرسه است براي تقويت و ارتقا جايگاه آن بايد برخي از محدوديت‌ها را بر داشته واختياراتي را به اين مدارس تفويض كنيم.

منبع: https://www.iribnews.ir/fa/news/4213937/%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%8A-%D8%AA%D9%82%D9%88%D9%8A%D8%AA-%D9%88-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%82%D8%A7-%D8%AC%D8%A7%D9%8A%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%85%D8%AF%D8%B1%D8%B3%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D9%8A%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D8%AE%D9%8A-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%AD%D8%AF%D9%88%D8%AF%D9%8A%D8%AA-%D9%87%D8%A7-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA

  بهسازی و شاداب‌سازی ۶۸ هزار کلاس درس از ابتدای سال