بررسی چالش های حوزه سوادآموزی

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی افزود: اعتباری که به‌عنوان مشوق به فرد بی‌سواد به‌منظور شرکت در کلاس‌های سوادآموزی پرداخت می‌شود اندک است و تأثیر قابل‌ملاحظه‌ای در این فرایند ندارد. وی گفت: برای ترغیب افراد به سوادآموزی، می‌توان به روش حل مسئله عمل کرد؛ بنابراین به فرد بی‌سواد که متقاضی فراگیری مهارت فنی است می‌گوییم ابتدا باید دوره دوماهه سوادآموزی را بگذراند سپس دوره مهارت فنی را آموزش ببیند.

عبدی  افزود شورای پشتیبانی سوادآموزی در هر شهرستان ظرفیت خوبی است که می‌تواند در راستای افزایش سرعت سوادآموزی و تحقق طرح شتاب‌بخشی، از آن بهره‌مند شد رئیس سازمان نهضت سوادآموزی افزود: نگاه دنیا به آمار بی‌سوادان افراد بالای شش سال را شامل می‌شود؛ لذا تعیین جامعه آماری۱۰ تا ۴۹ سال به‌عنوان جامعه هدف و اولویت اول آن‌ها به‌واسطه تمرکز بیشتر بر این قشر است. عبدی تاکید کرد: شرایط آموزشی باید به‌گونه‌ای تسهیل شود که هر کس در هر مکانی و با هر روشی که می‌تواند بی‌سوادان را آموزش دهد.

منبع: https://www.iribnews.ir/fa/news/3922776/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%DA%86%D8%A7%D9%84%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AD%D9%88%D8%B2%D9%87-%D8%B3%D9%88%D8%A7%D8%AF%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%DB%8Cرئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: شرایط آموزشی برای آموزش بی‌سوادان در هر مکان و با هر روشی باید تسهیل شود.

بررسی چالش های حوزه سوادآموزیبه گزارش خبر گزاری صدا و سیما و به نقل از  مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا عبدی در سفر به استان فارس و شرکت در نشست بررسی مشکلات و چالش‌های سوادآموزی استان، ضمن تشریح فرایند سوادآموزی در طول بیش از چهار دهه اخیر، گفت: عدم تمایل برخی بی‌سوادان به سوادآموزی یکی از چالش‌های حوزه سوادآموزی در سطح کشور است.

  نصراللهی با اعتقاد به «ما می‌توانیم» روحیه جهادی را معنا می‌کرد