برگزاری اولین همایش ملی سنجش کلاسی

وي اظهار کرد: سواد سنجش در معلمان یکی از مهارت‌های اساسی است که به آنها کمک می‌کند تا فرایند یاددهی – یادگیری را بهبود بخشند و به دانش‌آموزان خود برای نیل به اهداف آموزشی کمک کنند. معلمان با داشتن این توانایی، قادرند به‌طور دقیق میزان فهم و درک دانش‌آموزان را ارزیابی کرده و بر‌اساس آن، موقعیت یادگیری متناسب با نیاز‌ها و توانمندی‌های هر یک از آنان را فراهم کنند.

* برگزاری اولین همایش ملی «سنجش کلاسیبه كزارش خبرگزاري صداوسيما؛ سید‌علی جعفری افزود: همایش ملی سنجش کلاسی و آئین تجلیل از برگزیدگان کشوری جشنواره تجربیات و ایده‌ها در روز‌های ۵ و ۶ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود. علاقه‌مندان به شرکت در این همایش می‌توانند چکیده‌های خود را تا تاریخ ۲۵ اسفند و مقالات و تجارب و ایده‌های خود را تا تاریخ ۲۵ فروردین از طریق وب سای class.atu.ac.ir ارسال کنند.

 

دبیر اجرایی اولین همایش ملی سنجش کلاسی گفت: اين همایش و جشنواره با هدف آموزش و توانمندسازی مدیران مدارس، معلمان و دبیران در زمینه سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و مستندسازی و انتقال تجارب و ایده‌های آنان صورت می‌گیرد،

جعفری افزود:در بخش اول، مقالات رسیده را بر اساس محور‌های همایش، داوری و پذیرش می‌کنیم و مقالات برگزیده در مجلات علمی‌پژوهشی منتشر خواهند شد. بخش دوم همایش، برگزاری کارگاه‌های آموزشی متناسب با مسائل روز است که با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی برگزار خواهد شد. همچنین، بخش سوم همایش به ارسال آثار سنجش و ارزشیابی معلمان اختصاص‌یافته است. کمیته داوران این بخش در محور‌های مختلف، برترین آثار را شناسایی کرده و ضمن تجلیل از برگزیدگان در کتابچه همایش معرفی می‌کنند

  ماموریت‌گرایی دانشگاه‌ها گام اساسی در راستای حکمرانی آموزش عالی

منبع: https://www.iribnews.ir/fa/news/4166125/%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-%D9%87%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D8%B3%D9%86%D8%AC%D8%B4-%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%B3%DB%8C

وی افزود: محور‌های اصلی این همایش عبارت‌اند از سواد سنجش معلمان، سنجش کلاسی و برنامه درسی، سنجش کلاسی در شرایط بحران، سنجش مفهومی و ارتقای یادگیری، یاددهی – یادگیری و سنجش کلاسی، ملاحظات اخلاقی در سنجش کلاسی، سنجش یادگیری یا سنجش به‌مثابه یادگیری، ارزشیابی توصیفی، عملکردی و سنجش کلاسی، تکنولوژی آموزشی و شیوه‌های نوین سنجش، سنجش شایستگی‌ها در ساحت‌های شش‌گانه، سنجش کلاسی آنلاین؛ فرصت‌ها و چالش‌ها، سنجش کلاسی در دانش‌آموزان سرآمد و با نیاز‌های ویژه، هوش مصنوعی؛ چالش‌ها و فرصت‌های سنجش کلاسی، تأثیر سوابق تحصیلی در آزمون‌های بزرگ‌مقیاس و سنجش کلاسی.

دبیر اجرایی اولین همایش ملی سنجش کلاسی گفت:محور‌های جشنواره تجارب و ایده‌های سنجش کلاسی که ویژه معلمان، دبیران، مدیران مدارس و دانشجو معلمان برگزار می‌شود عبارت‌اند از: ارزشیابی چند ساحتی، آزمون‌های عملکردی، ارزشیابی برخط (آنلاین)، ارزشیابی شایستگی‌ها، بهره‌گیری از روش‌های متنوع، ارزشیابی توصیفی دوره ابتدایی، سنجش مفهومی و آزمون‌های نهایی، ارزشیابی برای یادگیری و به‌عنوان یادگیری، کاربرد نتایج ارزشیابی در ارتقا فرایند یاددهی – یادگیری، رعایت ملاحظات اخلاقی و جلب مشارکت دانش‌آموزان.

جعفري گفت: توانایی سنجش به معلمان کمک می‌کند تا در طول فرایند آموزش، نقاط قوت و ضعف دانش‌آموزان را به طور مداوم رصد کنند و از این اطلاعات برای بهبود روند یادگیری و تدریس استفاده کنند؛ لذا، سواد سنجش معلمان به آنها کمک می‌کند تا از ابزار‌ها و روش‌های مناسب برای ارزیابی و سنجش پیشرفت دانش‌آموزان استفاده کنند 

رئیس گروه برنامه‌ریزی مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش گفت: نخستین جشنواره «تجارب و ایده‌های سنجش کلاسی» ویژه معلمان، دبیران، مدیران مدارس و دانشجو‌معلمان برگزار می‌شود.

  دروس و ضرایب امتحانی آزمون دکتری ۱۴۰۳ اعلام شد