بنیادی‌ترین مؤلفه احیای مدرسه، معلم است

صحرایی با اشاره به اینکه معلم عامل تحقق سند تحول بنیادین است، عنوان کرد: با مسائل فراوانی مواجه هستیم، اما در حوزه اجتماعی دو مساله مهم ما معاد و توحید هستند.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید براینکه معلمانی ایثارگر، جهادگر و ولایتمدار تحت نظر استادان انقلابی باید تربیت شوند، گفت: مأموریت بزرگی بر دوش استادان دانشگاه فرهنگیان قرار دارد. هرکسی که بخواهد۱۰ سال دیگر کشورش را ببیند، باید به مدارس نگاه کند، اما اگر واقعیت را بگوییم قبل از آن باید به مراکز تربیت معلم نگاه بیاندازد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: اگر کسی به صورت راستین به این دو موضوع اعتقاد داشته باشد، کار خود را به نحو احسن انجام می‌دهد و مسئولیت‌پذیر و حقیقت‌جو خواهد بود. باید دانش‌آموزان را به نحوی تربیت کرد که این مسئولیت‌پذیری در بین آن‌ها نهادینه شود؛ همچنین هنگامی که دانش‌آموز و معلم حقیقت‌جو باشند دیگر با یک پیام بی‌اعتبار در فضای مجازی، جنب و جوشی رخ نمی‌دهد.

صحرایی ابراز کرد: باید به مدرسه بازگردیم و احیای مدرسه در دستور کار قرار گیرد. احیای مدرسه دارای چند مولفه است، اما بنیادی‌ترین آن‌ها معلم است که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.

رضامراد صحرایی افزود: دانشجومعلم دانشگاه فرهنگیان قرار است در آینده این کشور اثرگذار باشد. همه چیز مشخص است و راهی که برای او ترسیم شده باید درک شود که این درک مقدمه تحول خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه کلید واژه طلایی دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه آینده است، عنوان کرد: مقیاس آینده‌نگری به میزان توجه مدیران کشور به آموزش و پرورش گره خورده است. باید باور داشته باشیم به هدف دانشگاه فرهنگیان که تربیت افرادی است که قرار است آینده‌سازان ایران را تربیت کنند.

  سواد تغذیه برای کودکان در آلودگی هوا

صحرایی در پایان با تاکید بر اینکه معلم انقلابی متعصب نیست و نخواهد بود، خطاب به حاضران گفت: این معلم بصیر است، به گذشته نگاه می‌کند و آینده‌ساز نیز است. تربیت معلم انقلابی مسئله مهمی است که نیاز به دلبستگی اساتید به فضای تربیت معلم دارد. دلبسته به دانشگاه فرهنگیان باشید و معلمانی تربیت کنید که به هویت ملی و دینی خود افتخار کنند.

منبع: https://www.iribnews.ir/fa/news/3971404/%D8%A8%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%AF%DB%8C%E2%80%8C%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%A4%D9%84%D9%81%D9%87-%D8%A7%D8%AD%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AF%D8%B1%D8%B3%D9%87-%D9%85%D8%B9%D9%84%D9%85-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

وزیر آموزش و پرورش در آئین افتتاحیه دوره توانمندسازی استادان دانشگاه فرهنگیان گفت: احیای مدرسه دارای چند مؤلفه است، اما بنیادی‌ترین آن‌ها معلم است.

وزیر آموزش و پرورش با خاطرنشان کردن این موضوع که معلمان به نحوی آموزش می‌دهند که آموزش دیده‌اند، اظهار کرد: باید بیشتر و با دقت اقدام به تربیت معلم کرد، در نتیجه استادان باید روش‌های سنجش، آموزش و پرورش نوین را فرا گیرند و به دانشجو معلمان منتقل کنند. باید فرصت‌سازی انجام شود تا انگیزه به وجود بیاید.

صحرایی ادامه داد: همچنین مواردی مانند ظلم‌ستیزی، شجاع بودن، ایثارگری، جهادگری، وطن‌دوستی نیز باید در بین معلمان نهادینه شود تا این مفاهیم به دانش‌آموزان منتقل شود، مفاهیمی که همگی در سند تحول بنیادین نیز به آن اشاره شده است.

بنیادی ترین مؤلفه احیای مدرسه، معلم استبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در آئین افتتاحیه دوره توانمندسازی استادان دانشگاه فرهنگیان که صبح امروز شنبه در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۷ شهریور۱۳۵۷، به نقش سند تحول بنیادین در توانمندسازی فرهنگیان و استادان این دانشگاه پرداخت و اظهارکرد: اگر نقش سند را در ایجاد تحول مهم ندانیم، نمی‌توانیم در اجرای آن نقش آفرینی صحیحی داشته باشیم. باید آگاه بود که عضویت در هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان متفاوت با عضویت در باقی هیئت‌های علمی است که در دانشگاه‌های دیگر وجود دارد؛ چرا که شما معلم تربیت می‌کنید.

  آخرین مهلت انتخاب رشته آزمون دستیاری تخصصی
وی خاطرنشان کرد: جهانی اندیشی، اراده، ولایتمداری، خودباوری، اعتماد بنفس، امانتداری، خلاقیت، کارآفرینی و… نیز از دیگر مفاهیمی است که در زمره ماموریت‌های معلمان قرار می‌گیرد.