بهترین دکوراسیون داخلی برای دفتر کار

دو ستون بزرگی که در بازسازی ساختمان دست نخورده باقی ماندند، نه تنها مشکلی برای پروژه ایجاد نکردند، بلکه فرصت های زیادی برای طراحان به وجود آوردند. هر طراحی، فرصت های بیشماری در اختیار ما می گذارد. می باشد که هر یک به نوبه خود با رعایت اصول ارگونومیک می توانند نقش به سزایی در سلامت افراد در طول مدت کار ایجاد کنند. کحل کاری که با توجه به ماهیت شغل و افرادی که قصد کار در آن دفتر را دارند، طراحی شده باشد بر سلامت روحی و میزان عملکرد کارکنان تاثیر مثبت داشته و در نتیجه شرکت را به منافع و اهداف خود نزدیک می کند.از طراحی داخلی دفتر کار می توان به عنوان هنر و علم درک رفتار افراد برای ایجاد فضاهای کاربردی در یک ساختمان اداری از طریق راه حل های خلاقانه و فنی یاد کرد.در ادامه به تجزیه و تحلیل عوامل و اصول طراحی داخلی دفتر کار میپردازیم.

آنها به یک فضا زندگی فوری می بخشند، رنگ و بویی به آن اضافه می کنند، طراحی محیط اداری را جذابتر میکنند و حتی تاثیرات مثبتی بر مغز ما میگذارند. در کنار تمام موارد ضروری و واجب در یک اتاق مدیریت، از تاثیر مثبتی که بخشهای دکوری و اکسسوریهایی که میتوان در این فضا به کار برد نباید غافل شویم. سه بخش عمده که در چیدمان مناسب محیط اداری تاثیر دارند بیان شد اما دیگر ملزومات جانبی نیز نباید فراموش شوند .توجه به تناسب رنگها ، استفاده مناسب از نور طبیعی محیط ، استفاده از گیاهان و تابلوهای دیواری جذاب و … انجمن طراحان داخلی آمریکا (ASID ، 1999) مطالعه ای را انجام داده که نشان میدهد طراحی داخلی دفتر کار، یکی از سه عامل اصلی است که بر عملکرد و رضایت شغلی تأثیر می گذارد. به طور کلی ساختمان به سه بخش بزرگ تقسیم می شود: فضای عمومی، فضای کار و محل استراحت و آرامش.

این ساختمان منتظر طراحی بود که از آن یک فضای دلباز به وجود بیاورد. این ساختمان قبل از بازسازی ، یک تورفتگی داشت که دست نخورده باقی مانده و به محل استراحت و قرار دادن کاناپه تبدیل شده. تعابیر متفاوتی از فرهنگ وجود دارد اما میتوان گفت که فرهنگ یعنی: الگوی مشترک فکر کردن، احساس کردن و عکس العمل نشان دادن در یک گروه از انسانها. زمانی که با برخی سازندگان و روند آثار معماری ساختمان اداری بررسی و صحبت می کنیم، استدلال و دلایلی منبی بر تامین شرایط آسایش استفاده کنندگان بر مسائل اقلیمی را بیان می کنند، که شاید پوششی برای پنهان کردن تفکرات ناصحیح، غیر اصولی و مادی گرایانه و منفعت طلبانه ی خویش باشد. با ظهور ادارهها فرهنگ کار کردن با تغییرات خیلی زیادی مواجه شد. یکی از مهمترین مشکلات فراروی طراحان مراکز اداری تغییرات مداوم در ساختار اداری و پیشرفت تکنولوژی می باشد که نیاز به فضاهای جدید و یا حذف فضاهای قبلی را در پی دارد.

  دانشگاه فرهنگیان در مسیر مطالبات رهبری حرکت کند
مینیمالیسم به مرور زمان جایگاه خود را ایجاد کرد و با معماری ارتباط برقرار کرد و وارد حوزه معماری و دکوراسیون داخلی شد و سر آغاز شروع مینیمالیسم در رنگ و دکوراسیون داخلی شد. می توان در معماری ساختمان های اداری به فضاهای طبیعی – تفریحی توجه بیشتری داشت و با جانمایی آنها و ارتباط منطقی هماهنگ با مجموعه های اداری، آرامش و نشاط بیشتری برای مراجعه کنندگان و کارمندان در طول ساعت اداری فراهم کرد. پس تلاش می کنیم تا با نیاز هر محیط اداری، مقدار فضای لازم برای عبور و مرور کارمندان و مراجعه کنندگان را تامین کنیم. طرح ها باید به قوانین و الزامات طراحب و نظارتی پایبند باشند و اصول پایداری محیط زیست را مخدوش نکنند . ایجاد مجموعه هایی اداری با نادیده گرفتن مسائل زیست محیطی و شرایط اقلیمی منطقه، باعث خلق آثاری شده که بصورت توده های مجزا از محیط و حتی آسیب رسان به آن شده است.

فضاها و ساختمان اداری با عملکردهای کاملاً متفاوت و حتی متناقض؛ از آزمایشگاه، دفتر اداری کارخانجات و فضاهای صنعتی تا آموزشی همگی صورت یکسان و مشابهی طراحی و اجرا می شوند. اما با وجود شرکت طراحی و دکوراسیون اداری این کار به درستی انجام می پذیرد.بهترین طراحی برای دفاتر اداری طراحی به صورت اتاق های نیمه باز که به آن سیال می گویند می باشد. این نوع تقسیم بندی، نشان دهنده اهمیت و گستردگی فعالیت شرکت بوده، و محیط را از یکنواختی نجات می طراحی داخلی دفتر کار اداری دهد. و کلیت مجموعه بتواند نیازهای عملکردی، فضایی، روانی استفاده کنندگان را به بهترین صورت برآورده کند. یا در قالب یک کارگاه گروهی طراحی می شود که فقط بخش منشی آن مجزا است، بقیه قسمت ها به صورت چند منظوره کاربرد دارند. در حالیکه برای منشی شرکت و یا سازمان مدنظر باید مبلمانی در نظر گرفته شود که راحتی و دسترسی بیشتر، همچنین تسلط یهتری را برای او فراهم کند.

رنگی انتخاب شود که می تواند باعث افزایش روشنایی بیشتر در اتاق شود . در ادامه با ما همراه باشید تا با این گروه معماری داخلی-اداری بیشتر آشنا شویم. با توجه به مهندسی و معماری مدرن امروزه یکی از عناصر بسیار زیبا در طراحی دکوراسیون سقف های کاذب هستند. طراحی اتاقهای مدیریت بسته به نوع سازمان و خواستههای مدیریت میتواند بسیار متفاوت باشد. ادارات و موسسات بسته به نوع فعالیتشان به اتاق هایی با ابعاد و مشخصات معین نیاز دارند . همچنین با رویکرد پدافند غیرعامل در مواقع خطر مانند طوفان و یا بمباران، پوستهی دوم به صورت هوشمند بسته خواهد شد و ساختمان را به حالت دفاعی تبدیل میکند. دیوارهای بلند داخلی که فضاهای اداری را بصورت خصوصی از هم مجزا می کردند به دیوارهای کوتاه جدا کننده (پارتیشن) تغییر پیدا کرده و مبلمان ثابت و متحرک بیش از پیش عملکرد و کارایی پیدا کرده است. در فضاهای داخلی اداری با حداقل کاربرد تاسیسات ساختمانی نیازمند تفکرات علمی و معمارانه است، در واقع این نوع معماری ساختمان از نظر اقتصادی نیز با کاهش قابل ملاحضه ی میزان مصرف انرژی موثر است.

  نتایج پذیرفته شدگان بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام‌نور اعلام شد
به دلیل شباهت سبکهای طراحی داخلی مدرن با طراحی داخلی معاصر، تفاوت میان این دو را بهصورت مختصر شرح میدهیم. چند وسیله و حرکت تزئینی هم کمک کرد سریع تر به این هدف برسند. آنچه به نمایش گذاشته میشود، یاد آور تکاپو، حرکت و سرزندگی برای پرسنل حاضر و کارفرمایان آنها در این محیطهای پویا باشد. این قایق به آرامی روی دریاچه ای که همان کفپوش مرمر است حرکت می کند. اما این طراح موفق شده با تقسیم بندی جسورانه فضا، ادغام اتاق ها، و آرایش متغیر، یک محیط کار شاداب و منحصر به فرد خلق کند. این نیازهای ما هستند که طراحی را خلق می کنند. میتوان در آشپزخانه نیز قسمتی از دیوار را با اشکال هندسی طراحی کنید. ممکن است شما سقف کششی را برای مکانی نصب کنید . این دلبستگی به محیط و انتقال احساس امنیت از محیط به آنها در بهره وری نیروی انسانی برای شما بسیار موثر است و به صورت میانگین عملکرد شرکت را افزایش داده و اعتماد مشتریان را نیز جلب می کند. بیشتر وقت پرسنل، در شرکت می گذرد.

این فضا علاوه بر اینکه به کارمندان کمک می کند چند دقیقه به دور از فضای کاری و استرس های آن، استراحت کرده و انرژی خود را به دست آورند، باعث ایجاد فضا و محیطی صمیمی تر بین کارمندان خواهد شد. از طرفی این اجرا و طراحی باید به شکلی باشد که راحتی کارمندان را فراهم نماید و اعتماد مشتریان و مراجعین را نیز جلب کند. فضایی که تمرکز کارمندان را به هم نریزد، فضای مناسبی برای جلسات داشته باشد، اتاقی برای مدیریت داشته باشد، فضای استراحت کارمندان در نظر گرفته شود و.. به همین دلیل است که شاهد افزایش روزافزون تقاضا، برای طراحی دکوراسیون داخلی اداری و تجاری هستیم. اغلب اوقات، چنین مکانهای تفریحی به عنوان پیشخوان نوار، به مکانی برای جلسات و گفتگوهای تجاری تبدیل می شوند. در طراحی دکوراسیون اداری پلان باز؛ کارمندان نیاز به ارتباط بیشتری با همدیگر دارند و یا فضای کافی برای ایجاد اتاق مجزا برای هر کارمند وجود ندارد.

  نخستین اجلاس منطقه‌ای رایزنان فرهنگی ایران در کشور‌های همسایه آغاز به کار کرد

بکارگیری تمامی استاندارد ها و نکات فنی در رابطه با هر نوع کاربری خاص فضایی امری ضروری است، اما حاصل کار طراحی زمانی موفق و کارآمد خوانده می شود که علاوه بر تمامی موارد مذکور، شرایط روحی، روانی و فیزیکی استفاده کنندگان را نیز مد نظر قرار دهد. حضور گل و گیاه نه تنها طبیعت را به ساختمان آورده، بلکه حس زندگی را به جریان می اندازد. در این طراحی داخلی ساختمان اداری چند طبقه نور زرد و گرمی که از کرکره های شیشه ای عبور کرده و وارد این اتاق می شود، فضا را صمیمی تر کرده و میزان فشار و استرس افراد را کاهش می دهد. بنابراین بهتر است که تماس با گروه طراحی دکوراسیون ارگو را در اولویت خود قرار بدهید تا بتوانید برای طراحی فضای کاری خود به بهترین شکل از مشاورین این گروه کمک بخواهید. در طراحی این قسمت بایستی دقت لازم صورت گیرد تا حریم فضای مراجعه کننده نسبت به بیرون حفظ شود . در صورتی که یک فضا و مجموعه از لحاظ اصول معماری، هنری و روانشناسی به صورت منطقی و درست طراحی شود، علاوه بر ایجاد نشاط، شادابی و انگیزه ی کافی در کارکنان می تواند با رعایت نکات خاص و ساده ای در چیدمان فضاها و مبلمان داخلی، استرس های ناشی از محیط کاری را به حداقل برساند.

موضوع دیگری که در فضا و معماری ساختمان های اداری حائز اهمیت، پرداختن به علم روانشناسی در محیط های کاری می باشد، با توجه به طراحی و ساخت سازمان ها و مجتمع های اداری توسط معماران، ضرورت آشنایی این افراد با مسائل روانی کارکنان و کارمندان پر رنگ تر می شود، زیرا فضای خلق شده توسط معماران بایستی مورد استفاده کارمندان یک سازمان قرار گرفته و ماهیت فضا اثرات روانی خاصی را بر آن ها ایجاد کند. در طراحی داخلی اداری ، باید تمامی ریز فضاهای مرتبط به فضای اصلی را بشناسیم تا بتوانیم با در نظر گرفتن نیازها و خواسته های مرتبط ، فضای اصلی و فضاهای کوچک مرتبط به آن را ، به بهترین شکل طراحی کنیم . در واقع همه ما میدانیم استفاده از رنگ های اصلی و اغلب جیغ و تند، جلوه خوبی در فضای کاری ایجاد نمیکند. در صورت اجرای این نوع چیدمان بسیار مهم است که مکان هایی را برای فضای خصوصی ایجاد کنید که افراد یا تیم ها بتوانند از آن برای فرار از صداها، مطالعه یک سند، برقراری تماس تلفنی خصوصی یا ملاقات سریع، استفاده کنند. طراحان این پروژه، با استفاده از خطوط ساده و صاف، اتاق جلسه را به یک فضای آرامش بخش و ماورایی تبدیل کردند.