دانشگاه فرهنگیان در مسیر مطالبات رهبری حرکت کند

صحرایی بهره‌مندی از تجربه و الگو‌های برجسته در نظام تعلیم و تربیت را ضروری دانست و ادامه داد: فاصله گرفتن از پیشکسوت‌های بزرگ و الگو‌های نظام تعلیم و تربیت از آفت‌هایی بود که در این سال‌ها تجربه کردیم، زیرا اصول و عقاید علمی تغییر نمی‌کند، این روش‌ها هستند که نو می‌شوند.

وی شکل‌گیری هویت معلمان را تنها در تربیت‌معلم امکان‌پذیر دانست و گفت: در این منظومه تربیت معلم هدف آموزش و پرورش است، زیرا آموزش و پرورش با تضعیف تربیت معلم، ضعیف می‌شود.

وی بابیان اینکه آموزش‌وپرورش قوی؛ ایران قوی را رقم می‌زند، گفت: معلم قلب و روح آموزش‌وپرورش است و تحول در کشور بدون آموزش‌وپرورش و تحول در آن بدون معلمان، ممکن نیست؛ بنابراین باید هرچه می‌توان برای ارتقا معلمان از هر حیث کوشید.

وزیر آموزش و پرورش، احیا، تقویت تربیت معلم و اهتمام ویژه در این خصوص را از ماموریت‌های خود دانست و افزود: تربیت معلم مهم‌ترین مقدمه احیای آموزش و پرورش و در این سلسله مراتب، مهمترین مقدمه احیای تربیت اسلامی است.

وی با تاکید بر اهمیت برنامه‌های فرهنگی و تربیت در دانشگاه فرهنگیان، خاطر نشان کرد: در این دانشگاه برنامه‌های فرهنگی اصل بوده و اجرای آن نیازمند خلاقیت، تنوع، شیوه‌های نوین و بروز برنامه‌ها است.

دانشگاه فرهنگیان در مسیر مطالبات رهبری حرکت کندبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، رضا مراد صحرایی مطالبه اصلی رهبر انقلاب اسلامی از دانشگاه فرهنگیان را چراغ راه این دانشگاه عنوان کرد و گفت: راه، حرف و مسیرتان، فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت‌معلم باشد.

  اردو‌های دانش‌آموزی از راهیان نور تا پیشرفت و امید

وزیر آموزش و پرورش، با تاکید بر لزوم تعامل مستمر و نزدیک دانشگاه فرهنگیان با آموزش و پرورش و هماهنگی با ارکان دیگر آن، گفت: مهمترین رسالت هر مدیر در دستگاه تعلیم و تربیت ایجاد هم‌افزایی مثبت است، باید میل به اشتراک و با هم بودن را تقویت، با هم برنامه‌ریزی و تخصصی اجرا کرد.

وزیر آموزش‌وپرورش، از هماهنگی، همدلی، هم‌کوشی، و هم‌زبانی و در یک کلمه باهم بودن به‌عنوان مهم‌ترین نیاز دستگاه عظیم تعلیم و تربیت نام برد و براهمیت پیوستگی ساختار‌های معاونت‌ها و سازمان‌ها و ارتباط میان آن‌ها و نیز انسجام نظام تعلیم و تربیت، به مانند کل واحد تأکید کرد.

وی تمرکز براجرای سند تحول بنیادین و تأکید بر تربیت‌معلم را از برنامه‌های اصلی این دانشگاه نام برد و گفت: لزوم تقویت زیرساخت‌های دانشگاه، پیگیری مجدانه مصوبات هیات امنا که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد و ضوابط و سیاست‌های ابلاغی کیفیت‌بخشی دانشگاه فرهنگیان از مهم‌ترین برنامه‌های این دانشگاه است. همچنین باید ضمن خوانش عمیق سند تحول بنیادین، منظومه سند را به‌صورت یکپارچه درک کرد.

در ابتدای این آیین، سعید غیاثی ضمن تقدیر از رئیس سابق دانشگاه فرهنگیان و هدایت‌های بی‌دریغ وی؛ گفت: به همت خانواده دانشگاه فرهنگیان، امروز ما در بستری قرار گرفته‌ایم که «گفتمان تربیت معلم» به عنوان گفتمان غالب در نظام آموزش و پرورش است.

منبع: https://www.iribnews.ir/fa/news/3879721/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%D9%85%D8%B7%D8%A7%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%AA-%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D8%AD%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%DA%A9%D9%86%D8%AFوی پیگیری را کلید موفقیت در امور و تمرکز را جوهره استراتژیک عنوان و تصریح کرد: در بین همه ارکان آموزش و پرورش تربیت معلم جایگاه ممتازی دارد و باید این جایگاه را رشد دهیم، کنار دانشگاه فرهنگیان تمام قد خواهم بود و بقیه را نیز موظف به همکاری با شما خواهم کرد.

  زمان توزیع کارت آزمون عملی رشته‌های هنر اعلام شد

در آیین معارفه سرپرست دانشگاه فرهنگیان که با حضور هیات رئیسه و کارکنان دانشگاه فرهنگیان در سالن شهید باهنر سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد و از سوی وزیر آموزش و پرورش سعید غیاثی به عنوان سرپرست دانشگاه فرهنگیان معرفی شد.

وزیر آموزش‌وپرورش در آیین معارفه سرپرست دانشگاه فرهنگیان، شکل‌گیری هویت معلمان را تنها از طریق تربیت‌معلم امکان‌پذیر دانست و بر پیروی این دانشگاه در مسیر مطالبات رهبری در روز دیدار فرهنگیان با ایشان تأکید کرد.

صحرایی با تاکید بر پیگیری و تمرکز براجرای شایسته برنامه‌های دانشگاه فرهنگیان از جمله کسب صلاحیت حرفه‌ای و مهارت معلمی، احیا تفاهم‌نامه با معاونت‌های آموزش و پرورش، تقویت فضاها، نهضت تالیف منابع درسی، جذب عضو هیات علمی، الحاق مدارس وابسته به دانشگاه، اصلاح برنامه درسی، تبدیل فعالیت‌های فرهنگی به واحد درسی، گزینش دانشجومعلمان، برگزاری کنکور اختصاصی تربیت معلم، جذب دانش آموزان ممتاز بدون کنکور، تدوین آیین‌نامه ارتقا اختصاصی رتبه بندی معلمان و .. تاکید کرد.

وزیر آموزش و پرورش در آیین معارفه سرپرست دانشگاه فرهنگیان: