تبدیل وضعیت ۳۴ هزار نفر از ایثارگران در وزارت آموزش‌وپرورش

پرونده تبدیل وضعیت حدود ۳ هزار نفر از ایثارگران منتظر تعیین تکلیف قانونی و ابلاغ سازمان اداری و استخدامی است.

 

تبدیل وضعیت 34 هزار نفر از ایثارگران در وزارت آموزش‌وپرورش*به گزارش خبرگزاري صداوسيما؛ مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش یکی از پیشتازترین دستگاه‌ها در تبدیل وضعیت ایثارگران بوده است گفت: براساس بند «د» تبصره ۲۰ بودجه ۱۴۰۰، تبدیل وضعیت ایثارگران به دستگاه‌ها ابلاغ شد. این تبدیل وضعیت مشمول افرادی می‌شد که به‌صورت نیرو‌های شرکتی، پیمانی و قراردادی بودند و اینها هر کدام به نوبه خود تبدیل وضعیت می‌شدند. اما در آموزش و پرورش فقط نیرو‌هایی مشمول این قانون می‌شدند که طرف قرارداد با موسسات تحت خرید خدمات آموزشی بودند، همچنین آنهایی که الزاما در مهرماه ۱۳۹۹ سر کار بودند و فعالیت‌شان تا پایان اسفند ۱۴۰۰ استمرار داشت؛ یعنی اگر فعالیت‌شان منقطع شده باشد این قانون مشمول آنها نمی‌شد.
زهرا مظفر افزود: تمام افرادی که مشمول بودند اقدام لازم درباره آنها صورت گرفت و حدود ۲۶ هزار نفر در سال ۱۴۰۰ تبدیل وضعیت شدند که شامل هم نیرو‌های شرکتی، نیرو‌های قراداری به پیمانی و پیمانی به رسمی شد. در سال ۱۴۰۱ هم بیش از ۸ هزار نفر مشمول قانون شده و تبدیل وضعیت شدند.
وی با بیان اینکه عده‌ای برای تبدیل وضعیت، اما در انتظار قانون هستند، اضافه کرد: دیوان عدالت اداری شروطی از قبیل بیمه‌پردازی و انعقاد قرارداد را باطل کرد؛ بنابراین حقی برای ایثارگران ایجاد شد مبنی بر اینکه آنهایی هم که در سال ۱۴۰۰ سر کار بودند مشمول تبدیل وضعیت می‌شدند. اما این رای دیوان عدالت اداری را سازمان اداری و استخدامی ابطال کرد و هنوز به دستگاه‌ها ابلاغ نشده است.
مظفر تصریح کرد: «در آموزش و پرورش، اکنون حدود ۳ هزار نفر منتظر این هستند که اگر دیوان عدالت اداری با سازمان اداری و استخدامی به نتیجه برسند، پرونده‌های آنها در صف تبدیل قرار خواهد گرفت.» وی با بیان این‌که این موضوع در بودجه ۱۴۰۲ هم نیامده است، گفت: «افرادی را داریم که مدارک ایثارگری خود را بعد از اسفند ۱۴۰۱ یعنی در فرودین ۱۴۰۲ به بعد تحویل دادند. اینها ایثارگرانی هستند که مشمول بودند یعنی سر کار بودند ولی مدارک خود را در سال ۱۴۰۲ تحویل داده‌اند، درباره این افراد، منتظر ابلاغ قانون هستیم. این افراد از قبل یعنی سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ سر کار بوده‌اند، اما مدارک خود را بعدا تحویل داده‌اند؛ ما در مورد این افراد منتظر هستیم که اگر این موضوع رفع تکلیف شود و موانع قانونی برطرف شود تبدیل وضعیت آنها انجام خواهد شد.»

منبع: https://www.iribnews.ir/fa/news/4136656/%D8%AA%D8%A8%D8%AF%DB%8C%D9%84-%D9%88%D8%B6%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%DB%B3%DB%B4-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%86%D9%81%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%DB%8C%D8%AB%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%E2%80%8C%D9%88%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%B1%D8%B4

  رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد