توانمندسازی آموزگاران در قالب طرح شهید همت تا سال آینده

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از توانمندسازی آموزگاران سراسر کشور در قالب طرح شهید همت تا سال آینده خبر داد.

نجفی پازوکی با اشاره به ۳۶۰ هزار معلم آموزش ابتدایی در کشور، ابراز کرد: در سال گذشته ۱۲۰ هزار نفر را پوشش داده‌ایم و امسال و سال آینده سراسر معلمان آموزش ابتدایی در یک موضوع درسی می‌توانند با این نگاه جدید آشنا شوند و وقتی رویکرد‌های بروز را بیاموزند، می‌توانند در آموزش سایر دروس از آن بهره‌مند شوند.

توانمندسازی آموزگاران سراسر کشور در قالب طرح شهید همت تا سال آیندهبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، معصومه نجفی پازوکی در افتتاحیه گام دوم طرح تربیت‌مدرس شهید همت که در استان اصفهان برگزار شد؛ ضمن گرامی‌داشت هفته دولت، اظهار کرد: موضوع بسیار مهم این است که دانش‌آموز در کلاس درس احساس خوبی داشته باشد و در فضایی جذاب مفاهیم را بیاموزد و فضای کلاس مشابه فضای زندگی واقعی او باشد.

وی عنوان کرد: در تلاش هستیم تا با شبکه‌سازی که برای معلمان انجام دادیم و حلقه‌های ده‌نفره‌ای که در سراسر کشور شکل گرفت، گفتمان آموزشی مستمری ایجاد شود و به سمت تحول آموزشی حرکت کنیم.

نجفی پازوکی یادآور شد: در طرح شهید همت و در دوره آموزشی معلم همه هدف ما این است که با معلمان هماهنگ شویم و چرخشی در نظام آموزشی ایجاد شود و از حافظه‌محوری به سمت شایستگی‌محوری حرکت کنیم و دانش‌آموزان بتوانند در کلاس درس مفاهیم را کشف کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: طراحی ویژه‌ای برای پایش کار از طریق گروه‌های آموزشی و راهبران آموزشی خواهیم داشت و گفتمان و جریان آموزشی را بتوان تضمین کرد تا قطع نشود و تجارب آموزشی به اشتراک گذاشته شود.

  امشب آخرین مهلت انتخاب رشته جاماندگان آزمون کارشناسی ارشد

منبع: https://www.iribnews.ir/fa/news/3958907/%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%85%D9%86%D8%AF%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%DA%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A8-%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF-%D9%87%D9%85%D8%AA-%D8%AA%D8%A7-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87

وی ادامه داد: باید بتوانیم فضای کلاس را به صورتی تنظیم کنیم که شایستگی‌های پایه را در دانش‌آموز ایجاد کنیم؛ آنچه که قبلاً در مقطع ابتدایی با حافظه محوری پیش می‌رفت ما را به نتیجه مطلوبی نمی‌رساند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: معلم زمانی که می‌خواهد طراحی آموزشی خود را انجام دهد باید به‌اندازه کافی وقت بگذارد و موقعیت‌های آموزشی را شکل دهد و زمانی که معلم به کلاس درس وارد شد، این دانش‌آموزان باشند که در موقعیت‌های یادگیری مشارکت کنند و موضوعات را کشف کنند تا یادگیری عمیق اتفاق بیفتد.