خرید شیر پروانه ای انواع شیر پروانه ای قیمت شیر پروانه ای | کسری ساران

بسته به نوع فضای کاری سیستم شیرهای پروانه ای بایستی دارای مشخصه های مخصوص به آن فضا باشند. شیرهای باترفلایی که در فضاهای خارجی (Outdoor) نصب می گردند بایستی دارای پوشش های لازم باشند. شیر پروانه‌ای از نظر نوع اتصال به دو نوع فلنج ‌دار و بدون فلنج (ویفری) تقسیم می ‌شود. در این نوع شیر پروانه‌ای، دمای عملکرد شیر به نوع لاستیک آب‌بند مورد استفاده در آن و قابلیت تحمل دمایی لاستیک آب‌بند بستگی دارد. برای سفارش شیر پروانه‌ای سایز بزرگ (بزرگتر از 12 اینچ) با کارشناسان ولو ایران تماس انواع شیر های صنعتی بگیرید.

یک دیدگاه برای “شیر پروانه ای چیست و معرفی انواع شیر پروانه ای آتش نشانی”

برای آب‌بندی استفاده می‌گردد و علاوه بر آب‌‌بند، ممکن است با توجه به نوع کاربری از پوشش داخلی نیز برای آن استفاده گردد. طرح های شیر پروانه‌ای با کارایی بالا از فشار موجود در خط لوله برای افزایش تداخل بین سیت و لبه دیسک استفاده می‌کنند. این شیرهای پروانه دارای درجه فشار بالاتری هستند و مستعد ساییدگی کمتری هستند.

علیرغم اینکه این شیر عملکردی با سرعت بیشتر نسبت به شیرهای دیگر در جهت قطع و وصل شدن سیال دارد. یکی از معایب شیرپروانه ای اهرمی آن است که در اثر قطع و وصل شدن سریع، موجب آسیب پذیری به اتصالات و سیستم آتش نشانی می شود. شیر های پروانه ای بر اساس نوع سیالی که قرار است از آن عبور کند، به چند نوع تقسیم بندی می شوند. انواع شیر باتر فلای با ابعاد مختلف برای کنترل جریان سیال در جهت انتقال گاز، آب و مایع با فشار کم مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از پرکاربردترین این محصولات، باترفلای ولو گیربکسی است که یک چرخ دنده حلزونی در آن وجود دارد.

  توسعه و تعمیق سواد به شیوه جدید برای سوادآموزی

شیر پروانه ای چه کاربردهایی دارد؟

به دلیل وجود سه آفست در این نوع شیر، اصطکاک بین دیسک و سیال فقط موقع باز و بسته شدن اتفاق می افتد و
به این ترتیب افت فشار تا حد چشمگیری کاهش می یابد. این اجزا با توجه به نوع کاربرد می توانند از جنس استیل، فولاد، چدن و حتی پلاستیک باشند. به شیر پروانه ای اصطلاحا شیر یک چهارم (Quarter-turn) نیز می گویند؛
به این دلیل که اگر دیسک به اندازه یک ربع دایره بچرخد، شیر باز یا بسته می شود. شیر پروانه ای (Butterfly Valve) از یک بدنه اصلی خارجی و یک دیسک دایره ای تشکیل شده است.

خرید شیر پروانه ای انواع شیر پروانه ای قیمت شیر پروانه ای | کسری ساران این شیرها هزینه اولیه بالاتری دارند، اما عملکرد آنها آنها را برای کسانی که به گزینه خدمات بن بست نیاز دارند ایده آل می کند. شیرهای پروانه‌ای می‌توانند در سبک‌های مختلف بدنه باشند تا با نیازهای مختلف سیستم‌های پایپینگ مطابقت داشته باشند. برخی از شیرها در امتداد وسط یک خط فرآیند مورد نیاز هستند که بین دو فلنج لوله مجاور قرار می گیرند. این شیرهای پروانه‌ای بدون رزوه به «سبک ویفر» معروف هستند و سبک وزن هستند، که آنها را گزینه‌ای ارزان‌تر و نصب آسان‌تر می‌کند و در نتیجه هزینه‌های نصب را کاهش می‌دهد. (5) عملکرد آب بندی کم فشار خوب است و مواد سطح آب بندی به طور کلی لاستیک یا پلاستیک است، بنابراین عملکرد آب بندی خوب است.

  • با ظرفیت جریان بالا، انواع شیر پروانه ای امکان استفاده از واحدهای کوچکتر را فراهم می کنند که وزن، هزینه و فضای مورد نیاز را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.
  • در بخش قبلی با کاربردهای شیر پروانه‌ ای آشنا شدیم و دیدیم تا چه میزان در صنایع مختلف کاربرد دارد؛ در ادامه قصد داریم برخی از مهم‌ترین مزایای این شیرها را عنوان کنیم.
  • برای نصب این مدل شیر باید فلنج را به دوسر لوله جوش داده و بعد شیر پروانه ای ویفری را در بین دو فلنج نصب نمود.
  • این دستگاه‌ها امکان چرخش دقیق دیسک به موقعیت‌های مختلف از کاملاً باز تا کاملاً‌ بسته‌ را فراهم می‌کنند.
  • در این مدل باتر فلای ولو شاهد سیستمی هستیم که در آن فلنج‌ های خط لوله به فلنج بدنه متصل می‌شوند.
  • که نرم افزار Elit با وجود قدیمی و ساده تر بودن این نرم افزار نیز مورد تایید سازمان آتش نشانی نیز می باشد.
  راه اندازی اردوی راهیان پیشرفت نورانی