راه اندازی اردوی راهیان پیشرفت نورانی

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از راه اندازی راهیان پیشرفت نورانی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ حجت الاسلام محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال اردو‌های راهیان نور و پیشرفت با همدیگر تلفیق شدند و راهیان پیشرفت نورانی تشکیل شده است.
وی گفت: تلاش می‌شود مجموع دو اردوی راهیان نور و پیشرفت به افق یک میلیون دانش آموز برسد که در مقایسه با سال گذشته افزایش دو برابری را نشان می‌دهد. معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: در افق برنامه هفتم توسعه برای آموزش و پرورش ترسیم شده است تا آموزش و پرورش سالی دو اردوی دانش آموز برگزار کند که تعداد افراد اعزامی به راهیان نور و پیشرفت سالیانه دو تا سه برابر خواهد شد.

پورثانی گفت: اردوی راهیان نور در استان‌های خوزستان وکرمانشاه و راهیان غرب و راهیان پیشرفت نیز در استان‌های هرمزگان، کاشان و خراسان جنوبی برگزار می‌شود که تعداد مناطق بازدید افزایش قابل توجهی پیدا کرده است. به گفته معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، تعداد مناطق بازدید دانش آموزی به بیش از ۵۰ مرکز افزایش یافته است. وی گفت:امسال حدود ۶۰۰ هزار دانش آموز به مناطق اردو‌های راهیان نور و پیشرفت اعزام شدند. به گفته پورثانی، اردو‌های راهیان نور و پیشرفت تا آخر سال تحصیلی ادامه دارد و در تابستان سال آینده نیز اردوی راهیان غرب با جمعیت محدودتر برگزار می‌شود.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش همچنین درباره برگزاری نماز جماعت در مدارس نیز گفت: بیش از ۷۰ درصد مدارس امام جماعت دارندکه می‌تواند همکارفرهنگی، دانش آموز یا روحانی باشد و افق اینست که نماز جماعت در همه مدارس برپا شود.
پورثانی درباره مدارس مسجد محور نیز گفت: در مجلس شورای اسلامی قانونی تصویب شد که درصورت داشتن شرایط لازم این اتفاق خواهد افتاد. معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح “سه میم ” (مسجد، مدرسه و منزل) توسعه و تنوع محیط‌های یادگیری صورت گیرد تا از این فضا‌ها برای رشد و تربست دانش آموزان استفاده شود.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره کمبود مشاور در مدارس نیز گفت: ۳۰ فرودین ۱۴۰۳ آزمون استخدامی مربی پرورشی و مشارو برگزار می‌شود. پورثانی افزود: در این آزمون حدود ۱۵ هزار مربی و مشاور جذب آموزش و پرورش خواهد شد. وی گفت: بیش از ۵۰ هزار مربی پرورشی و مشاور در مدارس نیاز است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: سازمان امور استخدامی به وزارت آموزش و پرورش قول مساعد داده است تا طی چهار سال هر سال ۱۱ هزار نفر استخدام آموزش و پرورش شوند. به گفته وی، در یک افق چهار تا پنج ساله این نیاز آموزش و پرورش به مربی پرورشی و مشاور برطرف خواهد شد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره افزایش کتابخانه کلاسی در مدارس نیز گفت: تاکنون حدود ۲۱ میلیارد تومان برای توزیع کتاب و تجهیز کتابخانه در مدارس سراسر کشور هزینه شده است و روند تجهیز و توسعه کتابخانه‌های کلاسی و مدارس ادامه پیدا خواهد کرد.

  آغاز جشنواره بین المللی قصه گویی

 

منبع: https://www.iribnews.ir/fa/news/4153949/%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D9%88%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%D9%87%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D9%81%D8%AA-%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C