در سال ۱۳۵۸ کنکور سراسری همانند گذشته برگزار شد

با وجود موافقتها و مخالفتهای زیاد در خصوص تغییرات کنکور، اواخر خرداد ماه سال جاری، شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه تغییرات کنکور از سال ۱۴۰۲ را تصویب کرد و جزئیات آن را برای اطلاع جامعه در اختیار رسانهها قرار داد. در این گزارش که به وزرای آموزش و پرورش و علوم، رئیس کمیسیون آموزش مجلس و رئیس سازمان سنجش ارایه شده، چند نکته اساسی وجود دارد. سازمان سنجش حق دارد بگویید که سئوالات امتحانات نهایی نسبت به سئوالات کنکور استاندارد نیست و یا دستکم برای تفکیک دانشآموزان دهکهای بالایی مناسب نیست. ایسکانیوز برای سهولت آندسته از داوطلبانی که تاکنون نسبت به وارد کردن کد رشته/محلهای انتخابی در فرم سازمان سنجش اقدام نکردهاند، امکانات و تسهیلات رفاهی دانشگاههای تهران را در جدول زیر آورده است: نام دانشگاه شرایط و تسهیلات دانشگاه خوارزمی دانشگاه خوارزمی در تهران فاقد خوابگاه است. • آقای دکتر بحث استانداردسازی امتحانات نهایی چند سالی است که شاه بیت ماجرای کنکور و سوابق تحصیلی مطرح شده و مسئولان سازمان سنجش معتقدند این امتحانات استاندارد نیست، شما چه نظری دارید؟ • الان میزان تقاضا در برخی رشته چند برابر ظرفیت موجود است، چه راهکاری وجود دارد؟ • الآن میزان تقاضا در برخی رشته چند برابر ظرفیت موجود است، چه راهکاری وجود دارد؟

خوب این که نقض غرض است؛ اگر قرار سئوالات امتحانات نهایی به شکل کوتاه پاسخ درآید، چه تفاوتی دارد به گزینههای یک تست. شاید سوال خیلی از شما ها این باشه که برای هر درس چه مباحثی مهم تر و پر سوال تر هستند وهر مبحث را به چه شکل باید مطالعه کنیم ؟ به امید خدا با راه اندازی آنلاین آکادمی توانستیم برای همه دانش آموزان سرزمینم ایران کلاس های مفید و آموزشی برقرار کنیم . اخیرا رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش، اعلام کردند که ما میخواهیم سئوالات امتحانات نهایی را به سمت پرسش های کوتاه پاسخ ببریم که نیازی نباشد یک نیروی انسانی(معلم) آنها را تصحیح کند.

این طرح اولا برای دانشگاهها هزینه به دنبال دارد، ثانیا به شدت موجب بروز رانت و ویژهخواری در گزینش دانشجو خواهدشد. چه هدفی ار دنبال میکنیم؟ در این بین داوطلبان نیز به دنبال یافتن آسان ترین راه آموزش هستند که در کوتاه ترین زمان ممکن بتواند خود را به صورت کامل برای آزمون کنکور خود آماده کنند. وزن دادن به گزینهها بهطور کامل این مشکل را حل و آزمون تستی را به آزمونی تشریحی و هوشمند نزدیک میکند. در این زمینه حالا اسمش را هر چه می خواهیم بگذاریم، اگر قرار باشد یک آزمونی برگزار شود اگر وجدان اجتماع اقناع نشود که در آن عدالت رعایت شده است ، با اعتراض چند میلیونی روبهرو خواهیم شد. • از نظر اجرایی و ساختاری چه ایراداتی وجود دارد؟ یکی اینکه در کشوری مانند آمریکا که به لحاظ آموزشی جزو کشورهای مترقی محسوب می شود و خیلیها را در یران به خودش جلب میکند،همین معضل نحوه پذیرش دانشجو وجود دارد.

بختیاری پیک لحظهای مصرف آب در تهران را ۴۵میلیون لیتر در ثانیه اعلام کرد و گفت: مدیریت فشار شبکه توزیع و کاهش فشار خروجی فشارشکنها در شب یکی از اقدامات فنی این شرکت در چارچوب مدیریت تنش آبی در تهران بوده است. رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وضعیت داوطلبان استان قزوین در پذیرش رشتههای گروه علوم ریاضی و زبانهای خارجی مناسب نبوده است، گفت: در گروه علوم ریاضی و فنی قزوین با ۲۷ درصد قبولی استان بیستوپنجم کشور است و این نشان میدهد که آموزش و پرورش استان سرمایهگذاری خوبی در این رشته انجام نداده است. به گزارش همشهری آنلاین، عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ۱۴۰ هزار داوطلب رشته ریاضی در کنکور سراسری امسال شرکت کردند و ۲۵۰ هزار صندلی خالی در این رشته وجود دارد. وجود شهودیسازی و استفاده از الگو در آموزش باعث شده تا داوطلب بتواند به اوج تسلط در درس فیزیک برسد و همچنین هر سال افراد زیادی با این پکیج موفق به کسب درصد 100 میشوند از جمله این افراد میتوان به علی عباس زاده در سال 98 اشاره کرد.

  امروز، پایان فرصت انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری داروسازی

به عنوان کارشناس که سالهاست با کنکور و مسایل آن درگیر هستید، چه توصیهای در خصوص روشهای جایگزین کنکور با روش کنونی دارید؟ نخستین سدی که بر سر راه جایگزینی امتحانات نهایی با آزمون سراسری وجود دارد، این است که چه بخواهیم و چه نخواهیم، عامل خطای انسانی در امتحانات نهایی تاثیر جدی دارد. البته این آزمون به خاطر تستی بودنش ایراداتی دارد ولی در این که از نظر محتوایی، سئوالات آزمون سراسری مراتب بالاتری از یادگیری را مورد سنجش قرار میدهد، شکی وجود ندارد. • آیا این طرح قابلیت اجرا در ایران را دارد؟ آیا چنین نظر را میپذیرید؟ این روش که از چند سال پیش مطرح بوده است، به نظر بسیار کارساز است؛ روشن است که اضطراب امتحان تشریحی برای دانشآموزان کمتر از امتحان تستی است، چرا؟

مهرداد میلانلو رتبه هشت کنکور ریاضی سال ۹۹ دقایقی پیش در گفتوگو با خبرگزاری فارس در لاهیجان با اشاره به فرآیند آموزش در سه سال پایانی دبیرستان، اظهار کرد: از ابتدای سال دهم بهطورجدی خود را برای کنکور ریاضی سال ۹۹ آماده میکردم اما بعد به دلیل حضور در المپیاد وقفهای درروند مطالعه اتفاق افتاد. ما نخبگانی داریم که رتبه یک یا دو کنکور را کسب کرده اند، اما معدلشان ۱۱ یا ۱۲ است، این موارد کافی است تا نظر دوستان را نقض کند. اما اگر رتبه های برتر سال های اخیر کنکور هنر را بررسی کنید، متوجه می شوید که اکثراً جزو داوطلبین تغییر رشته ای هستند. بعد از تکمیل فرم اینترنتی انتخاب رشته کنکور سراسری، سازمان سنجش اقدام به بررسی فرم داوطلبای کنکور سراسری به تفکیک هر گروه آزمایشی می کنه. سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ۱۸ بهمن در جلسه ۱۴۴ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، اظهار کرد: در بحث ساماندهی نظام سنجش و پذیرش (کنکور) باید مجموعه سیاستهای پیشنهادی در نظر گرفته شود که به همین منظور ۸ سیاست پیشنهادی توسط ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین و در ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ارائه و بررسی شده است.

1. کاهش تعداد کتابهای درسی ادبیات فارسی عمومی به ۳ کتاب در هر ۳ سال. دیجی کنکور توی این مطلب سوالات کنکور 1400 انسانی رو با دو عنوان دفترچه عمومی و دفترچه اختصاصی و پاسخ های تشریحی تمامی درس ها رو به صورت جدا از هم و تک کتاب براتون قرار داده، شما میتونید همه اون ها رو به راحتی از جدول پایین دانلود کنید. هیئت منتخب رئیس جمهور برای تحقیق و بررسی ابعاد برخی شبهات مطرح شده در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ اعلام کرد: سلامت کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ در تمامی رشتهها و گروهها مورد تأیید قطعی است. اگه در مرحله دوم رشته متمرکز با شرایط خاصی که انتخاب کرده بودین قبول شدین که همون رشته محل به عنوان قبولی نهایی اعلام میشه اگه نشدین رشته بعدی که حد نصابش رو کسب کرده بودین قبولی نهاییتون میشه. خبرگزاری فارس ـ گروه آموزش و پرورش: امروز آخرین روز ثبتنام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش است؛ نامنویسی برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش در قالب نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاههای اجرایی کشور صورت میگیرد اما به دلیل شرایط خاص وزات آموزش و پرورش برای هماهنگی حضور معلمان جدید در ابتدای مهر سال 1401 در مدارس، زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در اردیبهشت خواهد بود.

  عناوین روزنامه‌های جهان؛ آلمان و آمریکا زره پوش جنگی به اوکراین ارسال می‌کنند

اما اگر تغییرات کتاب درسی آنچنان زیاد نیست ، لزومی به تهیه کتاب های کمک آموزشی جدید نمی باشد و می توانید از همان کتاب های سال قبل استفاده کنید. پیشنهاد میکنیم به سایت آنها سر زده و از فرصت مشاوره رایگان آنها استفاده نمایید. به همین دلیل مرکز مشاوره کابونتو برای شما تحلیل کنکور ریاضی 99، سوالات کنکور 1399 با لینک مستقیم، پاسخ کلیدی و تشریحی و همچنین تحلیل را قرار داده است. سوالات و پاسخ تشریحی و کلیدی کنکور سراسری خارج از کشور سال 98 رشته تجربی نظام جدید و قدیم در ادامه مطلب جهت دانلود رایگان قرار گرفته است. داوطلبان کنکور سراسری تجربی با آگاهی یافتن از ضرایب دروس اختصاصی و عمومی می توانند متناسب با ضرایب تعیین شده جدول برنامه ریزی دقیق تری برای کنکور خودشون داشته باشن و به دروس با ضرایب بالا زمان بیشتری را در برنامه خود اختصاص بدن. دروس عمومی و به خصوص دروسی که ضرایب بالاتری دارند، میتوانند بر رتبه کنکور تجربی ۱۴۰۱ داوطلبان تاثیر بسزایی بگذارند. کتاب عربی از دروس عمومی رشته انسانی محسوب نمیشود، ولی در آزمون کنکور از بخشهایی از این درس، تحت عنوان عربی عمومی سوال طرح میشود. انتشارات مشاوران آموزش ناشر تخصصی علوم انسانی و عمومی با بیش از دو دهه تجربه با هدف ارتقا دانش علوم انسانی اقدام به چاپ کتابهای هدفدار جامع پایه و پایه کنکور و کنکور دوازدهم کرده است همچنین برای افزایش کارایی و تنوع و با توجه به نیاز دانشآموزان و داوطلبان کتابهای جدید با عناوین متفاوت به چاپ رسانیده است.

کلید اولیه سؤالات آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ (داخل کشور)، از ساعت ۲۱ روز دوشنبه سوم شهریورماه ۹۹ و کلید اولیه سؤالات (خارج از کشور)، روز چهارشنبه بعدازظهر ۵ شهریور ۹۹ در سایت سازمان سنجش منتشر میشود. • پیشنهاد دیگری که دراین گزارش مطرح شده، برگزاری چند کنکور در طول سال است؟ با افزودن بر تعداد کنکورهای برگزارشده در طول یک سال و تنوع بخشیدن به زیرگروههای کنکور درکنار وزن دادن به گزینههای تست ها، میتوانیم همین سازوکار کنونی را اصلاح و به امتحانات نهایی نزدیک کنیم و سازمان سنجش همچنان متولی کنکور باشد. بله، برگزاری دستکم دو تا سه بار کنکور در طول سال موجب میشود دانشآموز اگر در یکی از این کنکورها به هر دلیلی آنچنان که باید ظاهر نشد، احساس نکند که یک سال باید جریمه شود؛ این به دانشآموزان و خانواده ها، فشار روحی زیادی وارد میکند، اما اگر بداند که چند ماه دیگر می تواند بازهم در کنکور شرکت نماید، ترس از کنکور فرو می ریزد.

الان فقط سربرگ امتحانات نهایی پایه سوم دوره دوم متوسطه پیش از تصحیح جدا میشود، در دوره پیش دانشگاهی اخیرا فقط سربرگ چهار درس جدا میشود. برای مطالعه بخش گیاهی بهترع از پایه شروع کنید یعنی ابتدا مطالب زیست دهم و یازدهم را مطالعه کنید تا اطلاع کامل از یاخته و فرایندهای یاختهای داشته باشید سپس میتوانید به مطالعه فتوسنتز و ژنتیک گیاهی در سال دوازدهم بپردازید. ایشان از همان نخستین سال دانشجویی و همزمان با تحصیل در رشته پزشکی تدریس زیست شناسی را به صورت نیمه وقت آغاز نمودند. یعنی برای مثال، دانشآموزی که میخواهد در رشته مهندسی شیمی شرکت کند وارد جلسه آزمون میشود و پرسش های رشته خودش را دریافت میکند، دانشآموزی هم که میخواهد در رشته پزشکی شرکت کند در همین آزمون سراسری حاضر میشود، ولی او هم سئوالات خاص رشته خودش را دریافت می کند و پاسخ میدهد. داوطلبانی که تحصیلات خود را در مقطع کاردانی رشته های آموزش پزشکی به پایان رسانده اند در صورتی مجاز به ثبت نام در کنکور سراسری هستند که مدرک مربوط به خدمات قانونی خود را حداکثر تا تاریخ 31 شهریور ماه و یا 31 بهمن ماه 1401 دریافت نمایند.

  نحوه محاسبه نمره کنکوری‌های دانشگاه فرهنگیان/۲۲ سال، حداکثر سن پذیرش در این دانشگاه

ویژگی طرح این است که برای مثال درس ادبیات فارسی برای کسی که بخواهد وارد رشته ادبیات یا حقوق شود ضریب ۱۲ دارد زیرا کسی که میخواهد وکیل یا منتقد ادبی شود باید بر ادبیات تسلط کافی داشته باشد. ولی برای دانش آموزی که میخواهد وارد رشته های مدیریت یا اقتصاد شود ضریب ادبیات ۸ است که این هم منطقی است. مسائل اقتصاد اصلا سخت نیست و فقط طولانی و زمان بر است. الان ۵ زیر گروه آموزشی داریم، اگر بتوانیم این را به ۲۰ یا ۲۵ ریز گروه آموزشی تبدیل کنیم و در هر ریز گروهی برخی از سئوالات سخت و چالشی باشد و مابقی حالت متعادل داشته باشد، بخش عمدهای از فشاری که بر دوش دانشآموزان و معلمان است برداشته و از اضطراب زایی کنکور کاسته میشود. هر سال حدود ۶ میلیون ایرانی درگیر کنکور هستند، یک میلیون داوطلب که در کنکور شرکت می کنند، یک میلیون دانشآموز که سال آینده کنکور دارند و خودشان را کنکوری میدانند و دستکم چهار میلیون خانواده داوطلبانی که قرار است در کنکور شرکت کنند. • به عنوان یک کارشناس که سالهاست با کنکور و مسایل آن درگیر هستید، چه توصیهای در خصوص روشهای جایگزین کنکور با روش کنونی دارید؟

حذفیات کنکور تجربی 1401 را سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می نماید و داوطلبانی که در آزمون سراسری این گروه آزمایشی شرکت خواهند کرد ، می بایست با اطلاع از لیست حذفیات ، آن مباحث را از برنامه مطالعاتی خود حذف کرده و زمان خود را به سایر مباحث مهم تر اختصاص سایت ostadkonkoor دهند. به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، بامداد امروز اسامی برترینهای کنکور اعلام شد که در میان این اسامی نام کسری ملیحی از شهرستان ساری دیده میشد وی دانشآموز سختکوشی بود که تمام تلاشش را بهکار گرفت تا بتواند موفق عمل کند، دانشآموزی که کودکی اهل مطالعه بود و علاقه وافری به مطالعه داشته و دارد. اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ اسامی نفرات برتر کنکور سال 99 اعلام شد و ترکیب نفرات برتر در آزمون سراسری سال 99 بدین شرح است که از میان 40 نفر برتر 12 نفر دختر و 28 نفر پسر هستند. موضوعی که روز گذشته خیلی مسالهساز شد این بود که قرار بر این بود طبق اعلام رسمی مسئولان سازمان سنجش که سوالات دفترچههای کنکور پس از برگزاری کنکور دراختیار داوطلبان قرار نگیرد درحالیکه همیشه این نوع پنهانکاریها باعث بروز رانت و فساد میشود، یعنی اگر سازمان سنجش در سالهای گذشته این ابتکار را به خرج داده بود، بهمحض پایان یافتن آزمون سوالات را دراختیار عموم مردم قرار میداد به این خاطر بود کسانی سوالات را با روشهای غیرقانونی از سالنها خارج نکنند و الان هم کار سادهتر شده و نیاز نیست بهصورت فیزیکی خارج کنند بلکه کافی است از آنها عکس بگیرند.