کنکور هنر، نیازمند تغییرات اساسی

همچنین در کنکور 99 هم، شیوع ویروس کرونا باعث شد که زمان برگزاری کنکور سراسری، چند بار تغییر کند. در کنار رعایت همه ی عواملی که گفته شد بهتر است در جایی مطالعه کنید که بیشترین تمرکز، کمترین حواس پرتی و بیشترین آرامش را هنگام درس خواندن دارید. اگر قصد حذف مبحثی را دارید باز هم آن را مطالعه کنید؛ زیرا ممکن است تنها دید منفی نسبت به یک فصل داشته باشید و با یک بار مطالعه ی درست مشکل شما حل شود یا در کنکور سراسری سوالی آسان از آن درس مطرح شود که دانش آموز حتما بتواند به آن پاسخ دهد. اکثر دانش آموزان مستعد و قوی در صدد این هستند که به تمامی نکات یک مبحث اشراف پیدا کنند و ترس این را دارند که مبادا نکته ای باقی بماند که بلد نباشند و در کنکور با سوالی مواجه شوند که از همان قسمت طرح شده باشد.

اغلب دانش آموزان در سال کنکور آنقدر درگیر منابع کمک آموزشی و تستی می شوند که از کتاب درسی غافل می شوند. وگرنه در نهایت آنچه از دانشگاه به شما می رسد یک مدرک کاغذیست که بسته به دانشگاه شما ممکن است حتی مورد تایید کامل دیگر دانشگاه ها یا نهادها هم نباشد. داشتن برنامهای منظم، استفاده از کتابهای کمکدرسی و تستی، شرکت در آزمونهای آزمایشی و مشاوره با افراد موفق در این رشته میتواند سطح علمی شما را بین رقبای خود بالا ببرد و شانس قبولی شما را افزایش دهد. افراد کم خواب بیشتر مستعد بیماری های گوناگون و سرماخوردگی ها به نسبت افرادی که خواب کافی دارند هستند. این هورمون از ساعت 9 شب تا نیمه شب ترشح میشود و در اثر بیداری افراد تا نیمه شب میزان این هورمون کاهش میابد و به همین دلیل به طور معمول افراد کم خواب حساس تر، زودرنج تر و عصبی تر هستند. که تشخیص اینکه کم خونی فرد در اثر کمبود کدام مورد است با آزمایش خون مشخص میشود و متناسب با نوع کم خونی دارو های لازم تجویز میشود.

نکتهی بسیار جالب این است که برای این درس تا کنون منبعی معرفی نشده و هرساله طراحان کنکور داوطلبان و اساتید سایت ostadkonkoor را غافلگیر میکنند. یوگا نیز در این زمینه میتواند بسیار موثر باشد و علاوه بر حفظ شادابی و سلامت و آرامش، حفظ تداوم آن موجب افزایش تمرکز نیز میشود. هیئت منتخب تحقیق و بررسی ابعاد برخی شبهات مطرح شده در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ که به دستور رئیس جمهور تشکیل شده بود، اعلام کرد: سلامت کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ در تمامی رشتهها و گروهها مورد تایید قطعی است. در مورد بقیهی رشتههای این شاخهی دانشگاهی باید گفت هر کدام نیازها و مهارتهای خاص خود را میطلبند که برای کسب اطلاعات و آگاهی بیشتر بهتر است به جستوجو و تحقیق پیرامون این رشته بپردازید و انتخاب آگاهانهای داشته باشید. آگاهی از ضریب هر درس در کنکور هنر می تواند به داوطلبان این گروه آزمایشی کمک کند تا بتوانند اطلاعات لازم را برای ورود به رشته های مورد نظر خود ارزیابی کنند. برای اطلاعات بیشتر از نحوه و شرایط برگزاری کلاس های کنکور آنلاین از طریق صفحه ارتباطی از با مشاورین ما به صورت رایگان ارتباط برقرار کنید و یا به صفحه کلاس کنکور آنلاین مراجعه کنید. البته رئیس سازمان سنجش این را هم گفت که: «برخی با سیستمهای آفلاین و بعضی گوشیها ممکن است تصاویری هم گرفته باشند اما همه این شبکهها شناسایی شدهاند و قبل از آزمون دستگیر میشوند، ما در سازمان سنجش گروه امنیت آزمون داریم که به موضوع ادعاهایی مبنی بر لو رفتن سوالات و تقلب و خرید و فروش سوالات کنکور تسلط دارد و همه این ادعاهای پوچ و دروغ را رصد میکند.

  ثبت‌نام آزمون زبان دانشگاه آزاد آغاز شد

بر اساس اعلام سازمان سنجش در مرحله پذیرش در کنکور سراسری ۱۴۰۰ ، تعداد یک میلیون و ۹۰ هزار داوطلب پذیرفته می شوند و این آمار با احتساب ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی است . برخی دیگر از آن جا که به درس فیزیک علاقه ای ندارند، به طور ناخودآگاه به آن اهمیت کمتری داده و به مطالعه دروسی مثل زبان می پردازند. برای مثال ممکن است دانش آموزی در درسی مثل زبان قوی بوده و در درسی مثل فیزیک ضعف داشته باشد؛ برخی از داوطلبان کنکور از وقت مطالعه درس زبان کاسته و به درس فیزیک می پردازند. همچنین منبع خوب منبعی است که مطالب آن درعین جامع بودن به اندازه باشد؛ یعنی به طور مفصل به توضیح عناوین مطرح شده در کتاب درسی آموزش و پرورش پرداخته باشد؛ اما مطالب خارج از کتاب درسی که یادگیری آنها کمکی به دانش آموز نمیکند و تنها موجب اتلاف وقت او میشود نداشته باشد. ممکن است کتاب یا فیلم آموزشی بسیار شناخته شده باشند؛ اما دانش آموز پس از مطالعه ،آن طور که باید درس را یاد نگرفته باشد؛ یا وقتی به سراغ پله های بعدی که حل تست و سوالات گوناگون است می رود به این دلیل که نتوانسته عمیقا موضوع را درک کند نمیتواند پاسخ گویی مناسبی به سوالات داشته باشد.

تا متقلبین جایشان را به بچه های با استعداد عوض کنند. این موضوع باعث شده بسیاری از داوطلبان تصور کنند که به دلیل کسب رتبههای برتر با درصدهای پایین آنها نیز با چنین درصدی میتوانند رتبه برتری بهدست آورند در صورتی که رسیدن به چنین درصدی ساده نیست و کسب رتبههای برتر کنکور پروسه سخت و مشکلی را پیش رو دارد. یعنی علاوه بر اینکه بسیاری از فصل ها زنجیره وار به هم وصل هستند، برای یادگیری هر مطلب باید به مطالب قبلی هم مسلط بود. از شبکه های اجتماعی هم نمی توان به آسانی رد شد، بسیاری از شبکه ها معروفیت بسیاری در میان وبگردان پیدا کرده اند و جزو یکی از نمونه های موفق ارتباط و آموزش به حساب می آیند. هم چنین از دلایل اهمیت خواب می توان به اثر ملاتونین بر بالا بردن سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری ها اشاره کرد. در صورت قطعی شدن تأثیر معدل، می توان با پول، نمره خرید و هر دانشآموزی که به مدارس غیرانتفاعی برود، در کنکور هم رتبه بهتری را کسب میکند. جمعا حوزه های امتحانی کنکور در ۴۱۷ شهر ۵۹۸ حوزه خواهند شد و نهایتا در ۶۱۵ حوزه امتحانی کنکور سراسری برگزار می شود. بدین صورت که در سالهای اخیر اکثراً آزمون کنکور رأس ساعت ۸:۰۰ (هشت) آغاز میشود و بهتبع آن در حوزه امتحانی نیم ساعت قبل و رأس ساعت ۷:۳۰ (هفت و سی) صبح بسته میشود.

ضمن آنکه سوالات مطرح شده از مباحث پر نکته ممکن است آنقدر دشوار یا وقت گیر باشد که حل آنها مقدور نباشد و از همه مهم تر ارتباط دروس باهم است. نه تنها فصول یک درس باهم مرتبط است که ممکن است مطالب یک درس با درس دیگر مرتبط باشد برای مثال تا شما به فصل لگاریتم در درس ریاضی مسلط نباشید نمیتوانید مسائل اسید و باز را در درس شیمی حل کنید. برای این منظور میتوانید جایزه یا تنبیه را هم مشخص کنید؛ برای مثال درصورتی که توانستید فکر مزاحم را مهار کنید زمان اندکی را به زنگ تفریحتان اضافه کنید یا هر چیز کوچیکی که خوشحالتان میکند به خود هدیه دهید یا اگر ذهن شما باز هم مقاومت کرد به عنوان جریمه شب 10لغت زبان بخوانید و کارهایی از این قبیل. چنانچه انتخاب شما رشته ی کارگردانی باشد برای طرح یا متنی که به شما معرفی می کنند باید یک طرح اجرایی ارائه دهید.

  اعلام مصوبات پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳

درست است که برای مباحث سخت تر و پر اهمیت تر از لحاظ تعداد سوالات در کنکور باید به نسبت فصول و دروس آسان تر وقت بیشتری اختصاص داد؛ اما همان مباحث ساده هم به اندازه ی خودشان از اهمیت برخوردار هستند چرا که در کنکور سراسری ارزش و نمره ی یکسان و برابری با سوالات دشوار دارند. اولین بار در کنکور سال ۹۹ بود که واژه “تقلب” و “داد و ستد سؤالات” در فضای مجازی به طور صریح مطرح شد؛ سال گذشته نیز روز اول برگزاری کنکور و در حالیکه تازه بخش عمومی کنکور هنر به پایان رسیده بود ناگهان تصاویری در فضای مجازی منتشر شد که حاوی همان سؤال های دفترچه آزمون در حال برگزاری بود. برای ضرایب کنکور انسانی در بخش دروس اختصاصی، درس ریاضیات در زیر گروه یک ضریب ۲، در زیر گروه دوم و سوم ضریب ۴، زیر گروه چهار و پنجم ضریب ۳ را دارد. در یکی از مهمترین و امنترین آزمونهای سراسری ایران، تقلبی تا این حد ساماندهیشده و گسترده چگونه رخ داد و چرا بخش زیادی از داوطلبان متهم به تقلب، حتی پس از اخراج از دانشگاه و محرومیت پنجساله از کنکور، دوباره به دانشگاه برگشتند؟ البته با شیوع کرونا و مجازی شدن کلاس های کنکور، آزمون های آزمایشی کنکور، رفع اشکال کلاس های کنکور و …

هورمون های تیروئیدی از دیگر مواردی هستند که میزان آنها باید مورد آزمایش قرار بگیرد. زمانی به طور قطع به حذف یک مبحث اقدام کنید که در نیمه پایانی سال که به حل آزمون های جامع مشغول هستید سوالات مربوط به فصل خاصی را در چند آزمون متوالی جدای از سطح سوال اشتباه پاسخ بدهید، در آن صورت دانش آموز میتواند فصل را حذف کند البته بهتر است در این زمینه از مشاور کمک بگیرد. کتاب درسی بهترین منبع برای طرح سوالات کنکور است. درسنامۀ کتاب فیزیک جامع تجربی تست خیلی سبز به زبان ساده، قابل فهم و با لحنی راحت و صمیمی نگاشته شده است.

بعد از برگزاری کنکور 98 این دانش آموزان پشیمانند که ای کاش آن زمان به جای پرداختن به این مسائل از همان زمان باقی مانده هم استفاده می کردند که بتوانند نتیجه را اندکی هم که شده تغییر دهند. این کار وقت مطالعه ی سایر دروس و همچنین وقت مرور و حل تست بیشتر را از خود گرفته پس بهتر است یک منبع مناسب انتخاب کنیم و با همان جلو برویم و باقی وقت خود را به جای خواندن یک مبحث از منابع متفاوت صرف حل تست از آن مبحث بکنیم. نامش «فرزاد محمدیزاده» است که در کنکور همان سال رتبه ۹۳ منطقه سه را کسب کرده و حالا دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز است. بنابراین دانش آموز باید منبعی را انتخاب کند که به اندازه توضیح داده باشد و از کم گویی یا زیاده گویی پرهیز کرده باشد. تنها دانش آموزان بودند که آن مدت درگیر حاشیه های آن مقطع زمانی شدند و با غافل شدن از درس خواندن بخشی از زمان خود را از دست دادند.

کنکوری های عزیز شاید به تنهایی نتوانید یک برنامه ریزی دقیق و منظم برای کنکوز خود ترتیب دهید برای اینکه با فکر باز تر و خیال راحت تر بتوانید کنکور را پشت سر بگذارید نیاز به یک راهنما و مشاور خبره و توانا دارید تا بتواند به شما در پشت سر گذاشتن یک کنکور موفق کمک کند. درسته سایت آلاء به صورت مستقیم واسه شما آموزشی نزاشته اما فیزیک و ریاضیتون رو که چک کردم کلی مطلب مشترک با بچه های ریاضی و تجربی دیدم.مثلا دیدم تو ریاضی لگاریتم میخونید خب آقای ثابتی واسه بچه های رشته ریاضی سال یازدهم یه آموزش فوق العاده واسه لگاریتم تو سایت آلاء داره میتونید از اون کمک بگیرید و تو لگاریتم خفن بشید.واسه بقیه درس ها هم بگردید میتونید آموزشای خوبی پیدا کنید. سال دوازدهم که سال معروف به سال کنکور از سالی پر از استرس و چالش های متفاوت برای شماست اگر از آموزش کنکور دهم و یازدهم شروع کرده باشید این استرس کمتر است و می دانید که می توانید در کنکور رتبه خوبی را به دست بیاورید اما اگر از سال دوازدهم شروع به خواندن و آماده شدن برای کنکور میکنید، با این که بچه های که از دهم و یازدهم که آموزش کنکور را شروع کردهاند عقب ترید ولی باید باز هم تلاش کنید و بتوانید خودتان را به آنها برسانید، که در این راه می توانید از آموزشها مشاوره و برنامه ریزی دقیقی استفاده کنید تا به شما کمک کند این عقبماندگی را جبران کنید.

  رزمایش مشترک آمریکا و ژاپن در سایه تداوم آزمایش‌های موشکی کره‌شمالی

ثبت نام کنکور سراسری در رشته هنر ، به صورت اینترنتی و صرفا از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور صورت می پذیرد . داوطلبان برای دریافت کارت وجود به جلسه باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند. یا با خود اینگونه فکر کنند که این منابع کمک آموزشی، مطالب کتاب درسی آموزش و پرورش را در خود دارند و حتی مطالبی فراتر از آن دارند پس دیگر مطالعه کتاب درسی واجب نیست درحالیکه این تفکر کاملا غلط است. منبع کمک آموزشی باید منطبق با آخرین تغییرات کتاب درسی باشد زیرا در هر ویرایش مطالبی از کتاب حذف ومطالبی به کتاب افزوده میشوند. این مزایا موجب میشوند که دانشآموزان و داوطلبان برای کنکور بهتر آماده شوند. حال این سوال مطرح میشود که منبع مناسب چه ویژگی هایی دارد و این منابع چگونه تقسیم بندی میشوند؟ ۳- ✔️ هزینه کارت علاقمندی به آزمون عملی کنکور هنر به چه میزان است؟ کیفیت کلاسهای آموزشی آنلاین همانند تجربه هایی است که در کلاسهای سنتی می توانید بدست آورید، همچنین یکی دیگر از فواید کلاسهای آموزشی آنلاین پرداخت نکردن هزینه رفت و آمد و صرفه جویی در زمان است. به گزارش ایسنا، آزمون عملی منحصراً از متقاضیان گروه آزمایشی هنر که در جلسه آزمون صبح روز چهارشنبه ۹ تیر حاضر بودند و از تاریخ ۶ تا ۱۲ تیر ۱۴۰۰ علاقه مندی خود را با پرداخت هزینه برگزاری آزمون عملی و طراحی رشته های تحصیلی مربوط در درگاه اطلاع رسانی این سازمان اعلام نمودهاند، به عمل خواهد آمد.

به هر حال مطالعه از چند منبع یا بدتر از آن حاضر شدن در کلاس های متعدد بسیار وقت گیر بوده ضمن آنکه ممکن است دانش آموز وقت زیادی را صرف فهمیدن یک مطلب از منابع گوناگون بکند که اهمیت چندانی ندارد و شاید از آن بحث سوالی مطرح نشود. داوطلبان حال حاضر کنکور، برای اینکه تلاشی که میکنند خیلی بهتر و بیشتر در موفقیت آن ها در کنکور تاثیر بگذارد از خدمات کنکوری مثل: کلاس کنکور، مشاوره، برنامه ریزی و… اما با شرایط کنونی پیشنهاد می کنیم، به طور کل در سال کنکور، از شبکه های اجتماعی خارج شوند، تا بتوانند بهرهوری بیشتری داشته باشند.