دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96

درصورتی که درس ریاضی 1400 سخت ترین درس کنکور دهه سایت ostadkonkoor ی 90 بوده! برای مثال، در سال 97، 13 داوطلب گروه آزمایشی علوم تجربی در درس ریاضی به 100 درصد سؤال ها پاسخ صحیح داده و 38.53 درصد داوطلبان نیز در همین درس، درصد منفی کسب کرده اند. همانطور که در بخش قبل به آن اشاره کردیم، بر اساس آخرین گفته های رئیس سازمان سنجش که مسئول برگزاری کنکور سراسری است، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی برای کنکور 1402 اجرایی خواهد شد. یکی از نکات جالب در این آمار این است که با وجود سخت بودن سؤال های ریاضی، تعداد داوطلبانی که ریاضی را منفی زده اند، کمتر از سه سال گذشته است. چرا که با دانستن تعداد سوالات هر مبحث در آزمون سراسری ، می توان برنامه ریزی مطالعاتی دقیق تری را تنظیم کرد و در هزینه و انرژی صرفه جویی نمود . پیشتر نیز مصوباتی در این باره تنظیم شد که در نهایت اجرایی نشد.

عباس رضاییان زاده با اشاره به اینکه سویه جدید اُمیکرون (omicron) که در آفریقای جنوبی شناسایی شد، در حال انتشار در دیگر کشورهای دنیاست، گفت: همچون گذشته و مانند واریانتهای قبلی، این نگرانی وجود دارد که سویه جدید کروناویروس میتواند به شیوع بیماری در جامعه دامن بزند. دانشآموز برتر کنکور سراسری از استان اردبیل گفت: بیشترین مشوق تحصیل بنده معلمان مدرسه و پدر و مادرم بودند که جا دارد از زحمات همه آنها قدردانی کنم. نیما ابوالحسنی در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: کرونا برای من خیلی مفید بود چرا که با افزایش زمان آزاد، سیر مطالعه را آسانتر و ارتباط با اساتید دیگر استان ها را فراهم کرد. حاجیزاده که شیفتهٔ آن شده بود دوست داشت همهٔ آن را بکشد بهخصوص منظرهای که از کوه دماوند در آن بود و چنین نیز کرد و آن را با رنگ روغن بیآنکه کار با طرز کارش آشنا باشد کشید. اما او در پاسخ چه کرد و چه گفتید؟ لازم است بدانید که هر چه درصد کسب شده داوطلب در دروس ضریب دار یک زیر گروه بیشتر باشد، رتبه و شانس قبولی متقاضی در رشته های مرتباط با آن زیر گروه نیز بالا خواهد بود. بهترین کلاس کنکور و کلاس تقویتی در مشهد و ایران چه خصوصیت هایی دارند؟

چرا باید 261 هزار و 403 داوطلب، یعنی بیش از 53 درصد داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی، نمرۀ منفی کسب نمایند؟ مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، گفت: متقاضیان رشتههای تحصیلی دارای شرایط خاص گروه آزمایشی هنر آزمون سراسری سال ۹۶ در روز ۱۲ مرداد ماه میتوانند در آزمون عملی شرکت کنند. وی در گفتگو با بخش خبر شبکه باران با بیان اینکه روزانه حدود ۱۴ ساعت مطالعه میکردم، گفت: حمایتهای پدر و مادرم در کنار مطالعه نقش بسیار مهمی در موفقیتم داشت. وی یادآور شد: قبل از آزمون، سوالات کنکور را بررسی کرده و با مشاوران خود گفتوگو کردم و با توکل بر خدا و آرامش خاطر به سراغ آزمون رفتم. بهنود امیری در گفتوگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در این دوره توانستم از شهر کرج رتبه دوم کنکور هنر را کسب کنم.

  چین: از تلاش افغانستان برای مبارزه با تروریسم حمایت می‌کنیم

رئیس سازمان سنجش گفت: خیلی از این موارد بدون راستی آزمایی و تایید نهادهای معتبر بودند که پرونده آتها را مختومه کردیم. وی گفت: پیش از این یک سامانه ای به اسم اعلام تخلف ایجاد شده بود که ما آن را تعطیل کردیم. دانشآموزی که قصد موفقیت در امتحانات نهایی و کنکور سراسری تجربی را دارد، باید طبق یک اصول و برنامهریزی دقیق پیش برود. در این مقاله قصد داریم کنکور سراسری 1400 رو براساس نتایج آن، تحلیل و بررسی کنیم. طبق قانون ۴ ماه وقت داریم فرد متخلف را تعیین تکلیف کنیم و بعد از این مدت متعرض کسی نخواهیم بود. سئوالات آزمون اختصاصی کنکور سراسری سال 1400 گروه آزمایشی علوم تجربی دارای 170 سئوال بوده است که داوطلبان می بایست در مدت 175دقیقه به این سئوالات پاسخ دهند . صبح امروز یازدهم تیرماه 1400، سومین روز کنکور سراسری در گروه آزمایشی علوم تجربی که پر مخاطبترین گروه است، در دانشگاه زنجان، یکی از حوزه های این آزمون برگزار شد.

در پکیج ریاضی حرف آخر نیز شهودی سازی به اوج رسیده است و با کمک الگو های اساتید ریاضی حرف اخر دانش آموز در قالب کمتر از 30 الگو صفر تا صد ریاضی کنکور را به پایان خواهد رساند و در ادامه نیز یک بانک تست با همان روش های آموزش داده شده برای دانش آموز حل خواهد شد تا به اوج تسلط در این درس دست پیدا کند. در سال 99 هم تعداد داوطلبانی که به 100 درصد سؤال های ریاضی پاسخ صحیح داده اند، 25 نفر بوده است و 20.37 درصد داوطلبان نیز در این درس نمرۀ منفی کسب کرده اند، و در سال 1400 هم هیچ یک از داوطلبان به 100 درصد سؤال های این درس پاسخ صحیح نداده اند و 18.89 درصد داوطلبان نیز در این درس نمرۀ منفی کسب کرده اند. آیا می دونید که در کنکور رشته ریاضی سال 1400، تعداد داوطلبانی که در درس زبان خارجی درصد منفی کسب کردند، 20 هزار و 103 داوطلب و تعداد داوطلبانی که در درس ریاضی نمرۀ منفی کسب کرده اند، 20 هزار و 186 داوطلب بوده است؟

وی در رابطه با نحوهی مطالعه برای آزمون کنکور خاطرنشان کرد: مطالعه باید دقیق، برنامهریزی شده و مرحله به مرحله باشد؛ گام اول اولویتبندی منابع بوده تا به سراغ منابع سخت نرویم، گام دوم آموزش توسط معلم و تکرار تست های آموزشی و گام سوم تمرین است که دانشآموز باید متناسب با سطح خود، منابع را انتخاب کند چرا که منابع سخت سبب تضعیف روحیهی فرد میشود. وی با بیان اینکه خیلی خوشحال هستم که نتیجه تلاشهای خود را گرفتم، تصریح کرد: در طول سال تا حدی که توانستم درس خواندم شاید از نظر خیلیها عدد کمی باشد شاید هم از دید برخیها عدد زیادی باشد.

حجت الاسلام علیرضا صادقزاده با اشاره به اینکه دروس عمومی و ضریب خاص آنها در کنکور موجب افزایش نگاه ابزاری مربیان و خانوادهها شده بود، میافزاید: ضمن اینکه دیگر چندان در تربیت دینی و اجتماعی دانشآموزان مؤثر واقع نمیشد. اما واقعیت این است که قبولی در کنکور هنر چندان هم ساده نیست. رئیس سازمان سنجش در انتها گفت: این گزارش سیاسی است و سازمان سنجش هم سیاسی نیست ما امانتدار مردم هستیم. تکنولوژی در رشد تمام رشته ها نقش موثری دارد رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی گفت: علوم و تکنولوژی در پیشرفت تمامی رشتههای ورزشی نقش تعیین کنندهای دارد.

  ۸۷۰ هزار فرهنگی بازنشسته سهامدار شدند

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه برنامه ما این است که از نیمه خرداد ثبتنام سنجش کلاس اولیها و پیشدبستانیها همزمان با یکدیگر آغاز شود گفت: تلاش میکنیم بحث شایستگیهای حرکتی که سال گذشته به صورت پایلوت در جامعه ۳۰ هزار نفری دانشآموزی انجام شده بود را برای همه نوآموزان انجام دهیم. وی گفت: تعدادی متعلق به سالهای ۹۸و ۹۹ بودند که طبق قانون نمی توانستیم با آنها برخورد کنیم. در بهترین حالت باید به تسلط کافی در مطالب کتاب درسی برسید و سپس آنها را بهصورت ترکیبی بخوانید. زلفی با اشاره اینکه مدارسی که بهصورت تخصصی در زمینه کنکور فعالیت کنند در ابهر دایر نیست، تاکید کرد: با امکانات و کتب کاملا معمولی برای رسیدن به رتبه برتر کنکور تلاش کردم. امیرمهدی زلفی در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به کسب رتبه یک رشته علوم انسانی در کنکور سراسری امسال، تصریح کرد: برای رسیدن به این موفقیت تقریبا همه روزها را با مطالعه سپری میکردم. مدیر کل امور اداری سازمان تامین اجتماعی به مناسبت فرا رسیدن هفته تامین اجتماعی از استخدام پیمانی نیروی انسانی مورد نیاز واحدهای تابعه سراسر کشور تا مهرماه سالجاری خبر داد. دانشجویانی که بعد از رسیدن به سن مشمولیت اخراج شده اند، تا پایان رسیدن دوره خدمت سربازی خود امکان ادامه تحصیل نخواهند داشت.

پس از مطالعهٔ دقیق میتوانید خلاصه برداری خود را شروع کنید و در نهایت به یک جمعبندی برسید. طبق گزارش رسمی سازمان سنجش در کنکور سال ۱۳۹۷، تعداد یک میلیون و ۱۱ هزار و ۳۶۰ نفر داوطلب شرکت کردهاند. یعنی تعداد داوطلبانی که، به تمامی یا قریب به اتفاق سؤال های دروس عمومی پاسخ صحیح ندادند، حتی از دروس اختصاصی هم بیشتر بودند. اگر در سال 1400، داوطلبی تنها به یک سؤال زبان خارجی پاسخ صحیح می داد و به هیچ یک از سؤال های این درس نیز پاسخ غلط نمی داد، از 31/67 درصد داوطلبان در این درس، درصد بهتری کسب می کرد! اما برخی دیگر برای ایجاد برند شخصی خود به عنوان معلم خصوصی کنکور قعالیتهای مختلفی انجام میدهند که از جمله میتوان به تولید محتواهای آموزشی رایگان و فعالیت در شبکههای اجتماعی اشاره کرد. هر ساله از تعدادی از داوطلبان می شنویم که به دلیل بی علاقگی به برخی از دروس یا سخت بودن بعضی از دروس دیگر، یک یا دو درس را کنار گذاشتن و می خوان در کنکور اصلاَ پاسخ ندن!

فقط لازمه که نسبت به سایر داوطلبان وضعیت بهتری داشته باشید؛ پس به فکر پاسخ دادن به همۀ سؤال ها نباشید؛ یا اگر نتونستید به تعدادی از سؤال های یک درس پاسخ بدید، روحیۀ خودتون نبازید؛ چون شاید سؤال های این درس برای همۀ داوطلبان دشوار باشد. ما حتی برنامه درسی قابل دانلود هم به شما ارائه میدیم تا بتونید بر اساس اون، راه پیشرفت خودتون رو هموار کنید. وی گفت: منطق حکم می کند در آزمونی که ۲ تا ۳ هزار نفر مشکل داشته باشند آزمون مشکل دارد. معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مورد وضعیت داوطلبان استان قزوین در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ گفت: استان قزوین در بخش پذیرش از طریق آزمون با ۱۳.۲۶ درصد در رده ۱۱ کشوری قرار دارد و با توجه به اینکه میانگین کشور ۱۲.۲۹ درصد است، از این میانگین یک درصد بیشتر در دانشگاهها پذیرش داشته است. وی ادامه داد: همچنین در گروه آزمایشی زبانهای خارجی وضعیت استان قزوین مطلوب نیست و با ۱.۵ تا ۲ درصد قبولی رتبه ۳۰ میزان قبولیها را در اختیار دارد که در این بخش قم و سمنان استانهای اول و دوم هستند. به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش، عبدالرسول پورعباس در نشست با عوامل اجرایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ در استان قزوین، گفت: بر مبنای نتایج آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ استانهای تهران، البرز، سمنان و یزد در رده اول میزان قبولیها در کنکور قرار دارند که در این میان استان یزد با ۱۸.۹ درصد قبولی استان اول است.

  عناوین روزنامه‌های جهان؛ خیزش دوباره کرونا درچین، ازدحام در مراکز درمانی

میخوایم بگیم که آزمون سراسری، محل آزمون و خطا نیست و نباید به سؤال های آن به طور سرسری پاسخ داد (گاه می شنویم که داوطلبی می گیه! حوصله کافی یا زمان لازم را برای خواندن همۀ گزینه ها نداشتم و برای همین، وقتی دیدم که گزینه اول یا دوم به نظرم درسته، همون انتخاب کردم!) همچنین نباید به امید شانس و اقبال، گزینه ها را بدون دانش و دقت لازم انتخاب کرد؛ پس اگر این روزها در درسی آمادگی ندارید، باید در مدت باقی مانده تا زمان برگزاری آزمون سراسری سال آینده، به مطالعه مباحثی از درس ها بپردازید تا بتونید حداقل به چند سؤال معدود در همان درس پاسخ صحیح بدید، چون کسب نمره منفی، بسیار بدتر از به دست آوردن نمره صفره.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: مهلت انتخاب رشته داوطلبان مجاز در رشته های با آزمون کنکور ۱۴۰۰ تا پنجشنبه ۲۱ مردادماه تمدید شد. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، منصور کبگانیان، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با توجه به اظهار نظرها و تعابیر غیر دقیق روزهای اخیر درباره مصوبه سنجش و پذیرش شورای عالی انقلاب فرهنگی، توسط برخی افراد که هیچگونه مسئولیتی در این شورا ندارند، لازم است مطالبی را اعلام نمایم. رتبه اول کنکور سراسری زبانهای خارجی در خصوص شرکت در کلاسهای خصوصی عنوان کرد: علاقهای به شرکت در کلاسهای خصوصی و کنکور نداشتم اما باتوجه به شرایط حاکم بر جامعه و شرایط کرونایی و تعطیلی مدارس، در برخی دروس و با کمک دبیران مدرسه خود در کلاسهای خصوصی شرکت کردم اما در مجموع نظر مثبتی نسبت به حضور در کلاسهای خصوصی نداشتم و سعی کردم خود مطالعه و برای کنکور آمده شوم. رتبه ۲ کنکور سراسری ۱۴۰۰ در رشته هنر بیان کرد: امیدوارم همه به اندازه تلاشی که کردند نتیجه بگیرند و زحمات آنها بینتیجه نماند، من تنها با تلاش به هدف خود رسیدم.